Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › 944 turbo gezocht
- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 11 maanden geleden door
david.
-
MakerDiscussie
-
12 februari 2015 om 14:25
Iemand de laatste tijd op zijn “omzwervingen” nog een deftige tegengekomen (bwjr 1989/90 versie 250pk, geen rosa of zwarte) ?
-
MakerDiscussie
-
+1
Ik denk ook dat het nu het moment is voor een 24 of 44. Als je hagertytool gebruikt en je plaatst een klassieke 911 van 70 naast de 944 dan is de laatste 5 jaar de waarde van een 11 met 200 % toegenomen en de waarde van de 44 turbo met 60%. De waarde vermeerdering van een 44 ligt hoger dan van een sc, 964 of 993.en dat voor een wagen met raceverleden en waarschijnlijk erbij horende :bounce:
Het is dan ook een FABRIEKS race auto, waar er +/- 50 van zijn gebouwd in 1988, wat wil je ……… ?
Prijs was er wel wat over, zou intussen verkocht zijn voor een stuk minder.
Paar maanden geleden is deze auto verkocht voor iets meer dan 40.000 €.
Zo’n Duitse handelaar wil er dan ineens een zotte prijs op plakken, tja …….. :popcorn: maar +/- 50k zal hij toch wel opgebracht hebben schat ik. Zo’n CUP is niet te vergelijken met een standaard Turbo.Als de prijzen van de oude 911’s zo zot blijven gaan, zullen de 924’s en 944 ook duurder worden, want wie vroeger een budget had van +/- 20k kon een mooie 911 kopen. Nu mag je nog beginnen restaureren als je al één vindt voor die prijs ……. Dus de markt verplaatst zich naar 912-914-924 en 944.
idd, een goede, solide 924 begint ook een zeldzaamheid te worden.
931 al helemaal….Logisch ook: van de 951 werden er om en bij de 25000 gebouwd, van de 931 slechts om en bij de 14000
[quote=”WES-RS” post=198405]Zegt jouw glazen bol ook iets over de 924? 😉 :lol:[/quote]
Een goede en zuivere 924 betaal je sowieso ook al wel wat. Zoek maar eens een goede
Een zuivere 931 is ook al snel 10k en meer
Zegt jouw glazen bol ook iets over de 924? 😉 😆
binnen een jaar of 5 betaal je 30-40k voor een mooie 944 turbo met de juiste opties. Kijk maar naar de 912 en de 914.
niet lang geleden…..eind juli/begin augustus
De 987 die ik nu heb zag ik hier en op 2dehands al een tijdje blinken :geek:
Net het kleur van koetswerk en interieur die ik wou (niet alledaags), weinig km, opties die ik voor ogen had. Echter had ik nog 2 funwagens en dus geen plaats in de garage om die 987 te kopen.Mijn kever (fully restored) en de 944 te koop gezet, en op de kever was al helemaal geen interesse.
Dus toen de 944 de deur uit was, dezelfde dag de 987 gekocht.
Midden november de kever dan ook kunnen verkopenwagen was werkelijk zoals hij er op de foto’s uitzag. Enkel 1 klein blutske van een deur op een parking.
Interieur was om de vingers van af te likken.
En allemaal origineel, op het nieuwe uitlaatsysteem na.Maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het allemaal wat te bruut was voor mij.
Maar nu begint het soms eens te wringen…..”had ik hem maar gehouden” schiet nu en dan door mijn hoofdWagen is zeker naar een liefhebber. Een jonge Duitse ingenieur (dat begon al goed, een collega :drink: ) die enkel oude auto’s wou.
De 951 werd zijn 6e oldtimer. Hij woont in een appartement en zijn auto’s staan verspreid over evenveel garageboxen. Voor sommige auto’s moet hij de tram nemen om ermee te kunnen rijden.
Die kerel mag dus zeker als liefhebber bestempeld worden :respect2:Wow Stijn, dat was een mooie! 😯 :hail: En zeker geen dure gezien de staat (op foto).
Wel goed dat ie naar een liefhebber gegaan is en geen bandentrapper of Johnny (zoals die op 19″). :puke:Is dat lang geleden Stijn? Moest je nog zo eentje in die staat hebben voor die prijs mail me dan maar hé
Feit dat Magnus ook een 931 heeft nu zal de prijzen ook niet doen zakken 😉
Hetzelde verhaal kan je over de 964, 993, 914, 912 zeggen….
Check de foto’s van mijn 951. Die zeggen genoeg.
Kunnen verkopen voor 10.500….dat vind ik veel wagen voor weinig geld
Ik durf gerust zeggen dat de 951 op dat moment de mooiste was die te koop stond op zowel Nederlandse als Belgische sites.
1 iemand die interesse had, en hem daadwerkelijk ook kocht. (I know, beter zo dan 20 zeveraars)Veel interesse is er dan toch niet 🙄
Ik heb de voorbije 2 jaar 3 karmann ghias verkocht, en 3 VW bussen……die waren meestal in 2 dagen verkocht, en mijn mailbox werd overstelpt van oprecht geïnteresseerden.
Ik sluit me niet aan bij het feit dat er geen interesse is in de 944 Turbo.. ❗
De 944 Turbo & S2 (cabriolet) zitten wel degelijk in stijgende lijn. Wij hebben al verschillende verzamelaars zien passeren die deze stilaan ook proberen in te slaan.Alleen gaan de prijzen tegenwoordig ineens een spontane vlucht de hoogte in, samen met de andere modellen én dat houdt velen op afstand. Nog niet zolang geleden kon je zulke auto’s kopen voor 6500 – 7500 euro in een goede staat. Tegenwoordig zit iedereen rond 12.500 euro.
Voordeel bij die wagens is dat je met kleine aanpassingen een snelle wagen krijgt. Als underdug aan de rode lichten heb ik al menig 911 mijn :ass: laten zien.
Kijk maar eens naar de 914.. als je slim bent, zoek je nog een goeie 944 turbo en zet je die naast de andere.
En om het met de Jeremy Clarkson zijn woorden te zeggen: “In fact, if I were to draw up a list of the 10 best cars I’ve ever driven, the 944 turbo would certainly be included. You can buy them these days for five grand.”
artikel TopGearEr staat ook normaal op Youtube een reportage van Jeremy met een 944 Turbo, waar hij ook vol lof is, maar ik vind hem niet dadelijk terug.
Succes nog met de zoektocht! :up:
Ja dat is inderdaad een onderhandelingstool.
Ben zo bezig met een 931 in Spanje en eentje in Italië.
Ze staan al even te koop zijn wel redelijk 90% mijn goesting en kheb tijd dus rustig afwachten.Een goed onderhouden 951 in mooie staat is niet zo evident.
Staat toch veel half gerief te koop ze.
Een dik jaar terug een paar gaan bekijken en tviel altijd dik tegen.
targadak die niet werk, veel rook bij optrekken, compressie die niet spoort en allemaal “perfecte” auto’s.Je moet soms een liefhebber treffen die op zoek is en dat vraagt tijd.
zoals ik zei, op een 944 is nauwelijks interesse…zeker niet voor de mooie exemplaren in deze prijsklasse.
En dat kan een onderhandelingstool zijn!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.