944 info

  • Maker
    Discussie

  • azibi
    Deelnemer

      hoi allemaal ben hier nieuw,
      ik droom al geringe tijd van een944
      aangezien ik carrosier ben moest ik eerst mijn andere auto afwerken voor ik om een 944 kon gaan
      maar nu is het zover,volgende zomer zou ik er van willen genieten
      nu zit ik met enkele vraagjes
      de turbo spreekt me het meest aan
      maar…. hoe zit hetmet de gewone 2500 met 163pk???
      marcheert dat degelijk of valt het tegen
      bedoeling is een wagen om in het weekend eens wat mee te gaan spelen
      en de 944 s???
      heb begrepen dat er ook een 2700 in is,hoe zit het daarmee?
      de turbo is waarschijnlijk het spectaculairst….
      alle info is welkom
      zou er 1 willen gaan kopen maar de prijzen lopen ook zover uit elkaar
      hopelijk krijg ik hier wat meningen over deze wagens
      alvast van harte bedankt
      mvg tim

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
      • Het kan zijn dat ze eerder geleverd zijn elders dan in België.
        Ik had bvb de eerste facelift Corsa GSI van België . Dat was in maart 1991 . 14 dagen later was deze total los (zatlap vloog de bocht uit frontaal op mij) en mijn volgende had ik in Juni .Dit was de zevende in België .
        Toch waren de eerste al geleverd in oktober 1990 in Duitsland en Spanje 💡

          daar wil ik wel meer van weten want iemand die ik kende had 1 van de heel eerste in België en dan spreek ik binnen de 10- 20 auto’s.

          De mijne is ook een 85 en zelfs één die ingeschreven is geweest via Porsche zelf.

          De 944 turbo zou gemaakt zijn vanaf modeljaar 86 maar in 85 zouden er 178 gemaakt zijn.

          Heb ook nog nooit een 944 turbo van 84 gezien trouwens

          Dit gaan we eens moeten uitspitten 😉 😀

            [quote=”porschke”:c9v7j09j]De 944 turbo was er maar vanaf 1985. Heb namelijk 1 van de eerste.[/quote]
            Volgens de Porsche nfo die ik heb niet hoor . Vanaf 1984 waren de eerste 😉

              [quote=”Kustom creations”:2ftc8vwb]maistro, koopt gij gewoon mijn 964 eens 😉
              piekobello in orde 😆 Een ander kleurke als dat u niet zint is niet veel werk voor u eh 😉 [/quote]

              hier se de koen….
              ge weet,heb mijn ogen late vallen op de 944 eh
              en een ander kleurtje is inderdaad geen probleem….
              maar van een 964 een 944 maken……
              die toestanden zie ik ni meer zitten hihi
              spring van de week nog binnen,met de zadel van de tuffer
              groetjes

                De 944 turbo was er maar vanaf 1985. Heb namelijk 1 van de eerste.

                  De 944 vanaf 1982
                  De 944 Turbo vanaf 1984
                  De 944S vanaf 1987
                  De 944 Turbo S vanaf 1988
                  De 944 S2 vanaf 1989
                  De 944 Turbo Cabriolet 1991

                    maistro, koopt gij gewoon mijn 964 eens 😉
                    piekobello in orde 😆 Een ander kleurke als dat u niet zint is niet veel werk voor u eh 😉

                      is er iemand die kan vertellen van welk bouwjaar de 3000liter s is gemaakt?
                      de turbo vanaf 1985….. of vergis ik me?
                      groetjes

                        [quote=”ward”:z2op39ko]Ik heb sinds 2 jaar een 944 als hobby-wagen. Het is een type 2 van 1987 met de atmosferische 2.5 (163 pk). Vroeger had ik nog een 924 en 924 S.

                        Vermogen was voor mij niet belangrijk, maar als jij dat wel zoekt, zou ik zeker geen standaard 944 nemen, maar inderdaad eerder voor een S2 of Turbo gaan.
                        Of als je écht fun wil, zoek dan een Elise type 1 of een Opel Speedster ofzo…

                        In vergelijking met jouw 165pk TDI gaat een standaard 944 volgens mij een teleurstelling zijn.

                        Ik rijd zelf dagelijks met een Peugeot 407 SW 136 pk hdi, en vind de 944 enkel sneller als ie boven zijn 4.500 rpm uitkomt, dan begint er wat schot te komen waar de peugeot naar adem begint te happen.

                        Succes met de zoektocht![/quote]

                        voila se…. da is mooi gezegd
                        nu heb ik er toch ongeveer een beeld van
                        standaard2500 is dan toch uitgesloten
                        de 3000liter s of de turbo lonken dan toch
                        anderzijds….aan de standaard kan ik al heel flink sleutelen,
                        voordat ik de prijs van de turbo overschrijdt
                        en het moet gewoon een porsche zijn
                        heb er al lang een oogje op,dat staat vast
                        zover ben ik toch al hihi 😆

                          Ik heb sinds 2 jaar een 944 als hobby-wagen. Het is een type 2 van 1987 met de atmosferische 2.5 (163 pk). Vroeger had ik nog een 924 en 924 S.

                          Vermogen was voor mij niet belangrijk, maar als jij dat wel zoekt, zou ik zeker geen standaard 944 nemen, maar inderdaad eerder voor een S2 of Turbo gaan.
                          Of als je écht fun wil, zoek dan een Elise type 1 of een Opel Speedster ofzo…

                          In vergelijking met jouw 165pk TDI gaat een standaard 944 volgens mij een teleurstelling zijn.

                          Ik rijd zelf dagelijks met een Peugeot 407 SW 136 pk hdi, en vind de 944 enkel sneller als ie boven zijn 4.500 rpm uitkomt, dan begint er wat schot te komen waar de peugeot naar adem begint te happen.

                          Succes met de zoektocht!

                            [quote=”azibi”:188qd8v6]ken het…. heb hetzelfde ooit meegemaakt
                            met kbc verzekering dan
                            was goed maar…. pokkeduur[/quote]

                            Ik zit ook bij mercator en ben der super content .Met 2 wagens en 1 moto en heb nu spijtig voet gebroken en kan zonder probleem alles 2 maand laten stilleggen goei maatschappij nog nooit problemen mee gehad en zeer goede prijs

                              ken het…. heb hetzelfde ooit meegemaakt
                              met kbc verzekering dan
                              was goed maar…. pokkeduur

                                Ik heb pas al mijn verzekeringen laten weghalen bij Axa daar ik niet meer tevreden was over deze maatschappij.
                                Helaas wil opzeggen niet zeggen dat je binnen 3 maanden overgeschakeld bent 😕
                                Ik heb nu één vor één schrijven gehad over de opgezegde polissen .
                                Dat varieert tussen 7 en 16 maanden vooralleer ze eindelijk opgezegd zullen zijn 😥

                                  hihi
                                  je mag het adres gerust hebben hoor 😀
                                  voor mijnlichte vracht heeft hij ook zoiets gefikst….
                                  omdat die zogezegd niet voor dagelijkks gebruik is
                                  de verzekering komt wel in orde….
                                  nu nog de wagen 😕
                                  groetjes tim

                                    Wooow , ik heb ook steeds meerdere wagens gehad (en nog steeds) maar zo weinig heb ik nooit voor een P betaald . Zelfs niet in de laagste klasse waar ik al jaren in rij 😥

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.