944 Krukas sensor

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 Krukas sensor

• Maker
    Discussie
  • Hey allen, mijn broer heeft al geruime tijd een phase 2 944, zijn wagen startte steeds slecht en nu na geruime tijd stil te staan start hij niet meer.
    Een bevriend garagist van hem heeft er naar gekeken en vertelde hem dat hij de krukas sensor moest vervangen omdat die niks meer doet. Kan dat de reden zijn ? en zo ja is die sensor makkelijk te vervangen ? Waar zit hij precies ?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • vandaag weeral geleerd: de ontstekingsvolgorde bij een “normale” viercilinder

en die van een 944 blok : https://vine.co/v/OL1VMgrA6Lq

je hebt een pm 😉

ik heb er nog eentje liggen om te proberen als je wil , in Tessenderlo.

ik vermoed het wel, en hij heeft hetzelfde probleem als ik… een cronisch gebrek aan tijd 😉

Is een beetje ver van JABBEKE waarschijnlijk …

😥 😈 😥

Mijn broer woont in Diest, zijn wagen staat in tessenderlo.

Is één van de mogelijkheden, eerst uit te lezen met scoop.

BDP sensor zit ter hoogte van het vliegwiel, bij de tandenkrans.

Van bovenuit zichtbaar, steun losmaken samen met sensor, boutje van 10 om eigenlijke BDP los te maken.

0.5 mm afstand tot tandenkrans bij montage van nieuwe voeler. Een ervaren mekanieker doet dit op het gevoel bij draaiende motor daar de plaats onbereikbaar is voor een voelermaat.

Waar woont uw broer?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.