944 gaan bekijken, graag commentaar

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 gaan bekijken, graag commentaar

  • Maker
    Discussie

  • herky04
    Deelnemer

      Vandaag men eerste 944 gaan bekijken, eerste indruk was goed! Heb inneens ook een vriend meegenomen, met 2 zie je wat meer dan alleen. Nu ga ik deze week nog eens terug met een 944 rijder, hij zal naturllijk nog meer zien. Hieronder wat feiten en mijn bevindingen

      rode Porsche 944 type II
      Bj 1985
      94699Km
      Manueel geschakeld

      Deze eigenaars hebben hem nu 1,5 jaar in bezit waarvan hij nu al stilstaat sinds juni dit jaar en gaat weg wegens scheiding. Zij hadden hem aangekocht op +- 90000Km bij een VW/audi garage houder met 3 maand garantie op voor 9000eur. (gaat nu weg voor 5500, eventueel bespreekbaar)

      Uiterlijk vertoond deze wagen nergens blutsen, slecht 1 enkele kras boven het rechter achterwiel (10cm lang). Lak in goede staat enkel bovenaan het dak wat sinaas +- 25cm². Geen steenslag op ruiten, carrosserie of bumpers. Auto is herspoten geweest in het rood zonder kleurverschillen (dit was ook de originele kleur) Koffer gaat open en sluit zoals het hoort, blijft ook openstaan. Kabel van het motortje om koffer elektrisch te openen is bijna helemaal kapot. Rubbers van de koffer dienen vervangen te worden. Geen barsten of vocht in de verlichting.

      Velgen zijn van het telephone dial type, maar zijn wel door deze eigenaar in het goed gespoten. Ook geeft hij er nog 4 zwarte Fuch velgen bij met banden. De banden die er nu opliggen hebben nog een zeer goed profiel zonder abnormale slijtage.

      Is voorzien van 4 schijfremmen, dikte in orde maar wel alle 4 gecorodeerd.

      Interieur ziet er goed uit en is volledig droog. Nergens barsten, stoelen zijn in perfecte staat zonder enige scheuren, gaten of wat dan ook. Driverseat elektrisch verstelbaar (werkt ook) passagiersstoel niet. Ramen en spielgels zijn elektrische en werken.
      Seatbelts OK. Alle lichten werken, tevens de indicatieledjes en gauges. Ook de radio en speakers doen het. Sigarettenaansteker is verbleekt en klokje werkt. Hemel is helemaal in orde zonder scheuren of gaten, ook de zonnekleppen en het hadschoenkastje zijn OK. Is tevens voorzien van stuurbekrachtiging.

      Toen we aankwamen was het blok volledig koud en starte de wagen onmiddelijk. Geen abnormale geluiden waar te nemen, geen lekages op de grond. Oliepijl in orde, remvloeistof net onder het minimum. Isolatie onderaan de motorkap was weg, wel nog sporen van te zien. Motorblok zag er schoon uit zonder lekages. Vlak na het starten wat witte rook (condens van het stilstaan?) en oliedruk op 5bar.

      Volldedige onderhoudsgeschiedenis aanwezig.

      Maar toch nog een probleem. Bij het indrukken van de koppeling schoot de pedaal volledig naar achteren. Eerst een bepaalde weerstand waar te nemen bij het indrukken en van een bepaald punt was het precies of de pedaal door een voor naar achteren werd getrokken en de pedaal bleef daar ook staan, het was nodig om de pedaal met de hand terug naar de voorste positie te brengen waar deze dan ook bleef staan. Volgens ons een probleem het remvloeistofpeil (stond onder het minimum) zit bij op het remcircuit als ik het goed heb. Graag uw mening hierover!

      Verder dient er nog verteld te worden dat de distributieriem het op 90000Km begeven heeft en is moeten vervangen worden, tevens hebben ze een revisie van de motor gedaan. (gebeurt bij porsche specialist) Ik heb de eigenaar hier naar papieren gevraagt wat er net allemaal gebeurd is daar en ging er achter horen.

      Heeft altijd binnen gestald gestaan met beschermingshoes.

      Foto’s http://users.telenet.be/jottier/

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
      • Volgens een van de forumleden is de hemel niet origineel, kan iemand dat bevestigen?

        Dit was ik nog vergeten: Onder het dashboard aan de passagierszijde, daar waar je voeten zitten was er een houten plankje onder het tapijt. Onder een hoek van 45° +- waar je voeten tegen steunen. Is dat normaal of zit normaal gezien iets anders?

          Ik weet het wel, voel me der ook niet helemaal lekker bij hoor. Hoe meer ik er over lees en nadenk hoe minder zin ik krijg om het nog allemaal verder uit te zoeken voor deze wagen. 6 op 100 is mooi, dan heb ik er nog een hele boel te wachten staan 😯 😛

            Zoals eerder vermeld kan de kilomterstand wel .
            Mijn onlangs verkochte 944 had er zelfs nog minder en dat was ook goed te volgen dankzij de carpas.
            Ontluchten van het remsysteem kan dat probleem idd verhelpen .
            Een auto 3 maanden moeten missen voor een motorisch probleem en haar pas een paar weken hebben .
            Zo zijn uw 3 maanden garantie wel snel om .
            Dat moesten ze met mij niet lappen want daar zat een dikke staart aan . (als dat verhaal klopt tenminste)
            Sorry , ik kan fout zijn , maar met zo’n vage verhalen is bij mij de zin voor een wagen al weg .
            Mijn instinct zegt me dan dat dit geen goed begin is.
            Rustig verder zoeken . De zoektocht naar een Porsche is ook een zeer mooi deel van de aanschaf .
            Ik heb er al honderden gaan bezien terwijl ik er nog maar 6 zelf gehad heb 😉

              [quote=”Luke”:1lac3ppk]DEZE staat er ook al een tijdje, zelfs een titanium, zijn er niet zo veel van, snap niet dat ie nog niet weg is….
              en deze ook leuk….[/quote]

              Ik denk niet dat ik voor die titanium met 5000 zal toekomen 🙂 )

                Op een ander forum waarop ik men bericht gepost had las ik het volgende

                “In uiterste geval: maak de tellergallerij open en trek de km klok er uit. Die dingen zijn af fabriek verzegeld met lak op de schroeven. Kijk of die lak er nog is.)”

                Is dit wel te doen zonder al te veel te klooien? Ik denk niet dat de eigenaar daar zo opgezt mee is 🙂 )

                Anoniem

                  [quote=”Luke”:bcj6v5qn]DEZE staat er ook al een tijdje, zelfs een titanium, zijn er niet zo veel van, snap niet dat ie nog niet weg is….
                  en deze ook leuk….[/quote]
                  7000 voor een cabrio is niet veel…bizaar dat hij niet verkocht geraakt. ‘t Is crisis zeker ?

                    DEZE staat er ook al een tijdje, zelfs een titanium, zijn er niet zo veel van, snap niet dat ie nog niet weg is….
                    en deze ook leuk….

                    Anoniem

                      [quote=”Luke”:1xne41q3]ps als ik 5000 te besteden had
                      ging ik toch naar zoiets als DIT kijken….[/quote]
                      Absoluut akkoord ! Had ’em ook al gespot.

                        KM stand moet gewoon correct zijn! Als er hier mee geknoeid is hoef ik de wagen niet meer, dit is gewoon een kwestie van eerlijkheid. Wie weet wat is er nog allemaal aan de hand wat dan uiteraard ook verzwegen wordt !

                          ps als ik 5000 te besteden had
                          ging ik toch naar zoiets als DIT kijken….

                          Anoniem

                            Ik zou me persoonlijk niet teveel zorgen maken over die km-stand, die motoren kunnen gerust meerdere 100,000’en aan mits goed onderhouden. Als je de wagen *echt* wil zou ik vooral bezorgd zijn over die affaire met die distributie-riem: is de motor degelijk hersteld en heb je daar waterdicht bewijs van ? Indien niet dan zou ik er afblijven. Nog genoeg andere 944’en te koop.

                              Over het herspuiten had ik mezelf achteraf pas ook vragen gesteld. Dit vraag ik zeker nog eens na waarom dat gebeurt is.

                              Van KM-stand verschiet iedereen, de KM-standen staan ook zo in het onderhoudsboekje maar dat overtuigd me niet helemaal. De gegevens van de carpas en andere papierzaken heb ik nog niet bekeken. In de loop van deze week gaan we nog een 2de maal terug om ook de papierwinkel eens grondig door te nemen.

                              Waarom ze slechts 3 maand garantie gekregen hebben weet ik niet. Ik zal het ook eens navragen.

                              Toen ik hoorde dat de distributieriem het plots begeven had verschoot ik ook even. Ik dacht eerst dat ze hem gewoon preventief vervangen hadden, niet dus. Zij hadden de wagen gekocht op 90000km, in de 3de week ofzo heeft de riem het begeven en is terug gegaan naar “Beerens” die die auto dan heeft binnegedaan bij “porsche 911” ofzo voor de revisie. (is 2 maand weg geweest) Dde huidige eigenaar heeft hiervan totaal geen papieren, facturen of dergelijke, ik heb er wel achter gevraagd en ging ze proberen te bemachtigen. Ik heb dus geen id wat er precies allemaal gebeurd is bij de revisie??? Maar wil het wel weten!

                              Zijn er nog mogelijkheden om de echte KM stand te achterhalen?

                              Het probleem met de koppeling is te verhelpen door te ontluchten en het vloeistofpeil weer op normale hoogte te brengen of is er meer aan de hand?

                                wagen komt van beerens
                                (vandaar die hoge prijs 😉 😀 )
                                Marc werkte mss daar toen nog
                                op t moment dat deze werd verkocht…

                                  Klopt , mijn witte , mijn rode net als de CS hebben /hadden dat ook .
                                  Foutje van mij 😳 😉

                                  En die lage kilometerstand is inderdaad mogelijk , maar eerder zeer zeldzaam .
                                  Zoals ze hier eerder vermelden check alles OB, facturen , carpas etc

                                    Koen de teller van 944 type 2 gaat wel tot 999 999 km dus met 100 tallen, maar zoals hier al te lezen is heb ik ook mijn twijfels over de juistheid van de teller.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.