944 turbo 250pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 turbo 250pk

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Ik ben deze namiddag naar een zwarte 944 turbo van 1990 gaan zien. Vraagprijs 6900 euro. Er zijn enkele “maren”:
      – motor “hapert” wat hoog in de toeren. volgens de verkoper waarschijnlijk omdat hij al 2 jaar stilstaat, gewoon nieuwe bougies erin en is opgelost zegt hij. Hij startte wel onmiddellijk
      – airco moet hervuld worden
      – moet eigenlijk herspoten worden want steeninslag en wat krassen op de carosserie
      – uitlaat is blijkbaar niet origineel (is rond en niet ovaal)
      – nog wat andere prutserijen die niet in orde zijn
      Hij heeft maar 140.000km (origineel onderhoudsboekje van carrera motors zit erbij, laatste controle was in 2003 met 134.000km). Lijkt dus te kloppen, maar de versnellingspook is wel versleten, dit lijkt me snel na 140.000km.
      Voor de rest veel opties (eigenlijk alles behalve targadak), ook het club sport package, leder, abs, airco, sportzetels enz. En dus een 250pk
      versie.
      Bovendien, en hier wordt het zeer eigenaardig, zou de wagen 290km/u rijden volgens de eigenaar. Het zou een speciaal model zijn, getuige een plakaatje in de wagen met daarop ‘Porsche 944 turbo OHIO B03″. Nooit van gehoord, en ik heb ook nog nooit gehoord van een 944 die 290km/u zou rijden.
      Wat denken jullie daarvan ? Is dit iets bekend ? En wat zou dat motor probleem anders kunnen zijn ? (hij zal er morgen bougies in steken, dus zal het wel rap weten).

    9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
    • Anoniem

        laat die airco idd eerste goed nakijken. Als je een compressor van de airco moet vervangen is het bling bling dat je nodig hebt. Bij een boxster kost die 950€. Voor een 944 hopelijk minder maar het zal dan toch ook ni veel zijn.

          6900 Euro is zeker niet overdreven voor een 250 pk. Als je dan de prijs per pk bekijkt, dit vindt je nergens anders zelfs niet bij Porsche. Een 3.2 van ongeveer die leeftijd kost 3 keer zo veel en is zeker niet sneller.

          De lederen bekleding over de versnellingspook was bij mij op 125.000 km al versleten, zeker als hij een tijdje stil gestaan heeft en het leder een beetje verdroogd is. De hapering van de motor kan ook veroorzaakt worden door de luchtmassameter. Deze kan je wel open prutsen en de koperen geleiders van de schuifweerstand proper maken en inspuiten met bvb contactspray. Dit is natuurlijk geen blijvende oplossing maar kan het probleem localiseren. Nieuw kost zoiets 600 Euro btw in. Het kan ook liggen aan de TPS-switch (Throttle Position Switch). Deze zit op de inlaatcollector en geeft de stand van de gasklep door aan de DME. Als die moet vervangen worden zal dat 94 Euro kosten. Als het stationair toerental niet constant blijft duidt dit meestal op een probleem met deze onderdelen.

          Van die speciale versie nog nooit iets gehoord, als je hem koopt wil ik daar wel het fijne is van weten.

          Airco kan je laten vullen maar waarschijnlijk is er ergens een lek en na een paar weken zit ge terug bij het oude dus moet het systeem eerst grondig gecontroleerd worden.

          Nog een paar tips :

          Kijk eens na of de circulatiepomp van de koeling van de turbo nog werkt. Deze moet nog 30 sec blijven draaien nadat de motor wordt stilgelegd. Je hoort dan ter hoogte van de turbo een zoemend geluid. Als dit niet zo is heeft de turbo zen beste tijd gehad.
          Je kan in de onderhoudshistoriek ook eens kijken of de ontkoppeling al is vervangen.

          Als je nog eens gaat kijken maak dan een paar foto’s en veel geluk ermee!

          Anoniem

            Ik zal morgen eens bellen, ik ben benieuwd of men zomaar via telefoon info geeft over een specifieke wagen.

            Anoniem

              bij mij zie je niks aan het pookje, zit een nieuw in, net zoals de pedaaltjes.
              Hierop zou ik niet verder gaan maar wel op het feit dat de motor hapert.
              Als ik van jou was zou ik de serienr van de wagen vragen en naar Carrera motors bellen. Deze mensen zullen je zeker raad kunnen geven betreffende deze wagen.

                Van dat model ken ik eigenlijk niets… 😳

                Het enige wat ik je kan vertellen is dat ik een eerste nieuwe versnellingspook kreeg op 20.000Km…omdat hij echt versleten was…

                  Beetje haperen hoog in de toeren kan inderdaad aan de bougies liggen die vuil of versleten zijn.

                  Trouwens meen ik wel dat een 944 turbo 250 pk de 290 haalt, alleszins op de teller!! We weten allemaal dat er in realiteit flink wat marge op zit, zeker als je hogere snelheden haalt.

                  Aan de andere kant vind ik hem inderdaad goedkoop! Wat zou daar achter kunnen zitten??

                  Ik zou zeggen, hou ons op de hoogte….

                  Gert

                    tja…er is een onderhoudsboekje bij he
                    bel is naar de garage me het chassisnummer en vraag om de historiek vd wagen, leg hen uit wat er juist scheelt volgens u en vraag of den uitleg van diene gast klopt. klopt dat niet…afblijven.

                    Anoniem

                      Tenzij de motor “om zeep” is ?

                        alleszinds…goedkoop !

                      9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.