944 ophanging en remmen aanpassen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 ophanging en remmen aanpassen

• Maker
    Discussie

• XXX

Pfff, afgelopen vrijdag een gevecht geleverd met de 944 van Drup.
      Ja ja, hij heeft meegeholpen :up:

Wat lag er klaar voor de montage;

1. Setje Big Reds voor en achter inklusief de remblokken
      2. Stalen remflexibels
      3. Verlagingsveren voor van een 968
      4. Spoorverbreders voor
      5. Zimmermann nieuwe geventileerde en geboorde schijfjes
      6. Setje Bilstein sport schokdempers.

Na 7 uurtjes vloeken en zwoegen, een blauw oog (door van een bout af te schampen en de carros een zoen te geven met mijn voorgevel) 👿
      Een bus WD40 leeg gespoten op diezelfde kl*** bout die een uurtje weerstand heft geboden…

Wat paste er:

6. Het setje Bilstein.
      En dan spreken we enkel over links voor, de rest, daarvoor was de moed in mijn schoenen gezonken.

Nu, om te beginnen ligt er een setje verlagingsveren voor een 968 van Vmaxx in mijne weg. Kan geruild worden voor een passend setje voor een 944 van 86, niet turbo of S2 want dan hadden ze wel gepast 😳
      Voor de Big Reds, daar ga ik zien of ik er niet uitkom, zou ze zeer graag geplaatst krijgen maar zal me serieus wat ombouwwen kosten vrees ik…

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • Helaas bestaan er 3 soorten 944 turbo set ups.
        Die van de turbo s vergt bizar veel geluk om die betaalbaar te vinden, en kunnen we dus buiten beschouwing laten.
        die schijf die je toont heeft volgens mij een turbo naaf (en astap) van 1986 nodig, deze is een heel stuk verder afgedraaid dan de gewone type 1 naaf.
        En is ook relatief zeldzaam.

En breekt blijkbaar graag

Op de latere (na 86) hoort een schijf die over de naaf komt, wat wrs de voor de hand liggende oplossing wordt. Echter vragen deze dan weer wielen met een hogere et 🙄 of verbredingen 😉

Ik zal waarschijnlijk met hetzelfde probleem zitten als ik de achteras van de Turbo ga plaatsen.
          Dus Peter, alles goed noteren ivm de onderdeelnr’s.
          Succes.

XXX

Dikke miserie. Al die gekochte stukken zijn dus voor een 944 3.0 of Turbo…
            Zijn vandaag net de remblokken voor de originele remmen gaan bestellen, zijn er volgende week.
            Ik ben het zo een beetje beu, wielassen vooraan in Diest gaan kopen, uw tip gevolgd. Daarna verpoten van de 3.0 of 968 in Hulst achter Wim zijn hoek gaan kopen…
            Dan leek de schijf vooraan een ander model te zijn, kortom veel onderdelen in de garage met een pas probleem.

Geen erg, we doen onze best om hem te verlagen, vooraan niet moeilijk, acheteraan enkele weerspannige bouten gevonden, zal met de ‘bouloneur’ wel loskomen. Binnenkort doen we verder dan kan hij eindelijk terug op de baan.
            Zal wel foto’s posten van het vervolg :salut:

En Peter? Status ophanging en remmen aanpassen?

Ik ga eens moeten komen kijken, denk ik…. :coolness:

XXX

Dankzij wat tips van Hellraiser en TheFab zijn we weer een stukje verder.
                  Morgen richting Diest om wat stukken van een 944 Turbo aan te kopen zodat alles hopelijk gaat passen.
                  We zitten volop in het stadium ‘trail anf error’ maar zo leren we hé :engeltje:

XXX

Merci Fab, ik hou de tip in gedachte.
                    Ga eerst Jeroen van Vintage Garage raadplegen, die heft me de stukken verkocht.

@ Koen, ok misschien niet de echte Big Reds maar deze remklauwen zijn wel een flink stuk groter dan de originele.
                    Inieder geval origineel Porsche en achteraan ‘Brembo’ gemarkeerd.

Misschien eens Philipp Donne contacteren, das die persoon waar ik de turbo achteras aangekocht heb voor 200€, hij had er nog een liggen.
                      Heeft waarschijnlijk ook nog de stukken van de vooras liggen. Hier is een Kapaza pagina van hem
                      http://www.kapaza.be/nl/onderdelen/onderdelen-porsche-944-104093879.htm

XXX

Dit schijfje raakte de stuurstang, dat wordt dan ook wel opgelost.

voorvering03.jpg

Gelukkig is er toch één onderdeel dat paste, maar er terug uit moet als we de juiste opstelling vooraan ergens voor een prikje kunnen stelen…

voorvering04.jpg

die remklauwen van de foto zijn geen bigreds hoor… zijn gewone 964 of 944Turbo klauwen

XXX

Ha the Fab, wat er in dat artikel van Pelican Parts staat vermoedde ik al, was daarnet met Drup aan tafel erover bezig 😀
                            We zullen de veerpoten met wielnaaf moeten hebben van een Turbo of een 2S.
                            Op de foto hier zie je dat de gaten niet overeen komen (gele pijltjes)

voorvering02.jpg

Ik denk dat de verlagingsveren dan ook gaan passen, ik hoop dat de veerschotels iets kleiner zijn van diameter en dan komt dat ook weer slim.

Voorvering01.jpg

Nu nog even nagaan of er achteraan geen problemen zijn om die Brembo’s te monteren :wtf:

Soms gaat het vlotjes, soms wat moeilijker. Moeten we mee leren leven als we oudjes willen opknappen of aanpassen.
                              Dat van die bout :bounce: :bounce: :bounce: , ik ken het gevoel.
                              Verder nog succes met de werken en een blauw oog geeft wat kleur aan het leven.

http://www.lindseyracing.com/lr/Parts/BIGREDS.html
                              http://forums.pelicanparts.com/porsche-924-944-968-technical-forum/712880-will-944-turbo-brembo-brakes-fit-84-base-944-a.html

😆 Zo is het maar net deepee. 😉

Niets is zo irritant als er zulke dingen niet meewerken. 👿
                                Maar het gevoel naderhand als het dan uiteindelijk wel lukt…

:mrgreen:
                                Succes met de werken, komt zeker en vast goed! :up:

je laat je toch niet ontmoedigen door een paar tegenslagen; trek je op aan wat wild jeugdig enthousiasme 😎

[quote=”WES-RS” post=228070]…met gereedschap zoals een hamer; simpel in gebruik en doeltreffend.[/quote]

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.