944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!

  • Maker
    Discussie

  • 944Turbo
    Deelnemer

      Ik ben pas in bezit gekomen van een 944Turbo (19j) ter vervangging van een Audi coupé 2,2 5E, de Audi heeft mij lang (23j) pleziert maar onderdelen worden nu echt een probleem en ik begin ontmoedigd te raken.
      Echt te veel heb ik niet betaald denk ik voor deze Porsche maar reken op een extra kostenplaatje van om en bij de 4000€ om hem ok te krijgen. Daarvan zal ruim 2500€ naar het koetswerk gaan (builen & krassen)

      Ik stel mij de vraag is deze wagen het waard, 177000km heeft hij al gelopen en een 944 scheert nu eenmaal geen hoge toppen bij een eventuele verkoop.
      Ik heb geen bezwaar de wagen de nodige zorgen te geven maar wens mij ook niet te vergissen en binnen de waarde van een dergelijk voertuig te blijven.
      Ik heb even met de wagen gereden en stel al gelijk een probleem vast, bij brutaal gas bokt hij en klapt helemaal dicht, bij normaal gas loopt hij ok. en rijd hij normaal.
      Hij bied nu zeker geen 220pk en al helemaal geen turbo-kick
      Nu hoop ik dat iemand mij hier kan geruststellen en een vermoeden heeft.

      De 944 ligt mij persoonlijk wel eerder als een 911 al worden ze door de Porsche fanaten minachtend benaderd. Maar, I Love underdogs!

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
      • Ik moet je geloven, ik denk dat ik de wagen moet gaan slopen om mijn senten te recupereren al vind ik het zonde van de wagen.
        t’Is ne schune mé schuun velgskes, maar met veeeeeel werk en kosten. Kan hem ook nog houden als spare-car maar vind het zonde.
        Ik ben geen autoverkoper maar dit durf ik een ander niet aandoen…….. of hij zou hem moeten terugnemen maar daar reken ik niet op.
        Hij vertikt het vooralsnog te reageren op mijn mails en ze worden alsmaar minder vriendelijk.
        Dan ga ik wel gelijk op zoek naar een andere!!!!!
        😀 D D D D D
        In tegenstelling tot een 911 die mij niet echt bekoort. 😳 😈

          Zo zijn er echter veel meer dan je kunt denken hoor. Dat is ook de rede dat wij zelden wagens te koop aan bieden of we moeten de wagen goed kennen.

          Luc

            En, ja……., een zwarte kat gevonden, koppeling slipt.
            Nu begin ik mij toch opgelicht te voelen en ik overweeg stappen te ondernemen zeker gezien de verkoper de wagen “als nieuw” bestempelde.
            Dit ruikt duidelijk naar misleiding.
            Deze man is ofwel onkundig of en naar mijn gevoel oneerlijk. 👿 👿 👿

              Veel suc6 met het op punt zetten van de P.
              Hopelijk vallen er niet te veel dode katten uit de kast ❗ 8)

                k’Heb hem 4600€ betaald en hoop met 4 à 5000€ de kosten te dekken.
                Bedankt om de info.
                Ik hoop dat het mag meevallen.

                  Ken de wagen.

                  Stond te koop in Brecht bij Antwerpen.
                  Op een winterse zondag met vrouw en mijn compagnon naar ginder, 1,5 uur staan wachten op de verkopers…
                  Dan de wagen nagekeken: rechtse ruit stond open motortje werkte niet meer, glas mistlicht LV gebarsten en werkte niet, linkse kant herspoten maar niet goed gedaan, velg beschadigd door “kettingen te gebruiken voor het vastmaken op de trailer”, banden achter niet goed meer, uitlaat was eerst nieuw, dan weer 2 maand oud… 😕
                  Motor stond koud, startte direct, maar begon na verloop van tijd hoger te draaien. De uitleg van de verkopers: “ze hebben aan dat vijsje gedraaid en daarom doet ie dat…” Hoe weet die dat het dat vijsje was??
                  De benzinepomp was vervangen.
                  Diefstalschade aan de klink… Maar het was een goede wagen, volgens hen. Dus vraag: technische controle? Ha neen, want dan werd de auto 2000 euro duurder, moesten ze garageplaten halen (stond te koop onder een firma in 2de hands) enz…

                  Van de auto is iets te maken, maar de prijs moet redelijk zijn…

                  Laat je nu niet afschrikken, maar kijk toch maar alles goed na.

                  Veel succes ermee.

                  8)

                    Dat zou toch te simpel zijn?! 😀
                    Dus als ik goed volg zou de slecht sluitende luchtfilterberhuizing oorzaak hebben bij te hoge turbo druk.
                    Alvast bedank. Zou veel goedmaken en het versnijden van de wagen mogelijk definitief uit mijn hoofd bannen.
                    Buiten een tik op de frontkap geen ongevalschade te vinden, anders is het goed hersteld. Alles lijkt naadloos te sluiten.

                      De afgebroken bouten van de luchtfilterbehuizing is meestal het gevolg van een ongeval vooraan. Als de bumper naar binnen geduwd wordt, wordt ook de luchtfilterbehuizing naar achter geduwd en breekt af.
                      De nukkige motor zal waarschijnlijk te maken hebben met de turbodruk die te hoog oploopt en de motronic die dan uitschakelt.

                        Wagen was niet van een vrouw ofzo?

                        De wagen is op een of andere manier wat gemolesteerd.
                        Overal wat builen en krassen, onbegrijpelijk.

                        😉

                          t’Is een beige interieur dat nog ok is.
                          De wagen is op een of andere manier wat gemolesteerd.
                          Overal wat builen en krassen, onbegrijpelijk.
                          Hij is zwaar verwaarloosd op een lompe manier want hij is verder vrij goed onderhouden lijkt mij.
                          Iemand is erg onhandig met die wagen omgesprongen en heeft onnodig veel schade berokkend. 👿 🙄
                          Zelfs het luchfilterdeksel daar zijn de bouten van afgebroken. 👿 🙄
                          enz. enz.

                            [quote=”924carreragt”:2n06s159]Heb je foto’s? Toevallig geen blauwe met grijs interieur?[/quote]

                            Hoezo?? ken je de wagen?

                              Yep, dat is hem. Klopt licht beige.
                              En…… bedankt voor de tips!!!

                              Een benzinefilter, ja, die is er ook nog. 😳

                              We zullen eens wat tijd moeten vrij maken en op onderzoek gaan. 😕
                              Dat zou al veel onzekerheid wegmaaien. 💡

                                Dit is de wagen

                                Het interieur ziet me eerder licht beige uit.

                                  Best eerst eens onderzoeken of er geen lekken zijn op het systeem, darmen gescheurd en dergelijke. Ook kan er een slechte werking zijn van de waste gate waardoor er geen druk wordt opgebouwd.
                                  Als je wagen moet presteren heeft deze ook benzine nodig. Is de benzinefilter vervangen? Want wanneer auto’s worden verkocht dan kwordt er soms wel eens bespaard op onderhoud. “Enkel het hoogstnodige” wordt vervangen.
                                  Heb je foto’s? Toevallig geen blauwe met grijs interieur?

                                  Enne, ikzelf heb een 924 turbo staan en nu ook een 944 turbo. En dat zijn wel degelijk Porsches hoor. 😉

                                    K’Denk niet dat een beetje spelen met de “Turbo” veel zal helpen.
                                    Mijn vermoeden is dat de motor ergens drukverlies of een lek heeft of een of andere sonde/klep die het brutaal laat afweten.
                                    De wagen heeft sinds 2002 amper 5000km gereden en dat zal ook niet je dat zijn.
                                    Ben er nog niet uit.

                                    Anders, een dikke nek wil ik niet dan moet je zo’n grote hemden kopen, staat erg lelijk. 😈 8)

                                    Nog iemand tips??

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.