944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!

  • Maker
    Discussie

  • 944Turbo
    Deelnemer

      Ik ben pas in bezit gekomen van een 944Turbo (19j) ter vervangging van een Audi coupé 2,2 5E, de Audi heeft mij lang (23j) pleziert maar onderdelen worden nu echt een probleem en ik begin ontmoedigd te raken.
      Echt te veel heb ik niet betaald denk ik voor deze Porsche maar reken op een extra kostenplaatje van om en bij de 4000€ om hem ok te krijgen. Daarvan zal ruim 2500€ naar het koetswerk gaan (builen & krassen)

      Ik stel mij de vraag is deze wagen het waard, 177000km heeft hij al gelopen en een 944 scheert nu eenmaal geen hoge toppen bij een eventuele verkoop.
      Ik heb geen bezwaar de wagen de nodige zorgen te geven maar wens mij ook niet te vergissen en binnen de waarde van een dergelijk voertuig te blijven.
      Ik heb even met de wagen gereden en stel al gelijk een probleem vast, bij brutaal gas bokt hij en klapt helemaal dicht, bij normaal gas loopt hij ok. en rijd hij normaal.
      Hij bied nu zeker geen 220pk en al helemaal geen turbo-kick
      Nu hoop ik dat iemand mij hier kan geruststellen en een vermoeden heeft.

      De 944 ligt mij persoonlijk wel eerder als een 911 al worden ze door de Porsche fanaten minachtend benaderd. Maar, I Love underdogs!

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
      • Kan me niet meer deren dus, het werkt.

        Dat doet deugd, kunnen we aan de rest beginnen. 8)

          Zo is het 😉
          Woensdag ook duidelijk gemerkt 😈

            Gij voelt gewoon het fameuze “Turbo gat”.
            Is normaal…

            Onder 2500 rpm is een Turbo te vergelijken met een gewone NA van 163 PK.
            Dan effe doorduwen en BOEM!!

            Veel sjans….

            Gert

              Yes, yes, yes!!!! 😀 D D
              t’Begint nu pas tot mij door te dringen. 😯 8) 8)

              Een biturbo, dus?! 😈 😉

                [quote=”944Turbo”:2taaysco]
                De turbo reageert eigenlijk een beetje raar vind ik, maar mogelijk is het normaal. Namelijk, als je gas geeft gaat het eerst normaal op om dan de aanzet van de turbo te voelen en dan, ja, dan komt alles een beetje brutaal los. Is wel even wennen.

                😀 lol: 😀 lol: 😀 lol: 😀 lol: 😈 😀 lol: 8) 😈 [/quote]

                Dat noemen ze TURBO LAG…
                Wordt verholpen met een biturbo 😉

                Dus het valt allemaal goed mee dan ?

                  👿 @#!@@#@#%## 👿

                  👿 Hoe kun de zooooooooo lomp zen as verkoeper, godver…..,godver……. 👿

                  Vloeken doe ik, ja, en gelijk ben ik tevreden. 😀 D D

                  k’Heb eindelijk wat tijd uitgetrokken om de P eens te bekijken en ja, den “”TURBO” is back!!! 😀 8) 8) 8)

                  Al bij al valt het erg mee voor mij er is zelfs niets stuk, maar hoe kunt ge als auto verkoper echt zo lomp zijn, nondedj…… toch!
                  Als die iets weet van Porsche dan weet ik alles van atoomonderzeeërs.

                  Het enige wat door hem dan nog beschadigd is, is de luchtfilterkap, die is gebarsten. Stuk getrokken dus, om wat voor reden ook.

                  Een spanring ontbrak ook en daar ligt zelfs voor mij de oorzaak van het bokken, een andere darm hing gewoon te bengelen en niet te geloven maar de spanningsverdeler hing eigenlijk ook maar wat te leuteren, gedeeltelijk los dus.

                  NU….. start hij makkelijk, draait mooi stationair en tijdens een ritje voelde ik een “TURBO”…… eindelijk….. de kleine is kontent vandaag.

                  De turbo reageert eigenlijk een beetje raar vind ik, maar mogelijk is het normaal. Namelijk, als je gas geeft gaat het eerst normaal op om dan de aanzet van de turbo te voelen en dan, ja, dan komt alles een beetje brutaal los. Is wel even wennen.

                  😀 lol: 😀 lol: 😀 lol: 😀 lol: 😈 😀 lol: 8) 😈

                    Ja , alsof de politiesirene achter je zit 😈
                    En dan die ploffen als je tegen de begrenzer zit en opschakeld.
                    Vandaag heerlijk kunenn scheuren op Terlaemen 🙂

                      [quote=”911-lover”:2wty7seu]Ik ben net terug van eeen eerste testritje met de Martini.
                      Brrr dat rijdt echt wel lekker. Helaas regende het dus heb ik me tamelijk rustig moeten houden , maar het is toch heerlijk als je ineens die turbo voelt werken 😛 [/quote]
                      Hoor je die ook ? 😛

                        Ik ben net terug van eeen eerste testritje met de Martini.
                        Brrr dat rijdt echt wel lekker. Helaas regende het dus heb ik me tamelijk rustig moeten houden , maar het is toch heerlijk als je ineens die turbo voelt werken 😛

                          k’Zal me er aan optrekken aan die “goede Turbo”
                          De mijne, als hij in orde komt, zal ook gedeeld zijn maar dan met de “echtgenote”

                            tja, ikzelf ben liefhebber van alle leuke Porsches, of het nu 911 of 924 is.
                            Heb zelf een 924 turbo, dan nog een gedeelde 944 turbo en gedeelde 911…
                            Gedeeld=gekocht samen met mijn compagnon. De 924 is van mezelf, en is uitgebouwd naar Carrera GT versie.
                            De 911 wordt steeds aanzien door het publiek en de would-be kenners als de Porsche, maar ik kan je zeggen dat er eerder meer afgetrapte 911’s rondrijden en verkocht worden dan goede transaxles.
                            De 924 en 944 en 968 worden nog steeds ondergewaardeerd. Geef mij maar een goede 944 turbo ipv een oude 911 die afgeleefd is.

                              Mogelijk valt het nog mee. 😯
                              Ik tracht mijn optimisme te bewaren. 8) 😀
                              De verkoper heeft alvast gereageerd op mijn mail.
                              “Dat” is alvast iets positiefs.
                              Zien wat er uitkomt!

                              Ik blijf het een pracht van een wagen vinden. 😀

                                Spijtig te horen wat je allemaal meemaakt. Ben zelf wel blij dat we eraf gebleven zijn…
                                Zo zie je maar weer dat je honderd keer moet nakijken voor je beslist om iets te kopen…
                                Moet wel eerlijk zeggen dat de verkopers er niet al te betrouwbaar uitzagen, maar op uiterlijk mag je niet afgaan… 😕

                                Hou ons op de hoogte met de vorderingen.

                                  Ja, een dergelijk budget heb ik voorzien, koetswerk inbegrepen!
                                  Dan dient er ook niet te veel tegen te vallen en hierbij zou ik het graag willen houden, elk nieuw gegeven knaagt aan dat budget.
                                  Het koetswerk zal waarschijnlijk een hap van 2 à 3000€ consumeren en ik hoop echt dat dat voldoende is en daar twijfel ik aan. 😕
                                  Nu blijkt dat de koppeling mogelijk nog in orde is na een nieuwe test blijkt de motor erg grillig te doen waardoor de indruk ontstaat dat de koppeling slipt. Het toerental liep niet echt op maar het is mogelijk een neveneffect van het bokken. Waar ik trouwens nog niet achter ben.
                                  Wat er allemaal echt dient vervangen om keuring te doorstaan?
                                  Wel…., dat valt nog mee hoop ik, de schokdempers en banden dat is echt nodig (1200€), linker glas vooraan of volledig armatuur in bumper (150€)

                                  Wat uiteindelijk ook op het verlangenlijstje staat, riemen en loopstukken (waterpomp?), herstellen van targa, herstellen van rechter raam (werkt niet), polieren van frontraam, lakken van velgen, herstellen van interieur, vervangen van gasveren motorkap, …..euh, ik heb vast wel iets over het hoofd gezien…… 😆
                                  Nu, ja, dat zijn allemaal zaaken die onder de noemer “als nieuw” vallen en waar een “professioneel” verkoper ook niet zo maar achter komt, niet waar?
                                  Om al die herstellingen te doen zal ik niet naar de P-garage moeten lopen maar met jullie steun lukt het mischien wel mijn optimisme niet te verliezen, want ik ben ondertussen wel “erg gesteld” geraakt op dergelijke wagen.

                                  S2

                                    [quote=”944Turbo”:30i8wmix]En, ja……., een zwarte kat gevonden, koppeling slipt.
                                    Nu begin ik mij toch opgelicht te voelen en ik overweeg stappen te ondernemen zeker gezien de verkoper de wagen “als nieuw” bestempelde.
                                    Dit ruikt duidelijk naar misleiding.
                                    Deze man is ofwel onkundig of en naar mijn gevoel oneerlijk. 👿 👿 👿 [/quote]

                                    Iets hierboven lees ik dat je 4 à 5000 Euro voorziet om de wagen te repareren, dan kan een slippende koppeling toch geen probleem zijn.
                                    Het uiterlijk kan je later nog altijd in orde brengen.
                                    Of zijn er nog meer zaken kapot?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.