944 start niet meer

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 start niet meer

• Maker
    Discussie

• Anoniem

hoi heb 944 eerste model heb de auto maandagavond stilgelegd op mijn oprit en dinsdag willek starten maar slaat gij niet aan ik heb gekeken en de bougie trekt geen vonk heb al nieuwe bobijn gestoken maar nog altijd het zelfde probleem wat ik wel raar vind is dat ik op alletwee de draden die toekomen op de bobijn stroom heb

wat kan de oorzaak zijn en nog belangrijker wie weet er voor mij een oplossing ???

Danku

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
      • Zal wel de MOTRONIC module zelf zijn die aan vervanging toe is, rekening houdend met alle bovenstaande informatie!!!

Oorzaak meestal kortsluiting door versleten ontstekingskabels.

Tweedehands bij FG PORSCHE, VAN ZWEEDEN, wij hebben er onlangs eentje bij DE BOCK gehaald (was perfect in orde).

Bij een 944 S zit deze MOTRONIC onder het dashboard, bij de voeten van de passagier, onder de plank aldaar.

Bij Porsche antwerpen of bij ons

Ik heb een soortgelijk probleem.

Echter ik heb geen spanning op men bobijn.
            en bougies vonken dus niet

Als ik DME relais nameet blijkt deze echter wel goed te zijn.
            Ignition relais ook al vervangen

toch de DME
            en Zoja waar te koop in Buurt van Antwerpen

bij de type 2 buiten bij de zekeringen, bij type 1 binnen aan de zekeringen ergens.

Anoniem

waar zit die DME relais ergens verstopt zit dat ook bij die oude 944’s

alvast dank

DME vervangen

De DME relais vervangen, dit zal voor 99% de oorzaak zijn.

Anoniem

der staat op alletwee die kabeltjes die toekomen + stroom moet de ene geen massa zijn ? ook bij demareren staat er op alletwee stroom en heb al is boegie darm rechtstreeks van bobijn met boegie erin tegen motorblok gehouden en ze vonkt niet eigenaardig toch ?

Wim

Als daar stroom opstaat, moet je eerst eens meten of er stroom op staat in het midden, staat daar stroom op plaats dan de bobine kabel naar verdeler en meet daar en zo ga je zo verder. kom je waarschijnlijk het probleem tegen.

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.