944 turbo

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 944 turbo

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • OK, had het mis begrepen. Ik dacht dat je het had op de gewone turbo
      Voor de rest ben ik het met je eens. :relaxman:

        [quote=”stijnG” post=179270]15-20k voor een goede turbo is wat mij betreft toekomstmuziek en vandaag nog niet aan de orde.
        Akkoord, je ziet ze voor die prijs te koop staan….maar dit is wat optimistisch wat mij betreft.
        [/quote]

        Sorry, voor alle duidelijkheid, mijn referentie punt is in dit geval de 250HP versie, de Turbo S
        De 220 HP versie is goedkoper wegens concurrentie van de (gewone) 968 met 240HP

          15-20k voor een goede turbo is wat mij betreft toekomstmuziek en vandaag nog niet aan de orde.
          Akkoord, je ziet ze voor die prijs te koop staan….maar dit is wat optimistisch wat mij betreft.

          Om nu mijn geval even te bespreken:
          Turbo was volledig gedocumenteerd, zelfs met handgeschreven nota’s bij van de eigenaar. Alle boekjes, sleutesl, alarmsleutels, etc waren erbij
          De vorige eigenaars waren gekend.
          Laatste groot onderhoud gehad bij Luc Devos in Ieper.

          Beter vond je ze op dat moment niet, ik vroeg 12 500 euro. Wat ik een zeer schappelijke prijs vond en toch was er geen enkele vorm van interesse.
          Die Duits dan maar laten kopen, en heb er 10.500 voor gekregen. Was eerlijk gezegd blij dat hij weg was, want het is geen cadeau om te verkopen. Zeker niet als je gewoon bent om de Karmann Ghias, busjes, te verkopen op 1 dag 😆

          Ik vermoed dat ze binnen pakweg 10 jaar wel veel zullen gestegen zijn. We zitten momenteel in een fase dat veel van de brol 924, 944 “geplet” wordt of als onderdelen worden verkocht. Binnen enkele jaren blijven enkel de goede (al dan niet gerestaureerde) over en zal de prijs de hoogte inschieten.
          Had ik de plaats….ik had hem aan de kant gezet, net zoals mijn karmanns, busjes, …. :salut:

          en inderdaad, de 951’s (944 turbo) liggen niet dik gezaaid…..er zijn er dan ook maar een 25.107 van gemaakt, waarvan 9.331 voor Europa

            Ik kan wel bevestigen dat het zeer moeilijk is om een goede 944 te vinden.
            Wat mijn 944 cabrio betrof (ok, ik moest een 89 hebben; :ass: brussel) geen gevonden in BE/NL. Hier wordt wel alles als goede wagen aangeboden terwijl het in realiteit stevig afgeleefde exemplaren betrof. Ik heb er hier geen enkele gevonden met volledige onderhoudshistoriek en documentatie, meestal zijn zelfs de laatste jaren niet gedocumenteerd…. :bounce:
            Wel hadden ze dan ‘weinig km’.
            Ondertussen week ik al een exemplaar staan dat de laatste 2 maanden een 25000 km ‘achteruit gereden’ heeft…. :what:

            Ironie dus dat ik voor een (maniakaal) verzorgd exemplaar met volledige historiek een wagen uit Frankrijk moest halen (voor de 2de maal trouwens, had een gelijkaardig probleem bij de 968CS).
            Let op: ook in Frankrijk veel brol en afgeragde exemplaren, maar wat meer keuze

            Ik denk dat je sowieso voor 10k zeer hard zult moeten zoeken om een goede turbo (of cabrio) te vinden. Ik merk dat de prijs van de goede exemplaren in de lift zitten; loopt snel op tot 15-20k. Nochtans zouden deze weleens de beste koop kunnen zijn (zeker wanneer de verkoper al een paar tire-kickers over de vloer heeft gehad en bereid is een scherp bod te aanvaarden). Immers :achterstallig onderhoud kan bij een ‘goedkope’ 944 nochtans snel oplopen tot +/- de aankoopprijs. Dus historiek / recente facturen zeer belangrijk, alvast veel belangrijker dan een optimistiche km-stand.

            Succes

              Waar die rode 944 turbo staat is er ook een 944 cabrio te koop. Ik dacht er naar te gaan kijken (Keerbergen – Booischot is amper 10 kilometer) maar blijkbaar staan die wagens daar niet. Dan wat regio Heist o/d Berg rond gehoord (in mijn wekelijks stamcafé) en de verkoper blijkt nogal een slechte reputatie te hebben. Verdergaande op wat ik hoorde heb ik maar geen contact meer gezocht met de verkoper. Ik heb wel de gegevens aan een kennis doorgegeven en die zou de 944 cabrio gezien hebben. Mooi op foto’s maar dat was het dan ook volgens hem.

                het verwonderde mij ook. En zeker voor een auto met deze kwaliteit en historiek.
                Hij heeft 3 weken te koop gestaan, zonder een enkele reactie, op de reactie van de uiteindelijke koper na.

                Ik kreeg zelfs geen belachelijke biedingen (helft van de prijs etc), wat ik voor al mijn andere auto’s wel altijd kreeg 😈

                Mijn conclussie was dat de 944 (al dan niet turbo) hier totaal niet goed in de markt ligt. NIettegenstaande ik dit een zeer mooie wagen vind.
                Als ik dan sommige auto’s zag die al maanden te koop stonden, dan bevestigde dit mijn vermoeden.

                Voor u is dit misschien een voordeel, op die manier kan je wat onderhandelen met de verkopers.

                Voor een 944 (turbo) kan ik 1 raad geven: check alles goed en bekijk er een paar. Tot voor enkele jaren waren dit zeer goedkope porsches, welke door jonge gasten gekocht werden, maar niet tot nauwelijks onderhouden werden.
                Veel van die modellen worden nu verkocht voor een lage prijs, met alle gevolgen vandien.
                Ik vermoed dat we binnenkort in een tijd komen dat het kaf van het koren gescheiden wordt, op vlak van de 924, 944

                  Icepo, bedankt voor de uitgebreide feedback. Met deze kom ik al een heel eind verder :up:

                  Stijn, jammer maar jouw P moet ik op één of ander manier gemist hebben.
                  Het verwonderd mij wel dat de 944 zo moeilijk in de markt ligt?
                  Misschien is het nog wat vroeg maar ik verwacht wel dat ze vroeg of laat zullen stijgen in waarde. Soit we zien wel.

                    2 maand te laat…..net deze turbo verkocht, eerste die ooit werd ingeschreven in België, in 1985 (een van de eerste 175 turbo’s dus)
                    Blanco dagelijks gekeurd.
                    Topwagen, maar ik vond hem te bruut……Alles of niets met die turbo

                    Verkocht aan een Duitse verzamelaar, die er al 7 had gaan bekijken.
                    Echt geluk gehad, want er was “nul komma nul” interesse op Belgische bodem

                    Ik vind het raar, als je zo lang naar een top 944 turbo zoekt, ik je nooit gehoord heb :salut:
                    Stond op het 944 forum, 2dehands, kapaza

                    2014-06-0521.30.18.jpg

                    2014-06-0521.30.26.jpg

                    2014-06-0521.31.07.jpg

                    2014-06-0521.31.29.jpg

                    2014-06-0521.31.56.jpg

                    S2

                      Tegenwoordig wordt dit zeker gedaan, maar of dit in de jaren 80 al mogelijk was …

                        De Nissan Micra (modeljaar 2010) heeft het ook. 😉

                        De HR10DDT is een 1.0L 3-in-lijn met turbo én supercharger.

                          [quote=”S2″ post=179183]… een Turbo in combinatie met een Supercharger heb ik op een 944 nog niet gezien.[/quote]

                          niet specifiek op een 944 maar eerder in het algemeen wordt dit toch vaker gedaan? bij zo’n nabouwkits met het oudere (meer bedrijfszekere) type turbo vangt de supercharger dan het turbogat op.

                            De eerste is een goede wagen(mechanieker die er aan gewerkt heeft in Nederland ken ik)
                            Maar zou je die dan niet zelf in Nederland gaan halen dat is wat die handelaar doet.
                            In Nederland zit de markt wat op zijn gat(ben zelf al een paar transaxles daar gaan halen).
                            Ik weet voor wat die wagen verkocht geweest is en er is een goede winstmarge op.
                            Nu dat hoeft niet verkeerd te zijn is maar net wat je zoekt.

                            Als je naar een vermogensupgrade wil: die rode heeft geen 300pk.
                            Met die aanpassingen haal je dat niet, hij heeft wel iets meer vermogen dat wel.
                            Die kerel die er onderhoud aan gedaan heeft wist me te vertellen dat er wat meer vermogen inzit maar geen 300.
                            Maar mss moet je dan naar de 250pk versie gaan ipv een 220 basis.

                            Ik weet een 944 turbo staan in Nederland met een opnieuw opgebouwd blok bij één van de transaxle specialisten. Optisch is er nog wat werk aan maar er is aan die wagen veel werk gedaan.
                            Heb daar zelf ook nog een wagen in onderhoud gehad en hebben een topmechanieker in dienst.
                            Ze prepareren ook 944’s voor 944 races dus daar is wel kennis in huis.
                            http://vofdeloods.nl/garage/te-koop/

                            Verdere adressen die ik kan/wil aanraden om es te luisteren:
                            Nederland:
                            RFF, Wolfs
                            België:
                            oldtimerfabriek & vintage garage
                            Ze hebben niet allemaal een stock maar weten bvb. soms wel een auto van een klant die binnenkort te koop komt.

                            Oldtimerfabriek heeft al es een aankoopkeuring op een auto voor me gedaan.
                            Vintage garage heeft een auto van me in onderhoud.

                            Als je specifiek meer info wil over de modellen:
                            tacb.be

                            Het is niet omdat er nu 3 wagens te koop staat dat één van die 3 iets voor u is.
                            Het zijn wagens van 20 à 30 jaar oud die evenveel kosten in onderhoud als een 911 dus achterstallig onderhoud moet je rekening mee houden.

                              ja inderdaad, zo een combinatie had ik ook nog niet gezien. ik heb altijd gedacht, ofwel turbo ofwel supercharger :salut:
                              nu ja, ik ben dan ook geen mecanicien 😀

                              S2

                                De tweede is alleszins geen turbo maar een 944 van de eerste serie met ik veronderstel een motorswap (want in 1982 was er nog geen 2.7)

                                En een Turbo in combinatie met een Supercharger heb ik op een 944 nog niet gezien 🙂

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.