944 info

  • Maker
    Discussie
  • hoi allemaal ben hier nieuw,
    ik droom al geringe tijd van een944
    aangezien ik carrosier ben moest ik eerst mijn andere auto afwerken voor ik om een 944 kon gaan
    maar nu is het zover,volgende zomer zou ik er van willen genieten
    nu zit ik met enkele vraagjes
    de turbo spreekt me het meest aan
    maar…. hoe zit hetmet de gewone 2500 met 163pk???
    marcheert dat degelijk of valt het tegen
    bedoeling is een wagen om in het weekend eens wat mee te gaan spelen
    en de 944 s???
    heb begrepen dat er ook een 2700 in is,hoe zit het daarmee?
    de turbo is waarschijnlijk het spectaculairst….
    alle info is welkom
    zou er 1 willen gaan kopen maar de prijzen lopen ook zover uit elkaar
    hopelijk krijg ik hier wat meningen over deze wagens
    alvast van harte bedankt
    mvg tim

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
    • Hallo ,

      Ik heb 2 944 2.5 gehad en één turbo .
      Die zijn idd niet te vergelijken en het meeste fun heb je bij de turbo .
      Doch stel je eerst de vraag waarvoor je de wagen gaat gebruiken .
      Is het voor dagelijks gebruik zou ik zeker voor de atmosferische gaan .
      Voor af en toe ritjes de Turbo .
      Dit vanwege gebruiksgemak , verbruik en goedkoper in onderhoud .
      En wat “gewoon worden” betreft .
      Alles wordt je gewoon . Ik heb al zeer vele auto’s gehad en daartussen behoorlijk kanonnen . Ook dit wordt je gewoon na een tijdje als je er elke dag mee rijdt . Rij je er af en toe mee blijft het steeds leuk . Zelfs een gewone 2.5 😉

      0

        ik heb een turbo 220pk van 85 zonder sper ed. Het fungehalte ligt extreem hoog. Je kan de wagen laten uitbreken wanneer je wilt + het is een wagen die veel vergeeft als je een beetje “wagengevoel” hebt.

        de gewone 944 is een heel goede wagen maar naar mijn normen is dat een veel tragere wagen die me maar de sensatie bezorgt van een goede normale wagen genre saab 9-3 150 -185 pk of modeo 2.2 tdci

        De S2 cabrio is natuurlijk mijn favoriet. Veel koppel en vermogen die heel mooi afgegeven worden + het cabriogevoel 😉

        hopelijk ben je hier al wat mee

        0

          dank u alle
          ja het zit zo,er moet gewoon iets inzitten
          maar weet niet wat te verwachten met de gewone 2500
          (misschien dat dit me wel meeviel)
          wat ik ook al heb gezien via dit mooie forum…..
          is dat de turbo een echt turbogat heeft
          dus miss. toch beter voor de s2 gaan dan
          pppffff zo moeilijk he
          naar het werk moet ik niet zien
          heb mijn eigen garage
          dus alle reacties zeer welkom
          zeker van de 944 rijders
          groetjes tim

          0

            Hoi Tim,

            als het voor te spelen is en je hebt notie van aan wagens te werken zou ik zeker voor de Turbo gaan, de standaard 2500 is een leuke wagen maar raak je al snel gewoon, is gewoon een fun daily driver.

            Wil je wat meer spielerei ga dan voor de Turbo, je vind ze al (weliswaar met wat werk) vanaf 4000 euro

            Wat de “S” met de 2.7 betreft, die gaat wat vlotter maar niet spectaculair veel beter dan de 2500, ook zijn deze motoren gevoeliger.

            hopelijk heb je wat aan mijn uitleg…

            zelf heb ik enkele 2500 modellen en een 2700 gehad en enkele keren in een turbo mogen rijden, dit zijn dus mijn eigen ervaringen.

            0

              Mooie vooruitzichten. Veel succes met de zoektocht.

              0
            5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.