930 Turbo luchtinlaat

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 930 Turbo luchtinlaat

  • Maker
    Discussie
  • Hi, in mijn zoektocht naar de aankoop van een 930 turbo kom ik wel al eens een model tegen die luchtinlaten hebben in de zijflanken. Weet er misschien iemand op welke jaartallen deze van toepassing zijn? Zijn ze ook effectief van nut? Maken ze hem net zeldzamer? Alvast bedankt voor de antwoorden.

    Groeten,

    Oldspower

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • 930

      laat die maar staan. hij is nier origineel meer het stuur is niet van toen. heb een turbo van 1981 heb hem nu 7jaar en nog geen probleem mee gehad. heb bijna 1 jaar elke dag zitten zoeken maar geen spijt van. koop er eentje die origineel is en waar niet aan de motor is gepreutst. zoeen auto moet je met liefde behandelen.

        Inderdaad, dat is ook de reden dat ik me hier aangemeld heb, om wat advies en kennis te kunnen op doen.
        En ja, een 930 koop je niet elke dag, maar ben ondertussen wel al enige tijd op zoek, ik ga het nog enkele maanden geven en als ik da niets tegen ben gekomen zal het een 3.2 worden, maar die beginnen ook wel zeldzaam te worden.
        Ik heb dat altijd, ziet ge iets in de winkel staan en er staat geen prijs op, dan blijkt dat het duurste te zijn of is er weer iets speciaals mee, dus geef mijn 930 verhaal nog niet op, maar ik wil wel ooit die 911 in mijn garage hebben staan…

          Ik zou zeggen, gewoon hier even posten als je niet 100% zeker bent. Er lopen er hier genoeg rond die eerlijk gaan zeggen wat ze ervan denken ;). Zo heb je snel een 2de mening over een wagen (als is het maar op basis van enkele foto’s).
          En ja, geduld hebben is soms moeilijk. Maar een 930 Turbo koop je niet elke dag hé.

            Ik heb besloten hem inderdaad te laten staan, veel te onbetrouwbaar, en inderdaad voor dat geld moet het echt wel mijn goesting zijn, geduld is een mooie deugd zeker?

              Deze zou ik ook laten staan als je eerste gedacht een “gewone” 930 was. Deze look is toch helemaal anders! Die zij-inlaten horen toch niet op een Turbo van die leeftijd.

                Oei, kleur interieur 🙄
                Ik zou toch nog even je centjes bijhouden.

                Revisie gebeurd maar geen historiek of facturen of foto’s.
                Het is ook geen Europese wagen, maar Amerikaantje zonder historiek.

                Afblijven zou ik zeggen.

                  Daar heb je wel gelijk in, het is enkel lastig dat ik na zolang sparen nu de centjes heb en er dan niet veel aanbod is, wil ook liefst een belgische wagen, heb net naar deze gebeld http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=215380843

                  maar geen onderhoudshistoriek of factuur van de revisie van de motor 🙁
                  Heeft gezegd dat ik morgen wel eens kan komen kijken, maar heb nu al mijn twijfels…

                  Oldspower

                    Oldspower mijn idee is juist wel heel kieskeurig zijn .
                    Het is niet omdat het aanbod kleiner is dat je eisen moet afzwakken .
                    Misschien vraagt het iets meer tijd om een deftig exemplaar te vinden .

                      Het is geen flatnose, degene die ik laatst gezien heb is een bouwjaar 1978, daarom dat ik ook denk aan een aanpassing die naderhand gedaan is, als het niet standaard is beschouw ik het wel als een minpuntje.
                      Langs de andere kant besef dat ik ook niet te kieskeurig moet zijn als het op 930’s aankomt (toch niet wat zo iets cosmetisch betreft dan), er zijn er weinig in aanbieding..

                        voorgaande klopt… Toch best kijken bij een occasie of het een werkelijke fabrieksuitvoering is, wat veel wagens zijn nadien aangepast, en niet altijd volgens de regels van de kunst… De eerste Porsche die ik ooit ging gaan bekijken stond buiten in de regen te wachten, en je kon daardoor nauwelijks zien dat men (als de lichtinval juist zat) eigenlijk over de hele lengte van de achterflanken de lasnaden nog door de verf kon zien alwaar de turboverbredingen achteraf opgelast waren!! Prutswerk eerste klasse…

                          De 930 turbo S (flatnose) had langs beide kanten luchtinlaten. 964/993 turbo S ook….

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.