944 km teller werkt niet meer

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 km teller werkt niet meer

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Sinds enkele weken werkt de Km teller/dagteller niet meer van mijn 944 cabrio ( bj ’91). Zijn er bepaalde zaken die ik zelf eerst kan checken alvorens alles op te gooien of de wagen binnen te brengen.

Aangezien ik de wagen binnekort wens te verkopen wil ik dit eerst nog in orde hebben.

Alvast bedankt
    Tom

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Knap .
      Ik hoop hier nog even van gespaard te blijven .

Geeft toch een voldoening :up:

Geweldig kleurtje :first: Toch leuk dat je dit zelf hebt kunnen fiksen

Tandwieltje ontvangen en de boel gemonteerd.

Blijk dus dat ik het foute tandwieltje had besteld 20×21 en moest dus een 20×23 zijn voor mijn wagen.

Ondertussen een mooi roos tandwieltje ontvangen en met wat hulp van het internet eraan begonnen.

Stuur eraf, dashboard open en km tellers etc. eruit , moet zeggen dat dit werkje vrij vlot ging.

Dan console open en km teller demonteren, tricky is wel de naald eraf halen.

Tand wieltje bleek iid. stuk te zijn.=> nieuw monteren en hop de boel weer in elkaar steken en hopen dat alles werkt.

Ondertussen had ik ook een nieuw met leder bekleed stuur gekocht wat ik dus kon monteren.

Alles gemonteerd en toerke gedaan en alles werkt terug 😀 😀 😀

Hierbij wat foto’s van de werken en het mooie roos tandwieltje

VM

IMG_3274.JPG

IMG_3274-2.JPG

IMG_3282.JPG

IMG_3279.JPG

IMG_3286.JPG

bedankt, tandwieltje is besteld ❗

[quote=”VM” post=249786]Bedankt voor de info,iemand een idee waar ik dit tandwiel kan kopen
              [/quote]

http://www.alpo.nl hier kan je ook proberen 😉

zal ik zeker doen.

Ondertussen reeds potentiometer voor dash verlichting vervangen en deze werkt nu ook terug. 💡
                Nieuw lederen stuur is ook onderweg en zal ik (hopelijk) volgende week kunnen installeren. :coolness:
                En dan de reparatie van de ODO meter.

VM

XXX

Heb het mijne via e-bay gekocht.
                  Mogelijke versies 20/21 – 20/29 – 20/3, dus keuze.
                  zoekstring: ‘porsche 944 tacho gear’ heb ik ingetypt via ebay.be en locatie: europa
                  Je kan ook Rose Passion of OPC gaan.

Foto’s delen van de werken hé :popcorn:

Bedankt voor de info,iemand een idee waar ik dit tandwiel kan kopen

Bedankt
                    VM

XXX

Als het zulk een tandwieltje is, best eerst demonteren en het aantal tanden tellen voordat je een nieuw besteld…
                      Voor mijn 11 je waren er verschillende mogelijk :wtf:
                      20160420_221751-2.jpg

Ik denk dat het kijken wordt wat het probleem is en opengooien dus. Heb hier zelf nog geen last van gehad, maar bij andere licht het vaak aan een tandwieltje dat stuk is:

http://www.odometergears.com/documentation/Porsche_944_Odometer_Gear_Repair.pdf

Kijk anders ook eerst op het 944forum voor wat meer info.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.