928 shooting brake

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 928 shooting brake

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

“1987 / 8-cyl Vee / 4957cc / 320PS / 270km/h”

A one-off / design study 928 shooting brake with suicide doors; nearly an ’80s Panamera with its front-mounted V8 and four seats.

“In 1987, the study H50 was an unusual variant of the Porsche 928. With its long wheelbase, the study not only offered four full-size seats, but four doors also allowed easy entry and exit. A special feature of the vehicle are the rear doors which are hinged in opposition to the direction of travel, replacing the conventional B-pillar. This 928 S4-long version, a nice car that went nearly into production.”

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • Yeps, maar ook de vorige Z4 coupe wordt m.i.een gezochte topper op termijn

Die discussie heb ik ook altijd met mijn vrouw :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En eerlijk?
            ‘t Zal me worst wezen hoe ze genoemd worden :sleep:

‘t is ook niet omdat het ze in de meerderheid zijn dat ze de slimsten zijn … of ondergraaf ik hiermee de grondvesten van onze democratie? :think:

Nee, dat werd ook niet gevraagd :engeltje:

[quote=”Mushroom” post=240699]Hatchback gaf hier 212.000 resultaten, shooting brake 115.000. Er zijn er dus 115.000 die fout zijn :mrgreen:[/quote]

en heb je dan ook nog naar de foto’s van die 212.000 slimsten gekeken 🙄

Ik kan verkeerd zijn, maar voor mij was een shooting brake altijd een tweedeurs break, geen vierdeurs.

Dat gezegd zijnde, deze RR Phantom van 1928 is ook een shooting brake:

rolls-royce_phantom_ii_shooting_brake_2.jpg

De uitleg op Wikipedia is wel leuk (hoewel die ook geen 100% uiitsluitsel geeft): Shooting brake

[quote=”deepee” post=240685]FF terug on topic:
                      toegegeven, ik ken weinig van auto’s, maar typ eens “porsche 928 hatchback” en “porsche 928 shooting brake” in op een zoekmachine. mijn troost is dat er blijkbaar op het interweb nog honderden bloggers, copywriters, …. zijn die het verschil niet kennen
                      :engeltje: .[/quote]

Hatchback gaf hier 212.000 resultaten, shooting brake 115.000. Er zijn er dus 115.000 die fout zijn :mrgreen:

Deze stond ook in Zuffenhausen en ik kan Mush alleen maar bijtreden…. spuuglelijk :puke: :sarcastisch

FF terug on topic:
                          toegegeven, ik ken weinig van auto’s, maar typ eens “porsche 928 hatchback” en “porsche 928 shooting brake” in op een zoekmachine. mijn troost is dat er blijkbaar op het interweb nog honderden bloggers, copywriters, …. zijn die het verschil niet kennen
                          :engeltje: .

Ik heb ‘t dan meer voor de iets oudere Z1

Z3 coupé is wel de coolste BMW die er is. Lelijk, maar cool! Heel anders dan de huidige verwijfde Z4.

[quote=”Yellow Submarine” post=240664]

[/quote]

‘t Is niet omdat ze bij Ferrari zeggen dat ‘t een shooting break is dat ‘t dan wel een shooting break is.
                                Als dat gedrocht hierboven een shooting break is dan is dit het ook:

Alle voorgaande foto’s zijn trouwens hatchbacks, en damn lelijke ook :salut:

:happy:

Hier is het bewijs van mijn stelling:

Ferrari_FF_Shooting_Brake_02pop.jpg

Ferrari_FF_Shooting_Brake_05pop.jpg

Ferrari_FF_Shooting_Brake_09pop.jpg

:ass:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.