944 cabrio of boxster ?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 944 cabrio of boxster ?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Na toch een tijd weggeweest te zijn begint het terug te kriebelen dus waar beter zoeken dan hier 😉

    Was hier een aantal jaren geleden actief met een zwarte 944 cabrio en had recentelijk een 914 ingevoerd uit USA.
    De 914 heb ik verkocht omdat zo’n ding toch wel écht een oudje te noemen is. Altijd wel iets te repareren en bovendien
    kon mijn madam er niet mee overweg. Al eens een vrouw bezig gezien in een auto van 73 waar schakelen een “gevoel” is… :happydance:

    Ben dus terug op zoek naar iets “recent” waarbij ik denk aan een Porsche Boxster 2.7 (mag een 2.5 zijn als ie top is…is toch
    maar een weekendspeelgoedje) OF een 944 cabrio (ik blijf er een boon voor hebben). Ik heb de zwarte van DST te laat gezien
    want die beantwoord aan mijn eisen.

    opmerking : ik weet dat er veel boxsters te koop staan in verschillende prijsklasses (ik mik op een budget van 12 tot 15000 euro)
    en ik hou kapaza en 2dehands wel in de gaten maar mss zijn er forumleden die eraan denken hun wagen te verkopen. Daar de keuze
    groot is mik ik op de meest uitgeruste, best onderhouden wagen en neem ik mijn tijd. Ook dient de verkoper akkoord te gaan met
    een AKK ! Een goede 944 cabrio vinden is helemaal geen sinicure maar je weet nooit.

    Groeten alvast
    Dax1969

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • je broer heeft duidelijk ook goede smaken 😀

        UPDATE

        broer belt net met de melding dat hij dikke spijt had dat hij zijn boxster 2.7 een aantal maanden geleden verkocht had…

        EN dat er terug ėėntje in zijn garage staat. Een 2.9 van 2009, terug ne zilveren

        ik denk dat ik nu wel overtuigd ben…jealeous !!!!! Die laat er geen gras over groeien alvast.

        ps hij wist trouwens niet dat ik ook zoekende was…zijn telefoontje is broertelepathie denk in :coolness:

          Wat een animo en verschillende meningen. Gelukkig maar anders reden we allemaal met dezelfde auto en hadden we allen dezelfde vrouws 😀

          de 944 cabrio moet je me ni voorstellen want heb er zo ėėn gehad. Sommigen zullen hem nog kennen, is na verkoop ooit nog terug opgedoken bij autos dekens. Zwarte, cupvelgen en cabriologo op de vleugel (had toen nickname dakke). Heb hier trouwens ooit nog foto’s gepost toen de motor “geoperereerd”werd door die garagist in deurne. Een week later ontplofte die zijn garage en is hij er helaas ingebleven. Had de auto niet mogen wegdoen maar ja da kennen jullie wel.

          mijn broer heeft een 987 2.7 tip gehad en dat reed wel leuk maar die middenmoter hė. Ik weet het, qua balans is da de perfectie maar je kan daar nergens ni aan hė. Niet dat ik alles zelf doe hoor maar als je toch es in de motorruimte wil is het toch een gedoe hė. Ik zie me nog ondersteboven hangen in mijn 914….

          een 968 cabrio hou ik ook wel in de gaten maar die zijn schaars. In duitsland zie ik trouwens al aardige prijsstijgingen…

          weet je wat me eigenlijk tegensteekt aan een recentere weekendauto met wa pk’s….die stront biv en wegentaks. Ni dat ik da ni kan betalen maar ik spendeer het liever aan de auto zelf dan het aan vadertje staat te geven. Daarbovenop lees ik dat er veel onduidelijkheid is rond die uitstoot en euronorm en dan rekenen ze maar het hoogste bedrag aan. Schandalig en heel die zever heb je ni als je een oldie koopt. Daartegenover staat dat aan de meeste oldies altijd wel iets te spenderen valt.

          soit, ik kijk rustig verder en ik kom er wel uit.

          bedankt en groeten

            [quote=”RODONDO” post=184315]waarom pen ik hier niet neer, uit respect voor elkeen. :coolness:[/quote]

            maakt mij extra benieuwd….. :engeltje:

              [quote=”stijnG” post=184265]
              De 987 rijdt heerlijk. Hier kan je zowel kalm mee rijden, maar evengoed eens doortrappen. [/quote]
              Heb dezelfde mening over onze 986 (Duitse 2.7 versie, dus enkele paardjes meer dan de Belgische editie).

                Ik zou voor de Boxster gaan….. waarom pen ik hier niet neer, uit respect voor elkeen. :coolness:

                  too late for Jane…

                    Als je die van DST bedoelt….die is al verkocht….

                      stond hier geen zeer knappe 944 S2 te koop onlangs?

                        ben altijd meer voor de coupé lijn te vinden.
                        Maar cabrio rijden is wel superleuk, vandaar dat het hier een boxster werd ipv een cayman (al vind ik die mooier)

                        Ik verduidelijk even waarom ik hem niet zo mooi vind in cabrio: de poep achteraan is te plat voor mij.

                        Les gouts et les couleurs…. :drink:

                          ieder zijn gedacht natuurlijk he :drink: maar ik vind het de mooiste, veel mooier dan de coupé, wat ik van de 993 niet kan zeggen
                          BILD0015.jpg

                            correctie: de 968 is een fenomenaal mooie wagen, maar de cabrio kan me echt niet bekoren…… 👿

                              En waarom de tussenoplossing niet…de 968…meer de Porschelook want verwant aan de 993 lijn en 6 versnellingen die boterzacht schakelen.
                              Een loeier van een motor die al vanaf 2500 toeren de stenen uit de grond trekt en zonder turbogat of wat ook blijft doortrekken tot 6200 toeren.
                              Pakken koppel al op lage toeren en een super uitgebalanceerd gewicht.
                              Daarbij is de 968 cabrio…. de mooiste cabrio ooit.
                              IMG_9511.jpg

                                [quote=”mark986″ post=184254]maar denk wel dat de 944 eiets agressiever zal zijn. Boxster meer geballanceerd.[/quote]

                                Zo is ook mijn ervaring, en ook de reden waarom ik de 951 (944 turbo) weggedaan heb.
                                Ik vond het allemaal wat te bruut.
                                De 987 rijdt heerlijk. Hier kan je zowel kalm mee rijden, maar evengoed eens doortrappen. Bij de 944 lukte mij dat niet, was altijd gas geven….

                                  de 3L van de S2 heeft meer koppel onderin; de 2,5 of 2,7 L van de 986 geeft in hoge toeren meer torque,
                                  en perst met wat freubelen aan de uitlaat in die hoge toeren een mooier (boxer)motorgeluid uit z’n 6 cylinders.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.