- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
26 mei 2024 om 19:38
Een 930 uit California ,heeft/ had een smog pomp.(vereist voor de strengere uitstootnormen in deze staat ) Dit is een pomp die verse lucht in de cilinderkop blaast om een minimale katalysator werking te bevorderen. Hier wordt soms tegenaan gekeken als ” onnodig ,de pomp neemt PK ‘s weg enz . Het lijkt dan slim om de riem van de pomp aandrijving weg te nemen/ door te snijden . Wat ernstige gevolgen voor de turbo heeft.De verse lucht wordt via lucht” injectoren ” ingeblazen en dit zorgt ook voor warmte afvoer van deze buisjes .zonder lucht doorstroming gaan ze gloeien en afsmelten deze metaaldeeltjes worden meegevoerd met de uitlaatgasstroom en het eerst volgende wat ze raken is het uitlaat turbinewiel .gevolg de turbo gaat eraan . Dus ofwel behoud u de originele setup ofwel verwijderd u alles ,vooral de injectoren ,hierbij moeten aluminium plugs geplaatst worden die best vast gelast worden in de cilinderkop.deze optie vereist uitbouw en demontage van de motor. Moraal, wees aandachtig als u die mooie turbo uit California koopt .
<p style=”text-align: center;”>Eigen ervaring</p>
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.