- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
22 november 2018 om 23:02
Afgelopen zondag op weg naar TACB jaarvergadering in panne gevallen. Op recht stuk weg even voluit willen gaan in 3-de. Bij zowat 6500 toeren hield motor in. Dacht eerst dat het de toerentalbegrenzing was (voorzover die erin zit …!?). Wagen bolde uit, naald toerenteller bleef onbewogen op nul. Aan de kant gezet en willen herstarten, startmotor draaide as usual maar geen muziek uit motor te krijgen. TACB boys gebeld, een expert vermoedde een falende krukassensor. Depannage gebeld en afgesleept. Vanmiddag krukassensor gaan uitmeten na intensieve consultatie van Mr. Google. Ik vind 1 sensor en geen 2 sensors die in filmpjes over 944 eerste generatie te zien zijn !? Die dan maar uitgemeten, gaf weerstand 940 dus binnen werkbereik 600-1500. Vermoed nu dat het mogelijks aan de DME ligt, kan dit tzt wel uittesten met DME switch van een bevriend forumlid. Of iemand een andere piste ? Kan je een 944 S2 überhaupt uitlezen op foutcodes zoals bij huidige generatie wagens ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.