944 zeker 6 jaar stil

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 zeker 6 jaar stil

• Maker
    Discussie
  • ik kan een 944 krijgen die zeker al 6 jaar stil staat in een loods.
    Staat wel droog, op het eerste zicht is alleen de zijruit gebroken.
    Het is een type 1, welke zij de punten waar ik zeker naar moet kijken?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • ijzerhandelaar gaat blij zijn…
      en jij veel minder… 🙁

de wagen is verkocht zonder weten aan een ijzerhandelaar. 😥
        Het was een type2 en niet 1.
        Wat is de prijs voor zo’n 944?
        de motor “ziet” er goed uit, interieur goed(zonder scheuren), remmen zitten niet vast, enkel duwtje vanachter gehad. (bluts)

Zo denk ik er ook over.
          Een gekregen paard niet in de muil kijken.
          Halen en dan zien of deze de moeite is om in orde te brengen.
          A,ders demonteren.
          Moest je de wagen echt niet willen wil ik ze wel voor ons gaan halen.
          Reservestukken zijn steeds welkom voor de racer

meenemen en desnoods hier in stukken verkopen 😉
            het kan mss nog interessant zijn voor ons ook 😈

sweet deal!

wel het zit zo:

ik werk bij de groendienst al vakantiejob en ze hebben een loods waarin ze al de wagens stallen die achtergelaten zijn.
                Ik heb die 944 daar tussen zien staan, de loods moet leeg wegens afbraak en de auto’s moeten dus weg. Anders zal die in een blokje oud ijzer worden geperst. 😉 😥
                Dus heb ik gevraagt of ik die mag hebben.
                Maandag nog eens aan de grote baas vragen, ma tzal wel goed zijn.
                Ik weet eigenlijk niets van die auto af.
                Weet zelf niet als er papieren zijn ofzo, …

6 jaar stil?
                  in een loods?

hoe werkt dat ? gevonden in een loods, en voor de voorzichtigheid effentjes parkeren??

😀

alst ding al 6 jaar daar staat, zou ik nu nie meer vragen of em gepikt is eh…
                  bij twijfel , in stukje uiteen halen en verkaufen die hap ! tis nu toch verjaard bij de verzekeraar.. eigenaar is al lang uitbetaald als em idd gepikt was

het is een duitse wagen, is achtergelaten langs de weg.
                    zal nakijken of hij gestolen is of niet.

andere olie, ander oliefilter
                      ander bougies, nieuw accu

kijken of de motor niet vast zit
                      distributie riem vervangen

dan pas starten… als die riem 6+ jaar oud is, dan loop je risico dat ie na 5 minuten faalt.. en dan mag je minstens 4 kleppen in de kop vervangen..

nu ja, op een 8 klepper kun je het nog es riskeren om eerst proberen lopend te krijgen, alvorens distributie te doen, omdat de koppen minder duur zijn, en na inspectie van de conditie en spanning van de huidige riem er es een draai aan geven…

op een 16 klepper is een kop veel duurder en dan zou ik dat niet durven

los daar van : stil staan is kostelijk

bijna zekere kosten : distributie, bougies, olie en filter, benzine filter, accu, banden, remolie

waarschijnlijke kosten, remschijven, wiellagers, remklauw revisie

mogelijke extra’s , motor steunen, raam rubbers, ruitenwissers, achterklep seal , koppeling …

Wim

Na 6 jaar in loods 🙄 Maar belangrijkste is dat de motor niet vast zit en de remmen vrij zijn, kun je hem in ieder geval al buiten halen.
                        En voor de rest, waarom is hij weg gezet 🙄 motor problemen , versnellingsbak of andere zaken. Probeer dat te achterhalen.

Voor de rest denk ik dat je de gehele auto moet nalopen van voor naar achter en onder naar boven, maar als je hem krijgt 💡

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.