930 turbo die al 5 jaar stil staat, terug rijdend maken?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 930 turbo die al 5 jaar stil staat, terug rijdend maken?

  • Maker
    Discussie
  • Puur uit interesse en ik zeg het direct eerlijk niet met de bedoeling om te houden maar met een mooie extraatje te verkopen. Ik weet een 930 turbo in quasi nieuwstaat staan. In 1988 nieuw gekocht en bij een collectie gezet. De wagen staat in Duitsland en heeft nu 39000 kilometer op de teller staan. Ik heb hem eenmaal mogen zien en is echt om in een showroom te zetten. Enkel de wagen staat volgens de eigenaar (1e eigenaar) al bijna 5 jaar stil. Batterij is afgekoppeld en wagen is dus al 5 jaar niet meer gestart noch mee gereden. OHB is ook in 2010 op 35000 kilometer afgestempeld. De wagen staat niet officieel te koop maar hij heeft mij wel een hele lage prijs gezegd. Ik vertrouw de man wel (een dikke 20 jaar geleden een 928S4 met 23000 kilometer op de teller uit zijn toenmalige collectie Porsches- Ferrari’s en Lambo’s gekocht).

    Wat kan je verwachten bij dergelijke aankoop? Voldoende om enkel de vloeistoffen te vervangen of moet er van alles open gedaan worden (motor) en onderdelen vervangen? Ik krijg van verschillende garages (OPC en niet OPC) verschillende antwoorden en vooral verschillende richtprijzen?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • 5 jaar stil staan met benzine van tegenwoordig is dodelijk voor k-jetronic injectiesysteem

      Wim

        Zo is het inderdaad, geld moet rollen en is bij mij ook zo, en zo denkt verzamelaar er misschien ook over, want wie weet voor wat voor bedrag hij hem hem gekocht heeft. 💡
        Als iemand nu tegen mij zegt van Wim, als je Ferrari 348 targa straks klaar is wat moet die dan kosten.
        Zal mijn antwoord zijn rond de 65K, en als ze dan gaan zoeken naar een 348 targa zullen ze er voor die prijs geen vinden zoals straks de mijne zal zijn.
        Want alles wordt vernieuwd en vanaf blanke huid gerestaureerd.
        Is dit dan te goedkoop, misschien wel, maar ik weet waarvoor ik hem gekocht heb en ben dan met dat bedrag tevreden met hetgeen wat ik er in gestopt heb, plus is hobby voor mij, en op de bank heb ik dat rendement niet na 2,5 jaar.
        Voordeel: ik heb ik weer geld voor iets nieuws te zoeken, en kan iemand die hem koopt na een tijdje ook nog wat winst pakken.
        En dat is het leuke van ons kent ons, en niet het onderste uit de kan willen. 😉

          Even bizar zoals hier nu thuis een lotus esprit staat 😉 Sinds 2004 in een kleine garage in een rijwoning stil gestaan. Verkoper ging bijna op zijn knieën zitten om de wagen te kopen (lees bijna meenemen). Wagen zag er ook niet uit. Maar polieren en nachtenlang poetsen, demonteren en rustig terug monteren doen wonderen. Volledige historiek en bewezen kilometerstand. Vloeistoffen en filters vervangen, voorzichtig gestart en laten warm lopen. Temperaturen en druk gecontroleerd en dan rustig een kleine testrit gaan doen. Naar lotus gegaan om alles te controleren en een paar kleine prullen vervangen. Nog op zoek naar een mooie set tweedehands velgen en wagen is exclusiever dan eender welke 911. En dit voor een prijs waar je bij Porsche enkel een verroeste 944 koopt. Eens opgeblonken en technisch 100% in orde achteraan in de garage en mooie prijs er op. Staat die een week, een maand of een jaar te koop … Zal niet minder waard worden dan de aankoopprijs. En belangrijk door oldtimerkeuring gegaan (juist 25 jaar). Nog nummerplaat aanvragen en klaar. Dus in de zomer zin in een ritje : hebbeding tot er iemand de juiste prijs voor neer legt 🙂

          Over de 930 : alle info toe gekregen en is een ’86 (geen ’88), een rode van kleur en vraagprijs aan mij is 70.000 euro. Maar er zijn nog gegadigden. Hij kent zeker de gangbare prijzen. Maar het principe ik doe wat voor jou en jij doet wat voor mij is belangrijker dan de laatste euro uit een wagen te krijgen. Er staan wagens te koop aan echt lage prijzen. Je moet ze alleen zien te vinden. En bij particulieren gewoon een belachelijk bod doen. Tien jagen u van hun hof, ander tien lachen u eens uit, nog ander tien denken er eens over na en die 1ne zegt ok. Of hoe denk je dat al die handelaars aan hun wagens geraken? Ik heb het hier al eens aangehaald. Een mooie donkerblauwe 997 turbo. Ik wist van wie die kwam en stond in een garage te koop aan 10.000 euro meer dan de verkoper daarvoor zijn vraagprijs.

            bizar verhaal :popcorn:

              Een 930 met die km stand :applaus:
              Voor een lage prijs…. :think: :think:
              Alles is natuurlijk afhankelijk van wat uw standaard is hé :popcorn:

              Vorig jaar gekocht met +/- 39500km
              098.JPG

                Zouden er dan toch nog mensen zijn die de waarde niet kennen van hun Porsche, alhoewel ze blijkbaar wel een collectie bezitten :think: :think: :think: 😉 😉 😉

                  [quote=”JV” post=230581]… En als ik het nu bekijk … het Porsche virus is volledig maar dan ook volledig verdwenen.[/quote]

                  uit de eerste hand gunnen aan een echte liefhebber die er zelf af en toe mee wil gaan rijden …

                  Ive

                    Ik denk dat als je een 930 turbo met zo’n km’ stand aan een héél interessante prijs kunt kopen, je niet moet wakker liggen van de kosten om hem rijklaar te maken.
                    Ik bedoel daarmee dat het zowizo zelfs zonder te rijden een interessante belegging is.

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.