928 S4 specialist

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 928 S4 specialist

  • Maker
    Discussie

  • Wim Belmans
    Deelnemer

      Hallo,
      Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb gepost. Ik ben nogsteeds (zowat anderhalf jaar nu) op zoek zijn de ideale P naar mijn smaak en budget.
      Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende 928 S4:
      http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-928-s4-320-pk-v8-5000cc-oldtimer-111727121.htm
      Ik was gaan kijken maar op technisch gebied ben ik een groentje …
      Is er hier iemand die mij daarbij zou kunnen helpen en een keertje gaan kijken? (al dan niet met mij erbij en niet gratis natuurlijk)
      Het volgende kan ik al wel meegeven:
      – huidige eigenaar is de 3e (heeft hem sinds 2014), ingevuld onderhoudsboekje, 2e eigenaar (sinds 1998) in Nederland ging niet naar Porsche garage. De 1e eigenaar was Duits.
      – heel klein lekje af en toe aan stuurkant
      – nieuwe radiator
      – airco defect
      – 2e lak, maar zeer slecht gedaan. barstjes op vlak tussen deur en achterste ruit aan beide kanten, verf te dik op baguetten
      – broebels net boven wielkas aan beide zijden, volgens eigenaaris dat een reactie van het aluminium met de nieuwe verf
      – elektrische spiegels en geheugen van stand stoelen defect, rechter elektrische ruit defect, leder van wang stoel stuurkant afgesleten
      – alle boekjes, originele set van reserveband enz. erbij
      Voor de rest klinkt hij volgens mijn ongetrainde oren goed en volgens de eigenaar is hij technisch volledig in orde. Distributieriem vervangen op 200.000km, dat zal in 2012 geweest zijn volgens de gegevens van het onderhoudsboekje.
      Nu ben ik van mening dat de technische kant veel belangrijker is dan de carrosserie, juist? Of zijn er daar addertjes onder het gras?
      Alle reacties zijn meer dan welkom en zeer gewaardeerd.
      Bedankt alvast!
      Groeten,
      WBke

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 82)
      • Ik zou ook gaan voor de flat dish of de cup 1 velgen
        Maar ieder zijn ding.

        IMG_0062.JPG

          Je hebt gelijk, om hem helemaal origineel te zetten zou ik die velgen moeten nemen. Maar persoonlijk vind ik de cup velgen mooier passen op de S4. Ieder zijn smaak zeker he 😀

          ASI

            Waarom geen Flat Dish velgen?
            Ideaal voor een ’88 wagen :applaus:

              Ok, dat ga ik straks proberen. Ik wist niet dat dat zoveel verschil kon maken.
              Moest je je afvragen waarom ik die velgen wissel, de vorige zaten 1 a 2 cm buiten de carrosserie dus zou hij zo waarschijnlijk niet door de keuring geraken.
              Maar ik ben wel van plan om cup velgen te zoeken.

                na 10 meter rijden gaat de ophanging/vering zich terug op de oorspronkelijke hoogte zetten.

                  Iemand een idee? Ik heb de voorste velgen verwisseld (achterste moet ik nog doen), dus ik heb de auto gewoon omhoog gekrikt, velg eraf, andere velg erop en terug laten zakken. Dit aan beide zijden. En nu staat hij plots een 5 cm hoger …
                  Heb ik iets fout gedaan?

                  Attachments:
                  • IMG_4465.JPG

                    De Strosek is verkocht.
                    De S4 is een droom die ik graag wil vast houden :happydance:

                    ASI

                      Ben je van plan die te verkopen of niet?
                      Misschien moet je ze hier adverteren KLIK
                      Ik weet dat er daar nog wat mensen rondlopen met 928 dromen
                      Al dan niet Strosek versie… …

                        Jawadde, scary … :think:

                          Fotootjes van de Strosek op aanvraag 😀

                          Attachments:
                          • IMG_4024.JPG
                          • IMG_4025.JPG
                          • IMG_4026.JPG

                            Wat die specialist betreft Wolfs in Ijsden, juist over de grens in NL bij Maastricht is ook méér dan toppie!

                            Ehrmm… niet mee eens, hoor voor het merendeel negatieve verhalen over Wolfs, natuurlijk met de bekende uitzondering op de regel.
                            Anders vraag het Igordiver maar eens of lees zijn blog: https://porscheforum.be/forum/30-porsche-restauratie-fotos/111314-restauratie-928?limitstart=0

                              gelukkig heb je al wat kunnen rijden met en genieten van je S4, maar wat een horrorverhalen toch altijd in die autohandel 😳
                              idd best terug zo origineel mogelijk zetten en een 17 inch cup 1 velg staat deze vele malen beter dat die huifkarwielen 😥
                              PS foto’s posten van de verkochte strosek mag ook nog steeds ❗

                                mooi mooi :up: en blij te horen dat je m toch op de baan hebt… :drink:

                                  Hallo allemaal,
                                  Ik moet me schamen inderdaad, al zolang niets van me laten horen … heb nochtans niet stilgezeten 😀

                                  Die Strosek is een verhaal apart, maar ik zal het heel in het kort doen. Ik had die direct te koop gezet en onmiddellijk kreeg ik super veel reactie. Maar die auto startte heel goed tot hij bij mij aankwam … hij wilde daarna dus helemaal niet meer starten. Maar toch wilde er iemand hem zo kopen. Die iemand bleek bij de autokeuring te werken en wist mij te zeggen dat die auto nooit zou ingeschreven geraken in België want er was een probleem met het chassisnummer. Ik heb hem dan opnieuw te koop gezet, maar voor onderdelen of export en eerlijk gespeeld. En weer was er veel reactie en heb ik een koper gevonden.
                                  Maar daarmee wist ik dus dat die vorige eigenaar niet echt eerlijk was geweest tegen mij dus vreesde ik ook voor problemen met de S4. Van de S4 waren de papieren volgens hem gestolen, hij had daarvan aangifte gedaan bij de politie en hij had papieren van verlies van boorddocumenten. Dit wist ik vooraf en had ik laten checken door iemand van de politie. Toch was ik er niet gerust in en ging ik naar de autokeuring voor het laatste keuringsbewijs … en ja, ook hier was hij niet eerlijk geweest. Hij had mij wel het vorige (groene) keuringsbewijs gegeven maar niet het laatste, dat rood was: vervalsing van inschrijvingsbewijs stond daarop. Maar op de autokeuring zeiden ze me dat dit niet noodzakelijk een probleem hoeft te zijn. Daarop heb ik ook nog naar DIV gebeld, zij zeiden me dat alles in orde is.
                                  Ik heb nu een nieuw document van verlies van inschrijvingsbewijs bekomen bij de politie en nu kan ik naar de autokeuring rijden 😀
                                  De auto is pas terug bij mij sinds vorig weekend, ik heb eerst alle pakkingen die een lekje hadden of ‘zweet’ vertoonden laten vervangen. En de persoon die dat heeft gedaan, deed dat tussen zijn ander werk door waardoor het zolang heeft geduurd.
                                  De redenen waarom ik deze auto zo graag wilde hebben was omdat er voor 13.000€ aan facturen bij zijn (niet allemaal even nuttig, maar toch …) en omdat hij goed bevonden was door mensen van Vintage Garage. En natuurlijk ook omdat ik vind dat hij er goed uitziet 8) Wel moet ik nog enkele dingen terug origineel zetten. Dagrijlichtjes eraf, V8-tekens eraf, carbon strip op motorkap eraf (hoop dat ik niet voor verrassingen kom te staan met wat eronder zit), velgen wil ik eigenlijk ook veranderen maar ik begin ze wel mooier en mooier te vinden.
                                  Ik heb er nu wel een stukje mee kunnen rijden … zalig … :happydance:
                                  Enkele fotootjes in bijlage.

                                  Attachments:
                                  • IMG_4420[1].JPG
                                  • IMG_4405[1].JPG
                                  ASI

                                    [quote=”WBke” post=244212]Bedankt voor de extra toelichting. Heb ondertussen een overeenkomst gesloten voor een S4 van ’87 😀
                                    Een automaat met een 170.000km komend van een echte liefhebber.

                                    Ik moest er wel zijn 928s Strosek van ’80 bijnemen want hij wilde de S4 niet apart verkopen. Iemand interesse? Want 2 ineens is wel wat veel van het goeie voor dit beginnend groentje 😆

                                    Ik ga ze zaterdag ophalen en de S4 laten nakijken. Ze staan beide al enkele maanden stil. Spannend maar in blijde verwachting :happydance:[/quote]
                                    2 maanden later en nog geen fotoke’s van die 2 ? 😉 ?
                                    Zijn ze een beetje verlegen misschien 😳

                                    Wat die specialist betreft Wolfs in Ijsden, juist over de grens in NL bij Maastricht is ook méér dan toppie!
                                    Ze zullen in Gent op de Flanders Collection Cars beurs staan.
                                    Misschien gelegenheid om kennis te maken… …

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 82)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.