944 s2 cabrio zwart

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 s2 cabrio zwart

• Maker
    Discussie
  • hey, waar ik over een paar jaar gewerkt heb gehad.
    Komt volgende week nen porsche 944 s2 cabrio binne ne zwarte.
    Maar daschbord is uitgebrand en voorruit stuk en motorkap moet eens opnieuw gespoten worden.
    Km weten we niet juist omdat dasbord weg is du en heb ngo niet in papieren kunnen zien van wagen (heb auto ook nog niet gezien).
    Hij zegt dat hij niet te veel kilometers heeft aan pedalen te zien.
    Is nu ook geen zekerheid weet ik ook.
    Er ligt een nieuwe bache op.
    Hoeveel zou ik hier ongeveer aan mogen geven?
    En dan moet ik maar nen gewone 944 zoeken ofzo voor dashbord uit te halen en in over te bouwen (met kabelboom enzo he).
    Dat da goedkoper is als stukken apart kopen.
    Wat vinden jullie van prijs enzo?
    Mij lijkt het wel wat, wou eerst direct 911 kopen maar hij zegt dat ik best eerst met 944 leer rijden omdat ik niet gewoon ben van achtertraks en die pk’s zit nu aan de 140 en dat ben ik wel gewoon met ne voortraks nu (audi a3) mo denk dat het wel een tof voorstel is van hem of niet?
    volgende week heeft hij tem normaal staan en dan zal ik eens foto’s gaan trekken en hier waarsch is posten ook?
    Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten als ik hem koop en heeft er iemand hier mischien de onderdelen liggen dat ik nodig ga hebben en hoe kan ik kilometerteller ong terug in juiste stand zetten van andere wagen dat het een beetje klopt?(met boormaschientje duurd wa lang denk ik 🙄 )

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
    • [quote=”porschke”:sj8fpmin]ik weet dat ze bij Fg een prachtige S2 afgebroken hebben voor stukken, was een bijou, juist het kleur vond ik verschrikkelijk[/quote]

fg? waar is dat mischien internetadres van ofzo?

ik weet dat ze bij Fg een prachtige S2 afgebroken hebben voor stukken, was een bijou, juist het kleur vond ik verschrikkelijk

S2

[quote=”924carreragt”:39gm1fkd]Laat je ook niet misleiden over het 50/50 evenwicht. 211pk op de achterwielen vraagt nog altijd wat ervaring of toch veel gevoel. Vraag maar aan forumlid S-2. (sorry Maarten, alle respect 😉 )[/quote]

No hard feelings 🙂

Durf het ruiterlijk toegeven dat de auto me totaal verrast heeft door gebrek aan ervaring met snelle achterwieltrekkers.

En had daarvoor ook al ervaring met voortrekkers van 150 Pk en meer, da’s absoluut geen garantie om met nen achterwieltrekker van 211 Pk om te kunnen vanaf dag 1 🙁

Anoniem

Bij porsche is nog ongeveer alles voor alle modellen te kopen, dus zeker ook de kabelboom voor 944. Voor prijzen ga je best gewoon eens langs bij een dealer of bel hen eens.

[quote=”fdeville”:mgs4pxdw]

Ik vrees dat de BIV nog hoog ligt daar de wagen vermoedelijk nog geen 15 jaar is en meer dan 155kW heeft.

Ik dacht dat de S2’s maar tot 1991 gemaakt werden, dus met wat gelukzit hij maximum binnen enkele maanden op de minimum.Maar ik zie dat hij zich intussen bedacht heeft.
              En waarom niet eerst een 924 ? Hebben ook een prachtige lijn, hebben sublieme wegligging en zijn ‘normaal’ om mee te rijden. Bovendien vindt je ze bijna voor niets[/quote]

zal zien naar het jaartal als ik hem als classic car kan inschrijven koop ik tem waarsch. en anders niet.
              924 vindt ik niet mooi.
              weet iemand of je zo’n kabelboom kan kopen zonder auto (bedoel dus dashbord en al dat er onder zit?
              nieuw ofzo?
              en wat totaal prijs ongeveer is van kosten?

Anoniem

Ik vrees dat de BIV nog hoog ligt daar de wagen vermoedelijk nog geen 15 jaar is en meer dan 155kW heeft.

Ik dacht dat de S2’s maar tot 1991 gemaakt werden, dus met wat gelukzit hij maximum binnen enkele maanden op de minimum.Maar ik zie dat hij zich intussen bedacht heeft.
                En waarom niet eerst een 924 ? Hebben ook een prachtige lijn, hebben sublieme wegligging en zijn ‘normaal’ om mee te rijden. Bovendien vindt je ze bijna voor niets

en wat vinden jullie ervan als ik hem opmaak en dan verkoop?
                  Inschrijven zie ik al nemeer zitten ben daar al voor gaan luiteren ook bij verzekering taks is 1600 euro ofzo denk en dan nog is inschrijvingsgeld en al pfffffF. 😳 .
                  Belgie moest verlegen zijn.
                  denk da ik wa langer ga sparen voor 911 dat wa ouder is en is het waar dat je op classic car bena geen verzekering moet betalen ook al ben je jonger?

Ik had met mijn 968CS hetzelfde en moest meer dan 1600€ betalen ipv de verwachte 62,50€.
                    Dus laat je daar niet aan misleiden.
                    Elke P jonger dan 15 jaar en meer dan 155kW (200PK) valt in de hoogste klasse.

Anoniem

De S2 heeft inderdaad ook achterwielaandrijving (gelukkig maar…), maar ik denk niet dat je er meer ervaring moet mee hebben dan de doorsnee BMW met wat pk’s, bvb de 325 of 328 of meer. Het komt er vooral op aan om te weten waar de limieten van jezelf en de wagen liggen… . Beide worden dikwijls overschat… . De motor is niet brutaal, heel geleidelijk, waardoor je geen verrassingen hebt. Ik had daarvoor een 944 met 2.5 motor, en ik voel, behalve natuurlijk het hogere vermogen, niet zoveel verschil in rijgedrag.

Let wel op: de 944 S2 is een 3,0 liter, met waarschijnlijk ook de specifieke bedrading. De 944 type 2 is een 2,5 of 2,7 liter.
                        Een uitgebrande auto in orde brengen kan veel onaangename verrassingen (=lees:kosten) aan het licht brengen.

Dan het verzekeren: elders vraag je om een 911 3,0 liter te verzekeren. Deze hebben max 204pk gehad, de 944 S2 heeft er 211…

Laat je ook niet misleiden over het 50/50 evenwicht. 211pk op de achterwielen vraagt nog altijd wat ervaring of toch veel gevoel. Vraag maar aan forumlid S-2. (sorry Maarten, alle respect 😉 )
                        Zoals Koen al vermeldde: deze 944’s kunnen oudere 911’s fameus rode kaken doen krijgen…

Mocht je toch gaan voor die S-2, welkom in de Porschewereld.

Veel plezier nog.

Anoniem

rijtaks ongeveer 640€/jaar, BIV zal intussen wel de minimum zijn (dus enkele 10-tallen euro éénmalig). Zie op http://www.deautogids.be/NL/page.cfm?ti … ices_Taxes
                          Verzekering hangt van je BM af, je leeftijd en je postcode, dus zeer variabel.
                          Voor de “donor” moet je ook eens zien bij http://www.vankesselporsche.com/ in nederland.

wat is rijtaks enzo er op? als ik vragen mag?
                            Bedrading is helemaal weg gesmolten enzo he dus moet nen donorwagen kopen daarvoor waarsch nen gewone 944 type 2 als iemand me daar kan aan helpen voor een prijsje zie ik het al wel zitten 😆

Anoniem

Ik heb er zo eentje (net als nog iemand anders op het forum, Dakke). Zou tof zijn als we binnenkort met 3 zijn !
                              Eventjes rekenen: we veronderstellen “redelijke” staat, dus niet perfect, ook geen wrak prijs voor eentje dat in orde is, met “normaal” aantal kms (150.000 à 250.000 kms, ze zijn toch al 15j oud) ligt zo rond de 10.000 euro gemiddeld.
                              – Nieuwe voorruit, niet geplaatst, 500€
                              – Dashboard: geen idee…ik denk dat je die gemakkelijk kan vinden aan een “prijske”, maar onderschat de installatie niet !
                              – verven motorkap: zal wel tegen de 500€ liggen
                              8500 lijkt me toch echt het maximum als er niets anders aan scheelt. Persoonlijk zou ik er eerder max 8000 voor geven, maar is wel zeer moeilijk zonder foto’s.

Betreffende het rijden: 50/50 verdeling voor achter, dus perfect. Als je veel open wil rijden is een windnet wel een aanrader (ik heb die bij Porsche rond de 300€ betaald).
                              Succes en hou ons op de hoogte !

ik heb een prachtexemplaar verkocht vorig jaar voor 9000 euro, ze schommelen tss 9000-11000 euro in goede staat, reken hoeveel geld het zou kosten om die zwarte in orde te zetten + wat extra geld voor zaken die er onverwacht kunnen bijkomen en ga niet boven de 8500 zou ik zeggen, anders kun je even goed een goed schadevrije kopen 😉

maar wat is zo het bedrag en waarde van zo’n 944?
                                  goede staat
                                  slechte staat
                                  gematigde staat

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.