944 type 1 ombouw dashboard naar typs 2

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 type 1 ombouw dashboard naar typs 2

• Maker
    Discussie
  • heeft er hier al iemand een dashboard van een 944 type 2 in een 944 type 1 gestoken moet er veel aangepast worden is dit mogelijk ? alvast bedankt vr de komende reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • nog een weekje geduld, deze week werken we aan het forum fotoalbum…
      😛

tjuè het wil me maar niet lukken foto’s te posten

Kan ik afbeeldingen plaatsen?
          Afbeeldingen kunnen inderdaad worden getoond in je berichten. Echter, er is momenteel geen functie om afbeeldingen te uploaden naar dit forum. Daarom moet je een link plaatsen naar een afbeelding opgeslagen op een openbaar toegankelijke webserver, bijvoorbeeld http://www.een-onbekende-plaats.net/mijn-foto.gif . Je kan niet linken naar afbeeldingen opgeslagen op je eigen PC (tenzij het een openbaar toegankelijke server is) noch afbeeldingen opgeslagen op beveiligde locaties, zoals Hotmail- of Yahoo-mailboxen, sites met wachtwoordbeveiliging, enz. Gebruik om de afbeelding in te voegen ofwel de BBCode-tag [img] of toepasselijke HTML (indien toegelaten). Afbeeldingen dienen altijd te eindigen op .jpg, .jpeg, .gif of .png.

en eentje bij mijn profiel plaatsen

hoe kan ik mijn foto’s posten …

zeker foto posten!

heb er ook nog een andere voorruit ingestoken en op rubber blokjes hoger gelegd en gewoon afgekit met siliconen vind dit veel properder dan met die bagetjes..

tja kzou het willen doen want kvind dat dashboard van nen type 2 wa moderner der zijn maar 2 heelkleine scheurkes in heb er al over paar jaar een ander ingestoken ma ga het zo laten misschien als het te erg word zet ik er zo een cover over …. kga der het oude laten inzitten werk in iets anders steken… kga es zien of ik geen foto va mijn kar kan posten hij is just gespoten zie 26 jaar oud… super karreke

[quote=”fdeville”:2tfnhsp8]Wat is de reden waarom je dit wil doen ? Indien het is omdat je dashboard de gekende scheuren heeft, dan is het eenvoudiger om er een cover over te leggen. Zoek maar eens in google op de zoektermen “944 dashboard cover”[/quote]

mjah, daar vind ik zelf van, dat het op de ballen trekt
                      ‘t is een lapmiddeltje
                      iemand die van buiten oppervlakkig kijkt ziet weliswaar een gaaf dashboard
                      maar als je erop goed op let kun je het zien
                      ik had er eentje op mijn type 1, en het ergerde me evenveel als de scheuren die het moest toedekken, zeker het gedeelte rond de klokken en stuur is triestig, en net daar zit je dus constant op te kijken als je rijd

een nieuw dashboard van Porsche, daarentegen is meer werk dan zoeen cover (duurt 5 minuten om dat ding erop te leggen/en te lijmen), en kost ook 6 x meer dan zoeen dashcover, maar nog altijd stukken goedkoper en stukken minder werk dan type 2 ombouw goed uitvoeren…

Anoniem

Wat is de reden waarom je dit wil doen ? Indien het is omdat je dashboard de gekende scheuren heeft, dan is het eenvoudiger om er een cover over te leggen. Zoek maar eens in google op de zoektermen “944 dashboard cover”

Idd dacht ik ook al

[quote=”svandamme”:3iijuxj0]
                            als je zoveel skills hebt dat je dit allemaal zelf kan doen, en er de tijd voor hebt, dan denk ik dat er interessantere projectjes zijn dan dit[/quote]

MIJN GEDACHT ! 😆

[quote=”mcklusky”:2j7ggtr8]ik kende iemand die het gedaan heeft, maar hij heeft er maanden aan gewerkt en uiteindelijk in het type 2 dashboard zijn type 1 klokken ingebouwd… ook voor zijn verwarming heeft hij het nodige stunt en vliegwerk moeten verrichten…

Het is te doen als je er veel tijd wil insteken, de wagen voor langere tijd niet gebruikt en zelf héél handig bent…[/quote]

en geld teveel hebt want het kost meer om een type 1 volledig en correct naar type 2 om te bouwen qua interieur, dan het kost om de type 1 te verkopen en een type 2 te kopen.

je moet de motronic verhuizen naar de passagiers kant, zekerings kast ook ergens anders kwijt kunnen, want een type2 dash heeft hier geen voorziening voor onder de stuur kolom…
                              stuur op type 2 zit hoger dan op type 1, moet je dus ook rekening mee houden

dan zit je nog met het type 2 klokkenwerk, dat volledig anders werkt, electronische snelheids meter ipv mechanische, andere blowers, blower sturing, etc etc

of je moet alles , maar dan ook alles overbouwen van een type 2
                              of je mag een gigantische hoop dingen enorm gaan aanpassen, zoals de draadboom om maar iets te noemen, of compromissen gaan maken in het eind resultaat, zoals bv met oude klokken werken ( wat ongetwijfeld de auto in waarde doet zakken, knutselwerkjes worden zelden gewaardeerd door kopers)

dan is er nog de voorruit, een type2 heeft een voorruit die plat zit in de A stijlen, maw, het raam ligt op 1 lijn met de stijlen, en een type 1 venster ligt dieper, dan vraag ik me af hoe je een type 2 dash in de cockpit krijgt, als je de voorruit niet vervangt ( wat ook geen sinicure is, want de a-stijlen op type 1 zijn niet voorzien voor type2 ruit), want het type 2 dash zit vlak tegen de voorruit, er is geen ruimte tussen

enzovoorts enzovoorts

als je zoveel skills hebt dat je dit allemaal zelf kan doen, en er de tijd voor hebt, dan denk ik dat er interessantere projectjes zijn dan dit

ik kende iemand die het gedaan heeft, maar hij heeft er maanden aan gewerkt en uiteindelijk in het type 2 dashboard zijn type 1 klokken ingebouwd… ook voor zijn verwarming heeft hij het nodige stunt en vliegwerk moeten verrichten…

Het is te doen als je er veel tijd wil insteken, de wagen voor langere tijd niet gebruikt en zelf héél handig bent…

Ai Ai ai beter niet doen, alles is echter anders tussen typ1 en 2.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.