944 cabrio of boxster ?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 944 cabrio of boxster ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Na toch een tijd weggeweest te zijn begint het terug te kriebelen dus waar beter zoeken dan hier 😉

Was hier een aantal jaren geleden actief met een zwarte 944 cabrio en had recentelijk een 914 ingevoerd uit USA.
    De 914 heb ik verkocht omdat zo’n ding toch wel écht een oudje te noemen is. Altijd wel iets te repareren en bovendien
    kon mijn madam er niet mee overweg. Al eens een vrouw bezig gezien in een auto van 73 waar schakelen een “gevoel” is… :happydance:

Ben dus terug op zoek naar iets “recent” waarbij ik denk aan een Porsche Boxster 2.7 (mag een 2.5 zijn als ie top is…is toch
    maar een weekendspeelgoedje) OF een 944 cabrio (ik blijf er een boon voor hebben). Ik heb de zwarte van DST te laat gezien
    want die beantwoord aan mijn eisen.

opmerking : ik weet dat er veel boxsters te koop staan in verschillende prijsklasses (ik mik op een budget van 12 tot 15000 euro)
    en ik hou kapaza en 2dehands wel in de gaten maar mss zijn er forumleden die eraan denken hun wagen te verkopen. Daar de keuze
    groot is mik ik op de meest uitgeruste, best onderhouden wagen en neem ik mijn tijd. Ook dient de verkoper akkoord te gaan met
    een AKK ! Een goede 944 cabrio vinden is helemaal geen sinicure maar je weet nooit.

Groeten alvast
    Dax1969

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
    • Beide hebben verschillende rijeigenschappen! Boxster 2003 zou in het bugpdget moeten vallen maar de 944s2 knalt ook…. Rijden en kiezen! Mijn voorkeur gaat naar de boxster maar denk wel dat de 944 eiets agressiever zal zijn. Boxster meer geballanceerd.

[quote=”Harley G” post=184220]Ik zou je budget wat verhogen en een mooie 987 zoeken…. :up:[/quote]

Is een serieus bedrag voor een weekendwagen. 😉

Ik zou voor een oldie 944 cabrio gaan. Voor je 14-15k heb je hem betaald, BIV en taks included. :up:
        Daar bovenop komt nog dat een 944 cabrio niet meer gaat afschrijven en een eerste generatie Boxster wel nog.

Mijn zoektocht ook begonnen voor een 944 ben met een boxster 987 naar huis gekomen

ga eens proefrijden met een 986, 987 en 944s2 cab.
            het zijn zeer verschillende auto’s met uiteenlopende kwaliteiten en karakteristieken.
            als auto voor frequenter gebruik zou ik de boxster kiezen, als pure weekendauto mss toch de 944.

Cabrio zou ik zelf zondermeer doen.
              Met een 944 heb ik weliswaar geen ervaring maar wel met een Boxster 2.5 en een Boxster 3.2.

Mijn advies: ff doorsparen en voor een 3.2 Boxster gaan. Daar ga je geen spijt van krijgen!

Hm, volg je gevoel. Lijken me twee totaal verschillende wagens…..
                Ik zou je budget wat verhogen en een mooie 987 zoeken…. :up:

Keuze tussen oud en minder oud; transaxle of middenmotor, …
                  Moeilijk!

Boxster heeft in ieder geval knappe wegligging en funfactor is meer dan aanwezig.

de 944 hoeft qua wegligging niet onder te doen hoor….
                    Toch niet voor het sportieve dagelijkse gebruik

Boxster. Best uitgebalanceerde auto.

heb een 944 gehad, weliswaar geen cabrio, wel een turbo
                        en nu in het bezit van een 987 2.7

Mijn voorkeur gaat naar de boxster. Moeilijk uit te leggen…..

Welkom en succes met de zoektocht. :drink:

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.