944 s2

• Maker
    Discussie
  • Hoi Forummers,

Ik ben hier nieuw en me geregistreerd voor wat meningen te horen.

Ik ben sinds jaar en dag 944 fan en lang geleden bezat ik een 944 type 1.

ondertussen is er terug ruimte voor een mooie klassieker aan te schaffen !

Liefst van al zoek ik een mooie S2.

Ik zoek zeker geen concours exemplaar maar liefst wel eentje waarmee ik zonder zorgen onmiddellijk de weg op kan en liefst met onderhoudshistorie.

Deze vond ik wel wat :

https://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-s2-3-0-16v-391195743.html

Ik had reeds contact met de verkoper.
    Hij zou zowel interieur als buitenkant in zeer goede staat en voorzien van ingevulde onderhoudsboek.

Kent iemand van jullie deze en wat vinden jullie er van ?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
    • https://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-s-2-cabrio-402372718.html

Prijzen ga je er niet mee winnen, maar ne cabrio voor 14k kom je niet snel mee tegen :popcorn:

Er stonden er nog meer, maar ik had de grens op 15k gezet

Op mobile,de staan er een stukje 5

Zo,

vorige week had ik de verkoper nog gecontacteerd omdat ik eventueel toch wel interesse had hem dan aan te schaffen voor 16500 ofzo.

De verkoper liet me weten dat hij ondertussen verkocht is en naar duitsland gaat.

Balen dus… ik zet de zoektocht verder, moest er iemand nog een mooie s2 weten staan tegen een schappelijke prijs hoor ik het graag.

[quote=”DST” post=262129]https://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944s-390029409.html

Geen S2 maar prijs geeft wel wat ruimte

Stoelen alleen zijn al een fortuin waard[/quote]

Is geen 944 S maar een gewone verbouwde 944 Amerika, afblijven ?

‘t Zijn dergelijke toestellen die op den duur de indruk doen ontstaan dat “de prijzen” stagneren of zakken.

:coolness: 🙄 👿

Ik weet een 944 staan volledig in orde, wel bruin/grijs van kleur, volledig in orde en dacht 10.000 euro
                  Ik weet wel niet of het een S2 is (eigenaar ook niet)
                  Indien gewenst geef ik de nummer

[quote=”DST” post=262128]Soms is het beter iets meer te geven voor ‘ne goeie'[/quote]

Vind ik ook. En tussen 16k en 17k moet er toch een deal kunnen gemaakt worden?

https://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944s-390029409.html

Geen S2 maar prijs geeft wel wat ruimte

Stoelen alleen zijn al een fortuin waard

Soms is het beter iets meer te geven voor ‘ne goeie’

Vandaag de s2 gaan bekijken.
                          Ik had iemand meegenomen die wel wat van carrosserie en mechaniek kent. Niet specifiek voor 944 maar uiteraard beter dan niks.

Wel, ik moet zeggen dat ik inderdaad verbaast ben van de staat van deze S2. De verkoper liegt inderdaad niet over de staat van in en exterieur.

Interieur is inderdaad in topstaat, de buitenkant ziet er gewoon goed uit.

Hier en daar vooraan wel een tikje steenslag maar globaal zeer mooi en goed !

Alle boekjes en sleutel zijn er zoals gezegd bij en de boek is volledig gestempeld.

Na de auto wat bekeken te hebben een stukje gaan rijden. Ik verbaasde me van de 3.0 motor, rijd gewoon goed en een stuk sneller dan mijn type 1 die ik indertijd had.

Dan de prijs…
                          ik dacht zelf max 15-16k€ te spenderen aangezien er altijd achteraf wel wat zaken zullen bovenkomen die aandacht nodig hebben. Daar gaan we dus niet aan komen, de verkoper weet spijtig genoeg dat hij een goeie heeft denk ik en lager dan 17€k wou hij niet gaan.

Ik wacht dus nog even af om te zien of hij nog wat wil zakken in prijs en kijk eventueel naar enkele andere goedkopere exemplaren, al dan niet over de grenzen heen.

Riemen best elke 5 jaar vervangen
                            Dus 2013+5=2018…

Ik heb de foto’s eens goed bekeken en als die er in het echt ook zo uitziet, dan lijkt me dit wel een interessante optie indien je ergens rond de 16-17k zou kunnen landen. Ziet er op het eerste zicht minder afgeleefd uit dan mijne met 200k km maar dat kan ook tengevolge van camouflage zijn, hé. Met kritisch oog kijken naar het dashbord en de zetels.

[quote=”the stig” post=262038]Zoek je specifiek deze versie of ook andere versies zoals bv de turbo?[/quote]

Ik had begrepen dat de turbo versie zeer snel is van zodra het turbogat overwonnen is. vandaar dat de S2 de beste keuze zou zijn ?

Ik had ooit een type 1 met 150pk, ik vermoed dus dat ik een S2 reeds vlot genoeg zou vinden 😀

[quote=”kleinekastenteufel” post=262037]Belangrijk om weten, met harde bewijzen: werden de riemen onlangs vervangen al of niet ook waterpomp, samen met sleepplaatjes en nokkenasketting ?[/quote]

De riemen zouden op factuur vervangen geweest zijn in de zomer van 2013, de wagen had toen 219000km zegt de verkoper.

De plaatjes & de nokkenasketting zal ik moeten navragen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.