928 S4 specialist

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 928 S4 specialist

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb gepost. Ik ben nogsteeds (zowat anderhalf jaar nu) op zoek zijn de ideale P naar mijn smaak en budget.
    Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende 928 S4:
    http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-928-s4-320-pk-v8-5000cc-oldtimer-111727121.htm
    Ik was gaan kijken maar op technisch gebied ben ik een groentje …
    Is er hier iemand die mij daarbij zou kunnen helpen en een keertje gaan kijken? (al dan niet met mij erbij en niet gratis natuurlijk)
    Het volgende kan ik al wel meegeven:
    – huidige eigenaar is de 3e (heeft hem sinds 2014), ingevuld onderhoudsboekje, 2e eigenaar (sinds 1998) in Nederland ging niet naar Porsche garage. De 1e eigenaar was Duits.
    – heel klein lekje af en toe aan stuurkant
    – nieuwe radiator
    – airco defect
    – 2e lak, maar zeer slecht gedaan. barstjes op vlak tussen deur en achterste ruit aan beide kanten, verf te dik op baguetten
    – broebels net boven wielkas aan beide zijden, volgens eigenaaris dat een reactie van het aluminium met de nieuwe verf
    – elektrische spiegels en geheugen van stand stoelen defect, rechter elektrische ruit defect, leder van wang stoel stuurkant afgesleten
    – alle boekjes, originele set van reserveband enz. erbij
    Voor de rest klinkt hij volgens mijn ongetrainde oren goed en volgens de eigenaar is hij technisch volledig in orde. Distributieriem vervangen op 200.000km, dat zal in 2012 geweest zijn volgens de gegevens van het onderhoudsboekje.
    Nu ben ik van mening dat de technische kant veel belangrijker is dan de carrosserie, juist? Of zijn er daar addertjes onder het gras?
    Alle reacties zijn meer dan welkom en zeer gewaardeerd.
    Bedankt alvast!
    Groeten,
    WBke

7 reacties aan het bekijken - 76 tot 82 (van in totaal 82)
    • Inderdaad, die hebben mijn bakrevisie gedaan, super tevreden van en sympathieke kerel.

        Of mocht je op zoek zijn naar een transaxle specialist in NL, dan kan ik je garage De Loods uit Den Dolder aanbevelen. Neem er kontakt met Jurre, een sympathieke vent die zijn garage en een beschutte werkplaats runt onder één dak.

          – De pokken achter de deuren, dat zal waarschijnl ALU-rot zijn, dus zoals hier al aangehaald als je dat weg wil hebben dan is het schuren tot op het blote metaal. Dus een volledige herlakking met de nodige herstellingen, dan kan de prijs snel oplopen.

          – Elektrisch, zoals IGOR al aanhaalde, die Gremlins zullen er altijd wel zijn. Toch blijf ik erbij dat je (met de juiste achtergrond) en kennis van schemalezen en de informatie die op de bekende sites te vinden zijn veel zelf kan oplossen. De vraag is altijd, is er al niet te veel geknoeid aan den elektirciteit. En zolang het slechte contacten zijn zal het wel meevallen. Als dingen vervangen of hersteld dienen te worden, dan is er weer een kost.

          – Ditributie zou ik niet risceren, ik zou daar op zeker spelen.

          – Airco ombouwen naar “hedendaagsgas” zou ook een 1K5 kosten. (bij mij werkt deze ook niet, maar ga dat nog even laten bezinken)

          Natuurlijk, met welke oldtimer kan je 100% zorgen vrij rondrijden??? Dat is (voor mij) een deel van het “avontuur”.

          Ik denk dat de prijs te hoog is, voor de beschrijving die jij hebt gegeven.

          En idd. Jeroen doet dat tegen betaling van zijn uren. Ik weet wel dat hij het op deze moment zeer druk heeft. 😆

          Ben er gisteren nog geweest en ik denk dat hij er een stuk of 3 te koop heeft. Je gaat dan wel iets meer geven, maar je bent dan toch zeker dat de motor een deftig onderhoud gekregen heeft.

          XXX

            Misschien kan je aan Jeroen van Vintage Garage in Londerzeel vragen om mee te gaan inspecteren.
            Ik weet dat hij dat doet.

            Misschien moet je eerst eens met hem gaan praten, hij heeft er meestal wel enkele te koop staan.
            Op zijn webstek staat er maar eentje, een handgeschakelde, maar er staan er voor zeker meer te koop bij hem.
            http://www.vintagegarage.be/
            Doe ‘m de groeten van Peter (uit Antwerpen en het 944 verhaal) dan weet hij wel wie 😀
            ps. hij geeft een jaar garantie op zijn oldtimers, op motor en versnellingsbak

              ik heb in mijn lange zoektocht er meerdere gezien in deze staat. bij mijn wagen zit een recente factuur van 3,3K voor vervangen van vier sensoren en oplossen van twee elektronica problemen.
              één ervan heeft de eigenaar nadien zelf nog moeten verhelpen. de garage had het na 28 gefactureerde uren nog steeds niet gevonden …
              je kreeg een 928 een paar jaren terug aan 5K aan de straatstenen niet gesleten. nu de taksen wegvallen eens ze 25+ geworden zijn worden ze weer interessant, maar het lange stilstaan doet geen goed voor de electra en die kosten lopen hoog op.
              met de genoemde kosten in het verschiet mag je er niet meer dan 10K aan geven. je kan er beter eentje zoeken die nu in orde staat, waarvan alle elektra werkt en er 18 à 20 K aan uitgeven. wat niet betekent dat bij zo’n exemplaar er over enkele maanden geen problemen kunnen opduiken.

                Distributie is 4 jaar geleden gedaan dus die mag meteen ook gedaan worden. Elektrische gremlins zijn zo goed als onvermijdelijk bij een 928 maar is een deftig jobke om het op te lossen, er zit bij benadering 3km bedrading in een 928. Kunnen simpelweg de massapunten zijn maar als je t echt moet uitzoeken…
                Denk dat je onder de 5 mile niet aan het rijden bent en dan spreken we nog niet over de lak. Zoek je een rijdend resto-project dan kan deze een kandidaat zijn.

                  Ik ken iemand, maar die gaat gewoon zeggen deze te laten staan. :popcorn:

                  Lak probleem = best terug blank zetten, prijzen zie 993 topic. Opm: beschreven plaatsen zijn allemaal bekende roestzones
                  Airco = als het enkel hergassen is, was het gebeurd, dus reken al maar snel op 2k
                  Electrische problemen bij een 928 = vindt maar iemand die eraan wil beginnen
                  Dan nog wat lekken, distributie ok (toch niet direct recent) maar wat de kettingen?
                  Nog wat kosten aan het interieur
                  en dan nog de zaken welke je niet ziet….

                7 reacties aan het bekijken - 76 tot 82 (van in totaal 82)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.