- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
2 juni 2005 om 22:08
Ik ben deze namiddag naar een zwarte 944 turbo van 1990 gaan zien. Vraagprijs 6900 euro. Er zijn enkele “maren”:
– motor “hapert” wat hoog in de toeren. volgens de verkoper waarschijnlijk omdat hij al 2 jaar stilstaat, gewoon nieuwe bougies erin en is opgelost zegt hij. Hij startte wel onmiddellijk
– airco moet hervuld worden
– moet eigenlijk herspoten worden want steeninslag en wat krassen op de carosserie
– uitlaat is blijkbaar niet origineel (is rond en niet ovaal)
– nog wat andere prutserijen die niet in orde zijn
Hij heeft maar 140.000km (origineel onderhoudsboekje van carrera motors zit erbij, laatste controle was in 2003 met 134.000km). Lijkt dus te kloppen, maar de versnellingspook is wel versleten, dit lijkt me snel na 140.000km.
Voor de rest veel opties (eigenlijk alles behalve targadak), ook het club sport package, leder, abs, airco, sportzetels enz. En dus een 250pk
versie.
Bovendien, en hier wordt het zeer eigenaardig, zou de wagen 290km/u rijden volgens de eigenaar. Het zou een speciaal model zijn, getuige een plakaatje in de wagen met daarop ‘Porsche 944 turbo OHIO B03″. Nooit van gehoord, en ik heb ook nog nooit gehoord van een 944 die 290km/u zou rijden.
Wat denken jullie daarvan ? Is dit iets bekend ? En wat zou dat motor probleem anders kunnen zijn ? (hij zal er morgen bougies in steken, dus zal het wel rap weten).
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.