944 turbo 250pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 turbo 250pk

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Ik ben deze namiddag naar een zwarte 944 turbo van 1990 gaan zien. Vraagprijs 6900 euro. Er zijn enkele “maren”:
      – motor “hapert” wat hoog in de toeren. volgens de verkoper waarschijnlijk omdat hij al 2 jaar stilstaat, gewoon nieuwe bougies erin en is opgelost zegt hij. Hij startte wel onmiddellijk
      – airco moet hervuld worden
      – moet eigenlijk herspoten worden want steeninslag en wat krassen op de carosserie
      – uitlaat is blijkbaar niet origineel (is rond en niet ovaal)
      – nog wat andere prutserijen die niet in orde zijn
      Hij heeft maar 140.000km (origineel onderhoudsboekje van carrera motors zit erbij, laatste controle was in 2003 met 134.000km). Lijkt dus te kloppen, maar de versnellingspook is wel versleten, dit lijkt me snel na 140.000km.
      Voor de rest veel opties (eigenlijk alles behalve targadak), ook het club sport package, leder, abs, airco, sportzetels enz. En dus een 250pk
      versie.
      Bovendien, en hier wordt het zeer eigenaardig, zou de wagen 290km/u rijden volgens de eigenaar. Het zou een speciaal model zijn, getuige een plakaatje in de wagen met daarop ‘Porsche 944 turbo OHIO B03″. Nooit van gehoord, en ik heb ook nog nooit gehoord van een 944 die 290km/u zou rijden.
      Wat denken jullie daarvan ? Is dit iets bekend ? En wat zou dat motor probleem anders kunnen zijn ? (hij zal er morgen bougies in steken, dus zal het wel rap weten).

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
    • Anoniem

als ik van jou was zou ik hem toch niet kopen hoor. Ik denk dat je dan beter 1000€ meer uitgeeft en er eentje koopt die in orde staat en waar de historiek van geweten is.
        Als je 7000€ gaat uitgeven aan een wagen waar mss zelfs deftige problemen mee zouden zijn….dan kan je mss beter een beetje langer wachten en een sc’tje kopen ofzo. Voor een 10.000€ zal je al wel een leuke P vinden.

Dat zou ik toch doen.

[size=59:1w0uhlgp]effe geen reclame maar waarom es niet met johan babbelen over die blauwe die ie heeft staan?[/size]

Ik heb vroeger bij carrera motors ook eens navraag gedaan naar een bepaalde auto. Toen konden ze ook geen gegevens vinden hoewel de eigenaar steeds bij hun zijn onderhoud had laten doen. Zij beweerden dat als de rekening contant betaald wordt, dus zonder factuur, dat er dan geen gegevens geregistreerd werden.

Dat van “onderhoudsboekje vergeten” is een truuk zo oud als de straat, zou toch maar zeer voorzichtig zijn.

Al nieuws i.v.m. de bougies/ motorprobleem ? Als de motor enkel in de hoge toeren problemen heeft zou het kunnen dat de motronic de motor tegenhoud vanwege een te hoge turbodruk. Is niet makkelijk (lees goedkoop) om dat op te lossen, kan veel oorzaken hebben.

Raar zeer raar. Ik hoop voor u dat het niet zo is maar het lijkt op bedrog. Bel anders eens naar die garage waar hij binnen is geweest.

zelfs met onderhoudsboekje…ik had de indruk dat de stempels in het mijne vd laatste 8 jaar ofzo precies op 1 moment waren gemaakt (stempels stonden allemaal op juist dezelfde plaats en geschrift was juist hetzelfde), kan toeval zijn maar toch…

Anoniem

ik hoop voor jou dat alles in orde is en zoals het hoort. Maar ik vrees toch ook dat er wel eens een geurtje aan zit….??
                Hou ons zeker op de hoogte hé. Hopelijk is het allemaal maar een vergetelheid van de verkoper?

[size=59:280tpiut]altijd oppassen wat ik schrijf hé[/size]

Begint mij een “vies” verhaal te lijken ….

😈 😈

Anoniem

Wel, volgens de verkoper is er eentje, maar de eigenaar heeft het “vergeten” mee te geven. Hij ging er misschien vandaag of morgen om. Afwachten dus…

was er een onderhoudsboekje bij?

Anoniem

Bizaar 😕 … chassisnummer is niet bekend bij Carrera Motors. Ofwel heb ik het nummer niet goed genoteerd. Ik neem terug contact op met de verkoper om het nummer te checken…

Anoniem

ik heb een slakje dan als ik dat zo hoor 😥

[size=59:2nrmdz0g]maar t’is wel een mooi slakje hé[/size]

hey.
                            ik heb me 3 weken geleden ook een 944 turbo gekocht.
                            ik denk dat die allemaal zo snel zijn , dat van die km/h wat de verkoper zegt ( mijne toch ook ).

Mja, das nu wel iets dat ie makkelijk even kan doen maar mensen zijn soms toch zo tam hé. Heb mijn 924 gekocht met een radio in, maar waren de draadjes niet aangesloten. 2 Min werk en kost zelfs geen geld maar gewoon te tam volgens mij 😡 ?

[quote=”stefx911″:3cddnqyn]
                                Kleine bedenking: Als het idd enkel de bougies zijn, waarom vervangt de verkoper die dan niet zelf ?
                                Zelfde met de airco…

Dit duid meestal op andere problemen en wekt bij mij toch argwaan.

Kan hem altijd vragen dat hij dit eerst in orde brengt en je dan nog eens komt kijken als hij goed draait.

Opletten is de boodschap.

Succes ermee[/quote]

Volledig mee eens ❗

6900 Lijkt me toch genoeg. reken daar nog wat spuitwerk bij, reparatie airco ( zal wel een fitje inzitten )

Ben een maand geleden naar een 944 S2 3.0 Targa gaan kijken: Full option, eerste eigenaar, 136.000 km in een echte showroomconditie !
                                  Was wel wegens sterfgeval van de eigenaar, die een maniak was op zijn wagen.
                                  Deze ging weg voor 6000 euro.

Om een goed idee van de gangbare prijzen te krijgen moet je maar eens kijken op http://www.mobile.de

Kleine bedenking: Als het idd enkel de bougies zijn, waarom vervangt de verkoper die dan niet zelf ?
                                  Zelfde met de airco…

Dit duid meestal op andere problemen en wekt bij mij toch argwaan.

Kan hem altijd vragen dat hij dit eerst in orde brengt en je dan nog eens komt kijken als hij goed draait.

Opletten is de boodschap.

Succes ermee

Mja, er zijn altijd wel specialekes waar we niet van weten hoor. Hebben het in ons huishouden al 2 keer voorgehad met andere merken. 🙂
                                    Pa koopt peugeot 405 – 90Pk in de papieren. Blijkt bij eerste onderhoud een speciale MR versie te zijn met meer dan 150Pk waarvan er slechts 7 in België rondrijden. Heeft de Peugeot garage zelf naar Frankrijk moeten voor bellen of we hadden het nooit geweten. Nieuwe 2e hands volvo 850 2.5DTi van hetzelfde laken. Zou een 140Pk zijn maar kwam 2 geleden van de bank met standaard 155Pk 😀 D

Ik zou dus niet zo zeer wakker liggen als me me verteld dat het een speciale versie is. Verder vraag ik gewoon mijn garagist mee de dag van de aankoop als laatste checkup. Altijd zekerheid 😉

Veel succes en laat hem zeker eens zien moest je hem aankopen 8)

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.