944S2 versnellingsbak vraagje

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944S2 versnellingsbak vraagje

  • Maker
    Discussie

  • Gert
    Deelnemer

      De titel dekt niet volledig de lading maar ik zal een poging doen om mijn vraag te stellen.
      Ik ben van oordeel dat er veel te veel speling op de versnellingspook zit. Een gekend probleem bij de 944 is dat de pook tegen de rand aan schuurt bij 1ste en 2de versnelling. Ik heb hier al zelf een modificatie aan gedaan en een paar maanden terug zelfs een nieuwe pook gekocht. Het probleem blijft echter.
      Ik was al gewaarschuwd door een een ndere TA liefhebber dat de overbrenging aan de versnellingsbak zelf ook kan versleten zijn. Na wat opzoekwerk op het internet, vind ik wel foto’s terug maar is het mij niet duidelijk dat je hier kan aanwerken en eventueel vervangen zonder de versnellingsbak te verwijderen.
      Het gaat over het blauwe gedeelte en mogelijks de connectie met geel.
      Dat laatste zie ik absoluut niet zitten.
      Iemand enige ervaring hiermee? Ik vermoed dat de uitlaat weker verwijderd moet worden?!

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Bedankt allemaal! Kan weer verder als mijn rug het terug toelaat. (compleet geblokkeerd na ocharme olie en filter te vervangen 😳 )

        Er zit momenteel meer speling op dan dat Bart De Wever heeft als hij een broek zou aandoen van een jaar of 5 geleden…

        Wim

          Compleet revisie set kun je bij van Kessel in Deurne bestellen voor de 944.
          Is geen zware klus om zelf te doen.
          Je kent daarna het schakelpatroon van je Porsche niet meer terug, zo mooi strak.

            [quote=”Yellow Submarine” post=262244]In het lint bovenaan je antwoord klik je op het symbool met wereldbol genaamd “link”
            > er verschijnen twee invulvelden:

            • links plak je de url die je gekopieerd hebt
            • rechts typ of plak je een gepaste benaming. heb je geen inspiratie, neem dan het woord “link”.

            :drink:[/quote]

            De url had ik in het linkse vak gekoppiëerd, het rechtse had ik niet ingevuld. vandaar dat het misschien niet werkt.

              In het lint bovenaan je antwoord klik je op het symbool met wereldbol genaamd “link”
              > er verschijnen twee invulvelden:

              • links plak je de url die je gekopieerd hebt
              • rechts typ of plak je een gepaste benaming. heb je geen inspiratie, neem dan het woord “link”.

              :drink:

                Pookzijde :

                link

                Bakzijde :

                link

                + dit

                link

                  Had dit ook indertijd bij mijn Type 1.

                  Rood + Blauw vervangen.

                  Het probleem doet zich in feite niet voor door het volledige rode & blauwe onderdeel maar enkel de witte teflon onderdelen waarmee de schakelpookstang vooraan & schakelmechanisme achteraan op de bak aan elkaar hangt.

                  Als je normaal wat zoekt op ebay lukt het je wel om te aparte teflon onderdelen te vinden.

                  origineel porsche is het achteraan het complete mechanisme.

                  Normaal moet de bak er niet onderuit om het mechanisme te vervangen.

                    Normaal moet je gewoon die teflon busjes vervangen en alles werkt weer normaal.

                      Servo olie bijgevuld dit weekend. Olie en filter ook vervangen.
                      Nu dus de schakelweg. 🙂

                        Ah, die Harley of wie dan ook…

                        Wij noemen dat de schakelweg vernieuwen, maar je wou toch eerst tijd zoeken voor de servo ?

                        Als je het zelf niet ziet zitten, wij kennen wel een specialist, maar die kan het zonder vragen op dit forum.

                        😀 😈 😀

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.