944 turbo 250pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 turbo 250pk

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Ik ben deze namiddag naar een zwarte 944 turbo van 1990 gaan zien. Vraagprijs 6900 euro. Er zijn enkele “maren”:
      – motor “hapert” wat hoog in de toeren. volgens de verkoper waarschijnlijk omdat hij al 2 jaar stilstaat, gewoon nieuwe bougies erin en is opgelost zegt hij. Hij startte wel onmiddellijk
      – airco moet hervuld worden
      – moet eigenlijk herspoten worden want steeninslag en wat krassen op de carosserie
      – uitlaat is blijkbaar niet origineel (is rond en niet ovaal)
      – nog wat andere prutserijen die niet in orde zijn
      Hij heeft maar 140.000km (origineel onderhoudsboekje van carrera motors zit erbij, laatste controle was in 2003 met 134.000km). Lijkt dus te kloppen, maar de versnellingspook is wel versleten, dit lijkt me snel na 140.000km.
      Voor de rest veel opties (eigenlijk alles behalve targadak), ook het club sport package, leder, abs, airco, sportzetels enz. En dus een 250pk
      versie.
      Bovendien, en hier wordt het zeer eigenaardig, zou de wagen 290km/u rijden volgens de eigenaar. Het zou een speciaal model zijn, getuige een plakaatje in de wagen met daarop ‘Porsche 944 turbo OHIO B03″. Nooit van gehoord, en ik heb ook nog nooit gehoord van een 944 die 290km/u zou rijden.
      Wat denken jullie daarvan ? Is dit iets bekend ? En wat zou dat motor probleem anders kunnen zijn ? (hij zal er morgen bougies in steken, dus zal het wel rap weten).

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
      • ik zou toch eens turbo druk nakijken dat die op hogere toeren niet wisselvallig is
        heb het ook voorgehad en waste gate was verbrand en dus haperingen
        op hoog toeren tal vanaf de 5000 tr ongeveer
        en als dat is schommelt de turbo druk rond die toeren ook en hoor je een
        zachte bats in je uitlaat

[quote=”larsy11″:3kf9m09e]oke dan kom ik zo rond 2 uur wel eens af 🙂 [/quote]

Ik zal zorgen dat de koffie klaar staat 😉

oke dan kom ik zo rond 2 uur wel eens af 🙂

Goed , je bent steeds welkom.
              Vrijdag ben ik open vanaf 14u tot 20u doorlopend.

Greetz 😉

hee 911 lover.
                moet ik vrijdag eens na de winkel kome dan zien we wel verder!

Anoniem

k’zal u op de hoogte houden, maar momenteel héél exclusief 😉 )

Doen Mark dat zie ik wel eens zitten 😆 en hoe zit het met je hemd in LB7Z ?

Anoniem

ik zal es checken of we eens een drag kunnen organiseren op een airstrip?

Dat wil ik ook wel eens zien 😉

[quote=”larsy11″:1nsnmcqq]hey 911-lover
                          ik ook 😆
                          met mijn 944 turbo “220pk”.
                          😈

ps:pc is lange tyd stuk geweest![/quote]

Ok zeg maar waar en wanneer , dan kunnen we eens vergelijken 😉
                          Ik wil echt graag het resultaat weten ❗

Greetz

hey 911-lover
                            ik ook 😆
                            met mijn 944 turbo “220pk”.
                            😈

ps:pc is lange tyd stuk geweest!

Ik wil wel eens een vergelijking aangaan 😉 😆

Anoniem

Of dus de 944 Turbo S. Ik denk dat hij nog ietske sneller is dan de 968CS. Maar is natuurlijk niet vergelijkbaar, de 968 motor is veel geleidelijker, minder brutaal

[quote=”fdeville”:1ebyxnvq]Ik moet hem nog terug contacteren.
                                  Ivm het wachten voor een betere: als er iemand weet waar er een dergelijke wagen staat, dus een 250pk versie met de sportophanging (de M030), en dan nog in het zwart, laat het me dan weten. Ik vind er hier in belgie in elk geval geen. Wel in Duitsland, aan prijs beginnende bij 12.000 euro…
                                  En ivm de opleg naar een SC of Carrera: kwestie van smaak, en misschien heb je wel gelijk…dat is mijn eeuwige twijfel tussen de wondermooie lijn van de 944 en de verleidelijke motor van een 911. Ideaal zou zijn beide hebben 😀 [/quote]

De combinatie van de twee.
                                  De lijn als een 944 en een krachtige motor (waar veel elvers het tegen moeilijk hebben) 😆

De 968CS 😉

Anoniem

Ik moet hem nog terug contacteren.
                                    Ivm het wachten voor een betere: als er iemand weet waar er een dergelijke wagen staat, dus een 250pk versie met de sportophanging (de M030), en dan nog in het zwart, laat het me dan weten. Ik vind er hier in belgie in elk geval geen. Wel in Duitsland, aan prijs beginnende bij 12.000 euro…
                                    En ivm de opleg naar een SC of Carrera: kwestie van smaak, en misschien heb je wel gelijk…dat is mijn eeuwige twijfel tussen de wondermooie lijn van de 944 en de verleidelijke motor van een 911. Ideaal zou zijn beide hebben 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.