Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › 944 addict
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 6 maanden geleden door John.
-
MakerDiscussie
-
9 april 2014 om 15:58
Middag Heren,
Ik ben een 944 Addict die nu ondertussen aan zijn 2de 944 toe is.
Begonnen met een aftandse 944 Type 1, op dit moment een 944S in zeer goede staat.
Een hoop aan vervangen, paar jaar terug herspoten.
Nu de kriebel naar een turbo is te sterk aan het worden.
Gaat een pak bruter zijn en minder een tourmachine dan de S maar dan kies je dan voor.
Deze week laat ik een akk doen op een turbo en indien de koop doorgaat dan gaat de S weg.In 944 middens ben ik actief op 944forum.com, http://pmabelgique.xooit.be/ en bij tacb.be(bestuurslid).
Op 18 mei hebben we een ons 5 jarig bestaan van TACB op de grote markt van Sint Niklaas.
Bedoeling is om zoveel mogelijke transaxles bij elkaar te krijgen.
We hebben toezegging van 2 944 raceteams uit Nederland en belooft de moeite te worden.
Enkel Transaxles kunnen parkeren op het marktplein zelf. Maar je mag gerust een 924 ofzo aankopen, op oldtimerplaat zetten speciaal voor die ene dag…Ik lees al een tijd mee hier op het forum en werd es tijd om me voor te stellen.
Groeten,
Kevin
-
MakerDiscussie
-
Dit weekend gaan testrijden, de AKK was zeer positief vorige week , de prijsonderhandelingen nog veel positiever.
Is best veel geld voor een transaxle dus via Marsch omnium laten verzekeren.
Komt van een oude verzamelaar die uitverkoop houdt.
Wat daar allemaal staat, omg en dan was het lekkerste al verkocht.
Wat staat er nu nog?
356(stond vanachteren dacht ik toch gezien te hebben), 968(14K), 924S(prijs: 4K), ferrari 360, 911 3.2 die echt mint is, gt3, porsche tractoren en alles moet binnen 4 maanden weg. Veel Porsche accessoires, een collectie oude benzinepompen, een stuk of 5 bruggen in die hal. Het Paradijs bestaat 🙂Mijn huidige 944S staat dan ook te koop, maak ik nog wel es een verkoopstopic aan.
De prijs ligt op 7000 Euro wat mijn inziens echt wel waar voor zijn geld is.
Quasi volledig herspoten 2 jaar terug, koprevisie, nieuwe distributieriem, koppeling vervangen, uitlaatspruitstuk gelast, keerringen allerhande vervangen zowel aan transaxle als aan de motor dus alles is los geweest.
Factuur(2 pagina’s lang) van 4K van paar maanden terug voorhanden plus onderhoudshistorie.
Heb er ook een lederen interieur in geplaatst. Voorzien van koni geel rondom, 17inch cupvelgen.
Laatste 4 jaar is er 10K aan die wagen verspijkerd door mij en de vorige eigenaar.Gezien ik mijn O-nummerplaat wil houden hanteer ik een scherpe prijs.
Om nu een nieuwe plaat aan te vragen en met die vertragingen 6 weken te moeten wachten daar pas ik voor.Die CGT heeft nu 179000km met een technische revisie achter de rug.
Ergens heb ik schrik om over de 200000km te gaan ermee maar langs de andere kant is het gemaakt om mee te rijden.
Er staan veel CGT’s te koop waarbij het niet aantoonbaar is dat de kmstand klopt.
Onderhoudsboekje de eerste 50K ingevuld in boekje en dan 5 jaar geen historie voorhanden.
Ook veel wagens waar crashfoto’s van bestaan en die volledig ongevalvrij zouden zijn.
De mijne is geen pur sang collectors item: het aantal km’s is daarvoor te hoog maar de technische revisie en volledige onderhoudshistorie heeft voor me de doorslag gegeven.Had ik met dat geld ook een 911 kunnen kopen, jup maar deze is zoveel leuker.
En er zijn weinig mensen die weten hoe zeldzaam die is en dat is wel zo leuk.
Voor de autoleek is het een uitgebouwde oude kar en dat vind ik prima.
Naar waarde toe zou het leuk zijn dat die wat zou stijgen.Mijne turbo heeft idd ook zo een versnellingsbak.
Al heb ik me al een paar keer laten vangen ,aan de lichten. 🙂
Na een tijdje rijden,niet meer. Maar in het begin,regelmatig mis. Hèhè
Na zijn 3000/toeren ongeveer,krijgt hij een kompleet ander gebrul. Met daarboven op,een klein fluitje! Zalig is dat!ja klopt Hans heeft hem vorig jaar verkocht en stond ook op pfnl
Gouden ei, bijna. Wel de allermooiste kleur voor deze wagen, naar mijn bescheiden mening, zilver met een puntje goud. Felrood en zwart zijn zo gewoontjes.
Die 924 CGT in Oudenaarde, heeft die niet op PFNL te koop gestaan, dan is het een echte?
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=37617@Wes: nice try.
Sta op dit moment ook op een 944 turbo: met andere maf, injectoren, chip enzo.
die nu op een 280 pk staat met vers gereviseerd blok, optisch nog klein beetje werk aan.
Zijn 2 keuzes die mijlenver uit elkaar liggen maar die cgt zou echt een blijvertje zijn.
Terwijl een turbo een oldtimer zou zijn die ooit wel es ingewisseld kan worden.
Die CGT is mun hart volgen, die turbo mijn verstand.[quote=”icepo” post=167120]Een 924 zie ik niet als wegwerpproduct.
Ga deze week kijken naar een 924 carrera gt zegt genoeg eh 🙂
@Wes Was inderdaad een joke. [/quote]Daar noem je ook zoiets, een 924CGT. :respect2:
Moest je die weg willen werpen, ik heb een héél grote vuilbak in mijn garage.Ja 924 turbo’s, gt en gts hebben ook een dogleg Getrag.
Dat geeft zo snel een racy gevoel, zelfs bij cruisen heb je het idee zo naar het circuit te kunnen rijden.Even snel tussendoor als ik mag ,
Nu je die dogleg versnellingsbak vernoemt .
Ik heb een 924turbo ik dacht 1979 gehad en die had zo’n (dogleg )versnellingsbak ,1é waar de 2é normaal ligt .
Ik ging ervan uit dat alle 924 turbo’s zo’n bak hadden of is dat niet zo ?Over de parkeerplaats voor een 911 of niet transaxle.
Er is die dag ook een bloemenmarkt dus we hebben niet oneindig veel plaats en de marktwagens moeten vlot kunnen vertrekken.
Ik bespreek het even binnen het bestuur maar kan niks beloven.
Zelf zou ik ook niet staan te springen om de mijne in een ondergrondse garage te parkeren.
Een paar krassen en deuken en de redelijk verse laklaag is om zeep.Gouden ei die 924 carrera gt? Er staat er af en toe 1 te koop.
Het gouden ei zijn de onderdelen eigenlijk.
http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-924-gt-carrera-collectorsitem-185093409.html
Is vorig jaar in November verkocht geweest voor een pak euros(24500) minder dan hij nu geadverteerd staat. Weet ik van de vorige eigenaar dus is wat mij betreft eerlijke info.
Qua lak is ze niet perfect dus echt “collectorsitem” nah, maar een heerlijke rijdersmachine o ja.
Een kmstand van 179000 is ook niet echt “verzamelaarsgerief” pur sang.
De huidige verkoper is van het “pusherige” type wat mij niet echt bevalt.
Heb een specialist uit Nederland die met mij naar de wagen gaat kijken, maar eerst zeker weten of ie nog niet verkocht is. AKK is niet gratis als die 400km moet reizen.De vorige eigenaar(voor de huidige) is een liefhebber die ook een 944 turbo cup staan heeft met racehistorie en wegtoelating!, Als er iemand daar interesse in heeft, doe me een pb dan breng ik je met hem in contact.
Die mag weg mits een goede prijs, staat op dit moment nergens geadverteerd dacht ik.Gaat die cgt nog in waarde stijgen?
Goh als je de prijzen op mobile.de mag geloven zou die veel duurder kunnen verkocht worden.
Maar de meeste worden tussen de 20 à 30k verkocht.
Die auto’s zijn te leuk om gewoon in je garage te staan hebben met het oog op eventuele waardevermeerdering. Een handgebouwde auto waar de meeste mensen geen benul van hebben hoe fantastisch de engineering is. 911 brede velgen eronder, pu- onderdelen, dogleg versnellingsbak(eerste versnelling zit op de plaats waar normaal 2de zit)
100pk per liter, heel bruut in vermogensafgifte(beetje aan de veradellijke(zoals 930 turbo) kant)
Onder de 3000 toeren is het een 1400 spaardieseltje, heel tam schaapje. maar als de turbo erin komt dan wil je niet in een bocht zitten waar een nat wegdek je achterkant dirigeert.Vorig jaar stond er eentje bij Astara(nederland) voor 40K, geen idee voor hoeveel die weg gegaan is.
Maar was ook een mooie: 94000km, ongerestaureerd en verse laklaag.Er zijn weinig monteurs die hier “kunnen” aan werken.
Velen zullen wel aangeven dat het maar een audi motortje is maar is toch iets complexer.
Ofwel moet je dan bereidt zijn om opzoekwerk te betalen ofwel krijg je een auto die niet correct onderhouden is.Een 924 carrera GT, da’s het gouden ei dat je zoekt.
Als het lukt foto’s posten hé :up: :up:Een 924 zie ik niet als wegwerpproduct.
Ga deze week kijken naar een 924 carrera gt zegt genoeg eh 🙂
@Wes Was inderdaad een joke.Omdat inderdaad de Transaxle Porsches soms gediscrimineerd worden gaan we voor een positieve discriminatie op 18 Mei
De Transaxles mogen op het plein en de andere Porsches moeten onder de grond(ondergrondse parking).
O en gaat dit voor flauwe moppen zorgen?
Ja dat geloof ik wel.
Voorbeeldje?
A:He man mooie 944, heb zelf een prachtige 911
B: Zo spijtig dat die onder de grond zit 🙂Welkom, Kevin, hoe meer transaxles, hoe meer vreugde, heu, voor iedereen.
(Wes, diene mensch meende da nie. Graptje, Wes. Graptje.)
Over smaak valt niet te twisten. Zo zie ik liever een slanke 924S, iemand anders heeft dan liever een 944 juist omdat die er bruter uitziet.
Gewoon alle 924 door elkaar zouden er nu minder dan 800 rondrijden in Nederland. Er zijn er ooit een 150duizend gemaakt voor de hele wereld, waarvan een kleine 14duizend in Turbo en 17duizend in S uitvoering. Je zou dus denken dat ze nooit zeldzaam kunnen worden. Maar op PFNL is er iemand die per se een Nederlandse uit beginjaar 1976 wou, hij vond enkel een project en het zal nog even duren eer die weer rijdt:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=40509[quote=”Peter_Targa_84″ post=167023]
Man toch, ik vind dat ze meer en meer gewaardeerd worden.
Polanski had ook zulk een gevoel maar hij is toch afgekomen op de RLC in A’pen.
Echt, alle respect voor iedere *porsche rijder.
Persoonlijk, de 914, 924,944, ik kan ze zeker waarderen.
Met veel zorg gekoesterd zijn ze allemaal mooi, waarom zien we ze toch zo weinig?
Op het forum hier worden jullie niet scheef bekeken hoor, moest dat zijn dan hoort dat forumlid hier eigenlijk niet thuis. :respekt:[/quote]+1
Polanski was er met een mooie en zeldzame 924 turbo :up:
Heb de auto nog staan bewonderen en praatje gemaakt met deze sympathieke man.
Inderdaad jammer dat we ze zo weinig zien.
Maken deel uit van de rijke *porsche historievind alle modellen mooi, van de kleinste tot de grootste en sterkste.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.