944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben pas in bezit gekomen van een 944Turbo (19j) ter vervangging van een Audi coupé 2,2 5E, de Audi heeft mij lang (23j) pleziert maar onderdelen worden nu echt een probleem en ik begin ontmoedigd te raken.
    Echt te veel heb ik niet betaald denk ik voor deze Porsche maar reken op een extra kostenplaatje van om en bij de 4000€ om hem ok te krijgen. Daarvan zal ruim 2500€ naar het koetswerk gaan (builen & krassen)

    Ik stel mij de vraag is deze wagen het waard, 177000km heeft hij al gelopen en een 944 scheert nu eenmaal geen hoge toppen bij een eventuele verkoop.
    Ik heb geen bezwaar de wagen de nodige zorgen te geven maar wens mij ook niet te vergissen en binnen de waarde van een dergelijk voertuig te blijven.
    Ik heb even met de wagen gereden en stel al gelijk een probleem vast, bij brutaal gas bokt hij en klapt helemaal dicht, bij normaal gas loopt hij ok. en rijd hij normaal.
    Hij bied nu zeker geen 220pk en al helemaal geen turbo-kick
    Nu hoop ik dat iemand mij hier kan geruststellen en een vermoeden heeft.

    De 944 ligt mij persoonlijk wel eerder als een 911 al worden ze door de Porsche fanaten minachtend benaderd. Maar, I Love underdogs!

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
    • wat een andere zegt moet je niet naar luisteren we zijn allemaal één grote porsche familie
      zie die op een ander neerkijken zijn dikke nekken dus niet aantrekken
      meestal zijn dat mensen die nooit content zijn die zoiets zeggen

        👿 heé heé dat ken ik van ergens….. toen ik mijne 944turbo ging kopen had hij dat probleem ook (komt dus ,die andere eigenaar gaf totaal geen gas met dat ding)nu => je moet LaNgZaAm het gaspedaal intrappen tot onder bij elke rit tot max 1bar. en goed wat toeren.en trek zo maar wat op per rit en geef telkens maar wat meer bar bij en ik ben er zeker van ,dat het na 5 tot 10 ritten gedaan is en dan kan je tot de 1.8bar gaan.. en dan voel je de 220pk zeker wel.

          Bedankt, hoor. 😀
          Maar k’moet nog wat wennen aan het idee dat ik dus een “PORSCHE” gekocht heb.
          Hij moet nog wel tot “TURBO” leven gewekt worden. 👿
          Maar als hij het waard is doen we verder. 8)

          Anoniem

            idd zoals koen zegt, elke porsche is een porsche. Of het nu een 914,924 etc of de laatste nwe turbo is…. one big family 🙂 )

              Eerst en vooral wil ik je hier van harte welkom heten.
              De 944 Turbo is idd een onderschatte wagen , maar door de jaren heen heb ik ervaren dat de “echte Porschisten” zoals je zegt wel degelijk deze wagen (en alle modellen waaronder ook de 914,924,968 etc) zien als echte Porsches.
              Enkel de leken die niet echt met het merk begaan zijn en niets weten over deze wagens doen minderwaardig over deze modellen.
              Iedereen zal dat hier beamen.
              Voor de technische vraagjes zullen hier zeer zeker anderen antwoorden die er veel meer kennis van hebben dan ik.
              En een propere perfecte 944 Turbo is toch nog wel wat waard op de markt hoor 😉

            5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.