944 gaan bekijken, graag commentaar

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 gaan bekijken, graag commentaar

  • Maker
    Discussie

  • herky04
    Deelnemer

      Vandaag men eerste 944 gaan bekijken, eerste indruk was goed! Heb inneens ook een vriend meegenomen, met 2 zie je wat meer dan alleen. Nu ga ik deze week nog eens terug met een 944 rijder, hij zal naturllijk nog meer zien. Hieronder wat feiten en mijn bevindingen

      rode Porsche 944 type II
      Bj 1985
      94699Km
      Manueel geschakeld

      Deze eigenaars hebben hem nu 1,5 jaar in bezit waarvan hij nu al stilstaat sinds juni dit jaar en gaat weg wegens scheiding. Zij hadden hem aangekocht op +- 90000Km bij een VW/audi garage houder met 3 maand garantie op voor 9000eur. (gaat nu weg voor 5500, eventueel bespreekbaar)

      Uiterlijk vertoond deze wagen nergens blutsen, slecht 1 enkele kras boven het rechter achterwiel (10cm lang). Lak in goede staat enkel bovenaan het dak wat sinaas +- 25cm². Geen steenslag op ruiten, carrosserie of bumpers. Auto is herspoten geweest in het rood zonder kleurverschillen (dit was ook de originele kleur) Koffer gaat open en sluit zoals het hoort, blijft ook openstaan. Kabel van het motortje om koffer elektrisch te openen is bijna helemaal kapot. Rubbers van de koffer dienen vervangen te worden. Geen barsten of vocht in de verlichting.

      Velgen zijn van het telephone dial type, maar zijn wel door deze eigenaar in het goed gespoten. Ook geeft hij er nog 4 zwarte Fuch velgen bij met banden. De banden die er nu opliggen hebben nog een zeer goed profiel zonder abnormale slijtage.

      Is voorzien van 4 schijfremmen, dikte in orde maar wel alle 4 gecorodeerd.

      Interieur ziet er goed uit en is volledig droog. Nergens barsten, stoelen zijn in perfecte staat zonder enige scheuren, gaten of wat dan ook. Driverseat elektrisch verstelbaar (werkt ook) passagiersstoel niet. Ramen en spielgels zijn elektrische en werken.
      Seatbelts OK. Alle lichten werken, tevens de indicatieledjes en gauges. Ook de radio en speakers doen het. Sigarettenaansteker is verbleekt en klokje werkt. Hemel is helemaal in orde zonder scheuren of gaten, ook de zonnekleppen en het hadschoenkastje zijn OK. Is tevens voorzien van stuurbekrachtiging.

      Toen we aankwamen was het blok volledig koud en starte de wagen onmiddelijk. Geen abnormale geluiden waar te nemen, geen lekages op de grond. Oliepijl in orde, remvloeistof net onder het minimum. Isolatie onderaan de motorkap was weg, wel nog sporen van te zien. Motorblok zag er schoon uit zonder lekages. Vlak na het starten wat witte rook (condens van het stilstaan?) en oliedruk op 5bar.

      Volldedige onderhoudsgeschiedenis aanwezig.

      Maar toch nog een probleem. Bij het indrukken van de koppeling schoot de pedaal volledig naar achteren. Eerst een bepaalde weerstand waar te nemen bij het indrukken en van een bepaald punt was het precies of de pedaal door een voor naar achteren werd getrokken en de pedaal bleef daar ook staan, het was nodig om de pedaal met de hand terug naar de voorste positie te brengen waar deze dan ook bleef staan. Volgens ons een probleem het remvloeistofpeil (stond onder het minimum) zit bij op het remcircuit als ik het goed heb. Graag uw mening hierover!

      Verder dient er nog verteld te worden dat de distributieriem het op 90000Km begeven heeft en is moeten vervangen worden, tevens hebben ze een revisie van de motor gedaan. (gebeurt bij porsche specialist) Ik heb de eigenaar hier naar papieren gevraagt wat er net allemaal gebeurd is daar en ging er achter horen.

      Heeft altijd binnen gestald gestaan met beschermingshoes.

      Foto’s http://users.telenet.be/jottier/

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
      • Ik heb gisteren reactie gekregen op men zoekertje “944 S2 gezocht” Eentje van 89 in zwart metallic en vol leer interieur. 100 000Km en in showroomstraat. Hier het verhaal:

        Had die wagen gekocht van de eerste eigenaar 8 jaar geleden. Heeft hem zelf nooit ingeschreven en is dus nooit mee gereden. Heeft steeds binnengestaan maar is wel regelmatig gestart en eens mee voor en achteruit gebold. Het interieur en carrosserie zou perfect zijn. Distributieriem en waterpomp is vervangen geweest op 90000km. Volledige onderhoudsgeschiedenis is voorhande.
        Hij verkoopt hem eventueel (is nog niet helemaal zeker) omdat hij er toch nooit meer mee zou rijden en zijn zoon (voor wie hij bedoeld was er niet meer in geinteresseerd is)

        Dat hij 8 jaar stil heeft gestaan zonder echt te rijden is misschien toch echt niet zo gunstig? Keerringen, o-ringen, pakkingen, riemen, rollen, waterpomp,remmen, vloeistoffen en vetten … etc.

        Aan de verkoper te horen gaat hij toch wel prijzig zijn denk ik. Als argument “showroomstaat” maar dat is enkel uiterlijk en interieur natuurlijk. Vergeet niet dat om hem technisch weer 100% te krijgen er weer een smak geld tegenaan zal moeten gesmeten worden.

        Op het eerste zicht lijkt het zéér interssant, achteraf gezien misschien toch héél wat minder?

          In ’88 kan jet idd een 2.5 zijn .
          Mijn witte was van 6/88 en eerst ingeschreven in 90

            Een 944 gewouwd 08-1988, is dat een 2.7L of kan dat ook een 2.5L zijn? In boeken en het net kom ik tegenstrijdige info tegen! Waarom zijn ze voor een jaartje overgegaan naar 2.7L ?

              “Ik wil er gewoon geen 9000 aan geven voor enkel nog maar de auto. Dan komen er nog onderhoudskosten, verzekering en verkeersbelasting bij. Als je dan de optelsom maakt … ”

              [b][i]En benzine, banden, ook trakteren aan uw lief co-piloot …

              😆 😈 😆 [/i][/b]

                [quote=”herky04″:b5trz5ag]Ik wil er gewoon geen 9000 aan geven voor enkel nog maar de auto. Dan komen er nog onderhoudskosten, verzekering en verkeersbelasting bij. Als je dan de optelsom maakt …

                De S2 in welke prijsklasse situeert die zich?[/quote]

                je hebt er van 6-7000,- maar ook van meer natuurlijk 🙂 )
                verkeersbelast. is een 600,-
                verzekring is bij mij 2de wagen dus valt heel goed mee…
                en onderhoudskosten hangt er vanaf in welke staat ie is natuurlijk
                snuffel ns rond op diverse sites, kijk ook ns op mobile.de
                succes!!

                  Ik wil er gewoon geen 9000 aan geven voor enkel nog maar de auto. Dan komen er nog onderhoudskosten, verzekering en verkeersbelasting bij. Als je dan de optelsom maakt …

                  De S2 in welke prijsklasse situeert die zich?

                    [quote=”herky04″:1cuwxnzm]Zijn er grote verschilpunten om op te letten tussen een 944 en een S2? Wat zijn gangbare prijzen voor de S2 ? Misschien is het verstandig om ook uit te kijken naar een S2 ipv enkel de 944. Graag commentaar en bevindingen van S2 rijders?[/quote]

                    heerlijke wagen de S2 😉 )
                    en zeker verstandig om naar uit te kijken
                    vind persoonlijk het uitzicht -bumpers, spoilers,…- mooier bij een S2
                    mss ns een goed bod doen?? 🙂 -)

                      Crisis zowel bij verkoper als koper ?
                      Of blijk van gezond verstand bij koper ?
                      In deze tijden: wat wordt verondersteld een normale basisprijs te zijn ?
                      Wij spreken hier over wagens van +20jaar oud, die vaak in “vertrouwen” zouden moeten gekocht kunnen worden, maar zijn die er echt nog wel ?
                      Om maar te zeggen: wat betreft het budget – het stopt niet met de aankoop…

                        nee, is boven budget

                          Deze al gaan bekijken?

                          http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1286 … _1987.html

                          😀 twisted: 😀

                            Zijn er grote verschilpunten om op te letten tussen een 944 en een S2? Wat zijn gangbare prijzen voor de S2 ? Misschien is het verstandig om ook uit te kijken naar een S2 ipv enkel de 944. Graag commentaar en bevindingen van S2 rijders?

                              [quote=”Luke”:1k9mux9v]ps als ik 5000 te besteden had
                              ging ik toch naar zoiets als DIT kijken….[/quote]

                              Is er iemand die deze wagen reeds gezien heeft ?

                                wil geen reklame voor mijn eigen wagen maar deze al bekeken: http://www.2dehands.be/porsche-944-1986 … 18008.html 😉

                                Dieter

                                  De auto is ondertussen weg, maakt het voor mij eens zo makkelijk natuurlijk 🙂 ) Maar heb hiermee toch weer wat bijgeleerd

                                  WB

                                    Als ik me goed herinner zat dat bij mijn eerste targa uit ’82 zelfs aan de bestuurderszijde met uitsparingen voor gaspedaal, remmen, koppeling……………. 😯

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.