944 turbo

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 944 turbo

• Maker
    Discussie
  • Hallo ,
    ik zoek een 944 turbo voor een kameraad.
    Indien jullie iets goeds tegen komen op marktplaats of iemand kennen.
    Graag reply

thx liefst onder de 7500 euro

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Kan een S2 met volledige OHB en goede staat jouw kameraad ook bekoren?

De rode is inderdaad van een tacb-lid geweest en heeft er zelf veel aan gedaan. Wel gek dat de huidige eigenaar hem al weer verkoopt. Is een US-versie die hier enkel als oldtimer is ingeschreven geweest, dus daar moet je wel even rekening mee houden als je hem op gewone platen wenst te zetten.

[quote=”BC911″ post=139609]Ik vermoed dat je de ombouw bedoelt![/quote]
          Ombouw is niet het juiste woord maar je begrijpt wat ik bedoel :sarcastisch
          Ik heb niks tegen een 924 turbo ,integendeel ik heb er zelf een gehad :up:
          Hoe zegt men dat ,Oude liefde roest niet ! :respect2:

http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/porsche-944-turbo-1986-75848601.htm

deze is een wagen (ben bijna 100% zeker dat dit de RR ofte Rode Raket is) van een tacb lid: heeft de wagen grondig onder handen laten nemen / genomen en onlangs verkocht aan de huidige eigenaar (ik denk maximaal 6 maand geleden): ik ken de vorige eigenaar, denk dat deze wagen in orde is….

ik kan je eventueel in contact brengen met de vorige eigenaar indien interesse

Zit in een hogere prijsklasse maar voor 7’5 k een turbo in goede staat lijkt mij onmogelijk

succes! een turbo is SUPER!

Ik vermoed dat je de ombouw bedoelt, want een goede 924 turbo vinden is nog een stuk moelijker dan een 944 turbo!

T’zal niet makkelijk zijn maar niets is onmogelijk .
                Een turbo onder de 10d. is meestal wel wat loos mee maar dat is natuurlijk de truuk van heel de zaak ,het wikken en wegen van de kostenraming om dat spel terug in orde te krijgen .
                Soms kan het ook in je voordeel spelen als er wat aan schort en de eigenaar vermoed een groter probleem dan het werkelijk is (eerlijkheids halve moet er bij verteld worden dat het meestal anders om is 😐 )
                Maar ook bij een van 12d. kan je eveneens voor verrassingen komen te staan en verrassingen komen er meestal altijd .
                In de jaren dat ik met auto’s bezig ben heb ik één ding geleerd ,hoeveel je er ook van denkt te kennen uiteindelijk blijft het een gok en moet je dat beetje geluk mee hebben .

924 turbo : (persoonlijke mening) Zoiets moest strafbaar zijn (zucht) 🙄

Ik ben ook aan’t uitkijken naar een 944 turbo of S2.

Eerst had ik gedacht voor een 10 – 11k een mooie turbo te kunnen vinden, maar helaas lijkt dit niet haalbaar.

Het hangt er uiteraard wel sterk vanaf wat je “goed” noemt hé. Als je het niet erg vindt om roest bij te moeten werken en achterstallig onderhoud uit te voeren, zal je zeker nog wel iets vinden onder de 10k.

en is dat positief of negatief gekend? 🙂

XXX

okay dit is zeer goed om te weten! best aanraden voor een gewone versie dan..
                        bedankt

[quote=”Hellraiser” post=139565]
                          Ondertussen hebben we ook al geleerd om in NL weg te blijven, er zit gewoon veel te veel rommel
                          tussen en we hebben letterlijk al enkele dagen voor niets gans NL afgereden.[/quote]

Dat kan ik alleen maar beamen van toen ik NL rondreed op zoek naar een T5. :bounce:

[quote=”lucky911″ post=139562]http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m694570441-porsche-944-2-5-turbo-targa.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
                            ?[/quote]

Wanneer werd de distributie laatst vervangen, staat koppeling, olielekkages, turbodruk ok,
                            staat schijven en klauwen, …

Alles uit het bovenstaande rijtje staat niet vermeld in de advertentie en als dit allemaal
                            aan de beurt is en je alles door een garage moet laten doen ben je even veel kwijt dan dat
                            je eentje van 12.000€ koopt.

123.000 miles = 197.000 km’s, dus turbo zal ook bijna aan de beurt zijn voor een revisie.

Werkuren aan een turbo zijn duurder dan bij een gewone 944, er zit gewoon veel te veel in
                            de weg en je bent langer bezig met onderdelen te demonteren.

Ben voor een collega momenteel aan het zoeken naar een gewone 944 met een budget van 8k
                            en we hebben tot nu toe voor dit budget nog niet veel deftigs gezien.

Ondertussen hebben we ook al geleerd om in NL weg te blijven, er zit gewoon veel te veel rommel
                            tussen en we hebben letterlijk al enkele dagen voor niets gans NL afgereden.

Ja ik heb geen idee wat deze zoal kosten in een redelijke staat – mag eventueel wat werk aan zijn kwa caroserie.
                                Maar hij had op marktplaats wat gezocht en zei dat het te doen was..
                                Nu hellraiser ik zag dat jij er ook 1 hebt , misschien kan jij even de zwakke punten opnoemen ..
                                Waar we zeker moeten naar kijken?
                                Ik zie dat vankessel er 2 heeft staan turbo’s rond de 7k

Mvg

wil niet cru overkomen,

maar: Schrappen wat niet past:

944 – Turbo – Goed – 7.500€

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.