944 S2 ‘in panne’

Home Forum Porsche Talk 944 S2 ‘in panne’

• Maker
    Discussie
  • Afgelopen zondag op weg naar TACB jaarvergadering in panne gevallen. Op recht stuk weg even voluit willen gaan in 3-de. Bij zowat 6500 toeren hield motor in. Dacht eerst dat het de toerentalbegrenzing was (voorzover die erin zit …!?). Wagen bolde uit, naald toerenteller bleef onbewogen op nul. Aan de kant gezet en willen herstarten, startmotor draaide as usual maar geen muziek uit motor te krijgen. TACB boys gebeld, een expert vermoedde een falende krukassensor. Depannage gebeld en afgesleept. Vanmiddag krukassensor gaan uitmeten na intensieve consultatie van Mr. Google. Ik vind 1 sensor en geen 2 sensors die in filmpjes over 944 eerste generatie te zien zijn !? Die dan maar uitgemeten, gaf weerstand 940 dus binnen werkbereik 600-1500. Vermoed nu dat het mogelijks aan de DME ligt, kan dit tzt wel uittesten met DME switch van een bevriend forumlid. Of iemand een andere piste ? Kan je een 944 S2 überhaupt uitlezen op foutcodes zoals bij huidige generatie wagens ?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Is het de Bosch Hammer die je hierbij bedoelt, om uit te lezen?

0

En een S2 is inderdaad uit te lezen met een speciale computer om foutcodes te kunnen zien. Het enige probleem ; Die computer is haast niet meer te vinden 🙂

0

Bij mijn weten heeft een s2 maar 1 sensor in het koppelingshuis en da’s de krukassensor.

Vooraan op de kop thv de verwamingsklep zit de hal sensor, das dus de nokkenassensor.

Zoek ook even uit hoe je de ontstekingsmodule kan testen !
          Da’s het zwarte bosch kastje dat aan de linkse wielkuip hangt thv van het koelwatervat.

Die geven bij de 16v modellen ook wel is start problemen.

0

Idem doe ik de ‘vonkcheck’ met een oude bougie, slim plan Stijn :happydance:

0

Hoi forumleden,
              Dank voor het meedenken – meedoen :respect2:
              Ben nog ‘ns onder de kap gedoken vandaag want een expert beweerde dat er 2 sensors moeten zitten. En inderdaad, onder de bekabeling gat gevonden zonder sensor. Hoe die sensor is losgekomen want normaliter gezekerd met een bout en waar die naar toe is want heeft ook een kabeleinde met een stekker, Joost mag het weten … :think:
              Dus da’s wellicht de oorzaak. Doe sowieso ook nog de DME check.
              Keep you posted.

0

Ik heb steeds een reserve DME bij ,kost drie maal niets en kan voor vele mankementen zorgen .

0
                123

geen lucht is zelden het probleem bij volledig niks doende motor.
                  er komt toch altijd iets van lucht binnen om bij lage toeren te sputteren.

geen vonk is eenvoudig te testen als je een losse bougie hebt liggen, trek een kable af steek de bougie erin en aard hem.
                  Kan zijn dat de coil on the fritz is, of dat er iets mis mee is, maar eenvoudig te testen met weinig tools.

ik gok DME relais, of worst case soldering op de DME print kapot gegaan.
                  benzine pomp kan ook, maar dan zou ik een minder abrupte stop verwachten… eerder sputterend stil vallen

0

0

[quote=”Herman911″ post=273181]… Of iemand een andere piste ? Kan je een 944 S2 überhaupt uitlezen op foutcodes zoals bij huidige generatie wagens ?[/quote]

zijn de bougies nat na een mislukte startpoging? maw wat heb je niet: naft, vonk (of lucht)?

0

bij mij mag je altijd een DME komen lenen

0
                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.