944 vanuitNL

• Maker
    Discussie
  • Lang geleden maar t’is eindelijk zover…..na een stevige prospektie uitgekomen op een 944 type 2 bwj 1986 in NL (pimpmyporsche)
    Heb meer dan de gangbare prijs betaalt maar ben zelf geen mekanieker dus vertrek ik liever met een gezonde basis; motorblok,servo en injectie zijn gereviseerd.
    Gelijkvormigheidsattest is niet gelukt?? maar , niet getalmd, hij is gekeurd als “proces verbaal enig voertuig” is iets duurder maar de banden 225-50/16 en 245-45/16 staan er op vermeld maw geen gezever bij de jaarlijkse keuring hieromtrent…
    Effe proberen hoe’t moet en dan post ik enkele fotootjes.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • die kun je terug krijgen bij export

Mijn volgende wordt een 993 turbo of 997 S .Zo goed als zeker uit Duitsland.
        Nederland valt uit de boot wegens extra taks ( BPM) van ongeveer 5000 €.

Mijn 944 heb ik ingevoerd uit Duitsland, en is ook met een PVG als “alleenstaand geval”.

Reden was dat mijn wagen al een katalysator heeft, terwijl die toen in België nog niet leverbaar was (bj 87)…

Dan krijg je een éénmalige homologatie .
            Dit is voor wagens die je invoert die “anders” zijn dan de standaard wagens die hier gehomologeerd zijn .
            Zo heb ikook enkele wagens gehad . Voorbeeld voor meer vermogen in de “fahrzeugbrief” dan hier is afgeleverd

proficiat

“hij is gekeurd als “proces verbaal enig voertuig””, wat bedoel je hiermee? En moet je hiervoor iets speciaal doen?

Nee , type 2 met turbo-front, donkergrijs met, weinrot interieur.

heb jij toevallig die gele gekocht met 968 look ?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.