Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › 944 S2 3.0 Cabrio
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door
stijnG.
-
MakerDiscussie
-
3 december 2015 om 13:55
Iemand ervaring met Legendary classics uit Nederland?
Meerbepaald mijn oog laten vallen op deze wagen:
http://www.legendaryclassics.eu/en/collection/details/porsche/944/porsche-944-s2-cabriolet-1990/details/?auto_id=1374528Iemand toevallig de wagen al gezien?
-
MakerDiscussie
-
gaat dus niet door.
Persoon (professioneel handelaar in oldies) laat gewoon niets meer van zich weten.Heeft nog extra foto’s, info van mijn bus opgevraagd. Vervolgens mij nog gebeld: interesse in het kwadraat, wou en zou die bus bij hem in de showroom hebben….
Overeen gekomen wat hij zou opleggen om aan het bedrag van mijn bus te komen.Niets meer vernomen. Nog een mailtje gestuurd na 2 weken wachten, zonder reactie.
Houdt voor mij hier dan op, ga niet bedelen hoor…..his loss
gaat er bij mij wel niet in dat je als professioneel verkoper zo klantonvriendelijk kan zijn, maar dit terzijde.
Enkele recente 944 cabriokes welke op de markt gegooid werden
http://ww3.autoscout24.fr/classified/280498394
http://ww3.autoscout24.fr/classified/280484871
http://www.anibis.ch/fr/automobiles-voitures%20de%20tourisme–x/x–13084037.aspx
http://www.automobile.fr/Voiture/x/vhc:car,cnt:,pgn:0,pgs:0,srt:,sro:,dmg:/pg:vipcar/218760414.htmlTja, de koopjes zijn over
Langs de andere kant, deze wagens staan waarschijnlijk wel ‘bovengemiddeld’ in orde
En we weten allemaal wel dat dit ook wel wat gekost heeft[quote=”stijnG” post=223343]… turbo heb ik gehad, vond dit te bruut…[/quote]
turbo met 300 dkm
Als je toch persé een ’44 S2 cabrio wil, leg je oor eens te luisteren bij Roca OCS in Beveren…..
Ja deepee dat klopt .(kleine zake niet oke , de grote ook nie)
-dus zo aangekocht en een
“rappe flip doen”
kopen en verkopen met winst.( en gewoon wat poetsen en opblinken) 😀Ik ben toch benieuwd wat er nog van komt
[quote=”larsy” post=223368]… Ps: Aan wielen kun je altijd nog iets doen ( dit zijn maar kleine zaken ).[/quote]
ik volg je redenering volledig larsy. alleen denk ik dan zo: als het maar kleine zaken zijn, waarom fixt men die dan niet vóór de verkoop. terwijl ze bijv. wel FF vet op de banden gaan smeren om ze te doen blinken als nieuw :sarcastisch
en daarvan afgeleid: als de kleine zaken al niet op orde zijn, hoe zit het dan met de grote zaken: tijdig vervangen van distributieriem en preventief vervangen van prullaria onder de motorkap en ophanging waarvan de kostprijs flink oploopt als je alles optelt.Zo ver is het niet ,
Beter alles gaan bekijkenvolgens mij ook niet meer de orginele kleur (maar ik kan mis zijn) .
Redelijk donker ,maar Kleure code
Steen Grijs Metallic
LY7U
Kan het wel zijn ?!!? dan kan het wel zo donker zijn .Voor ik zou gaan kijken zou ik eerst nog foto’s vragen van :
-Vin nr.
-Witte optie code sticker (in de koffer)
-sticker kleure code (onder motorkap)Ik ken de verkoopprijs niet ,
Maar als de verkoper nog TOPdollar wil
(Da mag) maaar :
Dan Moet ook alles kloppen-dus geen us (3de remlicht!!)
-geen “andere kleur ” lak
-boekjes perfect
-enz….En als niet alles klopt kan/is het nog een mooie wage ( voor de correcte prijs)
Ps: Aan wielen kun je altijd nog iets doen ( dit zijn maar kleine zaken ).
[quote=”stijnG” post=223354]…origineel geleverd in Duitsland, vervolgens naar zweden gebracht en nu door hen in Nederland aangeboden.[/quote]
er staat letterlijk “originally delivered to its first owner in Germany”. dus dat kan wel eens een amerikaan zijn die zijn auto in duitsland in ontvangst genomen heeft terwijl die in duitsland verbleef (bijv als militair). adhv VIN nr weet je het 100% zeker of deze US of RDW is/was uitgerust.
is het een US versie, dan weet je dat de KM teller omgebouwd is en heb je het raden of dit eerlijk en correct gebeurd is.Gezien het aanbod van dezelfde verkoper vermoed ik sterk dat het US wagens zijn.
Op zich niks mis mee natuurijk, maar iets minder gegeerd op de markt.
thnx voor de uitgebreide analyse deepee
wielen was me ook al opgevallenorigineel geleverd in Duitsland, vervolgens naar zweden gebracht en nu door hen in Nederland aangeboden.
auto goed in de koffer links aan het reservewiel checken op herstelde ongevalschade
RE achterwiel staat in een andere kleur? horen de velgen bij deze auto of is het een gemengd stel van een 928 964 944?
vraag het chassisnr eens op en kijk of het een verbouwde US versie is. deze zijn minder gewild/goedkoper
het raamkader van de deuren moet idd in matzwart staan ipv zilver kleur
jammer dat er geen detailfoto’s te zien zijn van de LI flank ?!
als er geen aantoonbare onderhoudsgeschiedenis bij de auto zit, dan kan je met deze KMstand nog flinke (preventieve) onderhoudskosten verwachten (cabriokap zeggen ze zelf al)Wel, ik vond de S2 Cabrio net te sloom
Tja, smaken verschillen gelukkigPS: cabrio is natuurlijk wel zwaarder dan coupe
Dag DST, turbo heb ik gehad, vond dit te bruut.
Wat zie je aan het raamframe?
Dit zou een leuke zijn, maar vroeg me af of iemand hem al gezien had.Proficiat nog niet neen, ben aan het onderhandelen, zit met een inruil die ik daar liever laat dan te verkopen (heb niet graag zeveraars over de vloer)
Prille onderhandelingen….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.