944 turbo cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 turbo cabrio

• Maker
    Discussie

• flatsixer
    Deelnemer

Ik heb eindelijk een wagen gevonden die in de buurt kom van wat ik wil. Het gaat om een 944 turbo cabrio met “waterdichte” historiek en zeer weinig km. Hij is van 1991, een 2.5l met 184kw. Ik dacht 625 totale productie. Enig idee wat ik hiervoor zou mogen betalen?

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • Voor 25.000 ga je echt wel een zeer goede 911 vinden !

Ik twijfelde inderdaad tussen een 911, 944 of 968 cabrio. Ik zoek echter een wagen in zeer goede staat (ken zelf niets van techniek) met niet al te veel kilometers en voor maximum 25.000. Een 911 wordt dan al moeilijk. De 944 turbo cabrio voldoet perfect, is zeer snel en is bovendien vrij zeldzaam. Ben dus sterk geïnteresseerd.

Ge moet de mensen niet op vreemde gedachten brengen hé Koen 😀

Ik heb vorig jaar januari nog een blauwe Turbo Cabrio net voor me (3 keer) tegen de middenberm zien knallen 😕
              Wel stevige wagens hoor 😈

Turbo cabrio 😮

Jaja dat is het echte werk.
                Alleen omdat er zo weinig zijn gebouwd zo duur, daarom houd ik mijn dromen maar op een S2 cabrio 😆 .

Leander

Anoniem

Nee, ik denk ook niet dat zoiets snel de deur uitgaat, ondanks het feit dat hij er (zeker op de foto’s) prachtig uitziet. Niet iedereen is immers bereid om 25.000€ te geven aan een 944 cabrio, als je voor die prijs al gemakkelijk allerlei modellen van 911 kan kopen of boxsters.

Ben er van de week nog geweest en toen stond hij nog in de showroom…

Morgenvroeg ben ik er ook, zal nog eens kijken of hij er nog staat, maar denk het wel hoor, is geen alledaagse auto om te verkopen…

‘t Is inderdaad de rode metallic met 62.000km. Ik ga deze week langs en hoop dat hij er nog staat. In elk geval allemaal bedankt voor de info.

Anoniem

Dan heb ik ooit (een 4-tal jaar gelden) stom geweest om er geen te kopen: er stond er toen één te koop aan 625.000BEF ofte ongeveer 15.625€ ergens in Wavre. Was in een soort donker aubergine kleur met lichtgrijs leder, met heel weinig km’s (ook ergens rond de 50.000 à 100.000km). Heb hem toen niet gekocht omdat de uitlaat niet standaard was (was zo een dubbele met de eindpijpen lichtjes naar boven geplooid). Voor de rest was hij perfect.

Ik denk dat ik de wagen ken die je bedoelt…

Eentje in de kleur “Cyclamen Red metallic”, met slechts 62000km.

Ik heb de wagen gezien, is echt een topper… Prijskaartje van 25000 euro.

525 stuks wereldwijd van geproduceerd… Certificaat van d’Ieteren zit erbij als bewijs dat het om één van de 525 geproduceerde wagens gaat.

Prijs lijkt me niet verkeerd voor een wagen in deze staat van een beperkte serie.

zo eentje heb ik laatst ergens te koop zien staan, was idd errug duur… 😯
                            …zo ene bedoel je toch? deze heeft wel 215 kW (292 PS)…

link

Rarität, original 944 turbo s cabrio (Porsche 951 Cabrio, einer von 427 weltweit), die letzten 4 Jahre mit Verstand von Frau gefahren

of de gewone versie, hier meer info link

Veel geld denk ik, ver boven de prijzen van de S2 cabrio oid.

20 000€ minstens? 🙄

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.