931…

  • Maker
    Discussie

  • stefx911
    Deelnemer

      aan deze kon ik niet weerstaan 🙂

      [URL=https://imageshack.com/i/hlymEnQ2j][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/633/ymEnQ2.jpg[/IMG][/URL]

      [URL=https://imageshack.com/i/eyjLmtp9j][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/538/jLmtp9.jpg[/IMG][/URL]

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 88)
      • Ik wil wel wisselen hoor 😉

          Ben ook al even op zoek.
          Zou leuk zijn naast de 937 die ik heel af en toe es uitlaat om een weekendcar te hebben.
          type 1 of 2 turbo maakt me niet zoveel uit.
          Moet strak zijn, geen 19 eigenaars en met spijt in het hart verkopen verhaaltjes.
          Technisch moet het zeer solide aanvoelen, moet toch tegen een 160-170 duitsland kunnen doorkruisen zonder daar moeite mee te hebben.
          carrera gt uitbouw mja dat kan ik wel smaken, kruipt veel werk in wil je dat goed doen.

            Tof ding om erbij te hebben. Medestudent kwam daar vroeger altijd mee naar school.
            Zat altijd naar die turbo te kijken op de parking.

              Heel gaaf. Ooit komt er bij mij ook nog een top exemplaar.

                Ondertussen zonder problemen door de keuring… nu maar wachten op de platen…

                F

                  [quote=”stefx911″ post=185942]Weet ik wel 😉

                  Ik bedoel met “veilige” motor dat als de distributiereim springt (knapt) de kleppen de pistons niet raken en je gewoon stilvalt zonder dat je motor helemaal om zeep is

                  Snap eigenlijk niet waarom ze niet alle motoren zo bouwen…[/quote]

                  Van hieruit ook proficiat met de nieuwe aanwinst.
                  Kunnen echte sportwagens per definitie wel een ‘veilige’ motor hebben ? :mrgreen:
                  Nu serieus: Heeft een echte sportieve motor niet altijd die hogere compressie nodig (met als gevolg dat bij foute timing de zuiger altijd de kleppen raakt) om al het vermogen eruit te persen of is dit wat te simpel gezien?

                    ken

                      feli stef met je aankoop!!

                      veel rijplezier en ik ben terug wat wijzer geworden 😀

                        Weet ik wel 😉

                        Ik bedoel met “veilige” motor dat als de distributiereim springt (knapt) de kleppen de pistons niet raken en je gewoon stilvalt zonder dat je motor helemaal om zeep is

                        Snap eigenlijk niet waarom ze niet alle motoren zo bouwen…

                        Wim

                          Serie 2 han de kinderziektes niet meer van de 1, dus turbo probleem wat ze bij de serie 1 hadden heeft deze niet meer.
                          En dit was volgens mij grootste euvel.

                            Merci..

                            Hoop volgende week een gaatje te vinden om ermee naar de keuring te gaan zodat ik platen kan aanvragen.
                            Verzekering is al geregeld.

                            Op de planning staat wel groot onderhoud, olie transaxle, remolie..; en vervangen distributieriem. Geen idee hoe lang dat geleden is dus gaan we dat voor de zekerheid maar doen.

                            Ik weet de de gewone 924 een “veilige” motor is, is dat bij de turbo ook zo?

                              gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

                                De motor en versnellingsbak zouden eruit gehaald zijn en de motorruimte is terug opnieuw gespoten.
                                Is allemaal maar een beetje wazig, ook toen ik vroeg of de wagen ongevalschade had (achterzijde) zei hij “Nee, geen ongevalschade, is gewoon een beetje beschadigd”. Hoe dan? Lijkt me logisch dat ik wil weten hoe de schade er gekomen is. 🙂 Maar voor een totaal renovatie project of racer van te maken lijkt het mij wel een goede basis voor een leuke prijs. Alleen de Fuchsen zijn al de helft van de vraagprijs waard. 😉

                                  Op http://www.924forum.nl heeft er iemand jaren aan een ombouw van Turbo naar Carrera GT gewerkt met oorspronkelijke onderdelen en dan opgegeven. (Verhaal ingelogd.)
                                  In een echte zitten dure onderdelen heb ik daarvan geleerd. Ik zie geen foto van de motor en dat is een veeg teken.

                                    Waarom heb ik geen plek voor een extra wagen te zetten? 😥

                                    Dringend een huisje bouwen met garage ( lees: garage met een huisje :mrgreen: ).

                                    Hier staat er nog één: 924 CGT kloon-achtig iets…

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 88)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.