964 >200k Km zonder revisie

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 >200k Km zonder revisie

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik heb eindelijk de besloten van een 964 aan te schaffen.

    Momenteel heb ik een mooie ’91 op het oog maar hij heeft meer ongeveer 210k Km en nog nooit een motor revisie gehad.
    De laatste 11 jaar altijd in Porsche centers op onderhoud geweest, voordien in Duitsland rond gereden.
    Volgens de eigenaar is de motor kurkdroog. Vraagprijs rond de 50k

    Ik vind er niet veel die >200k Km zijn en géén motorrevisie ondergaan hebben.
    Dat schrikt me een beetje af.

    De verkoper staat wel open voor een aankoop keuring te laten doen bij een Porsche Center.
    Gaat dat enig uitsluitsel geven?

    Wat denken jullie?

    Bednakt voor de feedback.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • [quote=”Bompa Lawijt” post=272249]: [/quote]
      @Bompa Lawijt
      Is dit de inlaatzijde of uitlaat ? Kwestie waar ik op moet letten 😉 Inlaatkant is bij mij al OK.
      Ik heb net mijn inlaatcollector gedemonteerd om de brandstofdrukregelaar te vervangen.
      Kunnen de klepseals vervangen worden zonder de motor te demonteren ?? Staat wat olie tegen de kleppen aan de linker kant 🙁
      Vandaar de walm bij starten na langere stilstand.

        Hallo,

        Ik zou een aankoop keuring willen laten doen bij een officiële Porsche garage.
        Het kost €300 en ze checken een een 120-tal punten.

        Alleen, géén compressie test. Blijkbaar zou dit te invasief zijn en het is te ingewikkeld bij een 964.

        Dit lijkt mij de enige manier om toch inzicht te krijgen in de staat van de motor zonder hem open te maken.

        Nu, op youtube staan veel filmpjes waar je ziet dat een compressietest doen bij een 964.
        Daarom ben ik een beetje verbaast.

        Iemand ervaring met deze Prosche test?

        Bedankt.

          @Kitno ,
          Nee hoor je hoeft zeker niet van een Porsche af te blijven , er zijn er zeker nog goede op de markt maar ze worden zeldzaam .
          Maar neem je tijd koop niet de eerste beste omdat je het een leuke kleur vind maar kijk de kat uit de boom .
          Ga naar verschillende kijken en neem iemand mee die wat kennis van zaken heeft .

          :up: :up:

            Hallo,

            Als je het zo verteld kan je beter van een Porsche afblijven.

            Hoe kan je dit vermijden?

            Tx

              Ben misschien niet helemaal duidelijk maar in die prijs zit dan ook het in en uitbouwen van de motor , en het demonteren en terug monteren van het motorblok na revisie alsook BTW .
              Wat toleranties betreft als wij 10 motoren nemen zijn er misschien 3 waar de tolerantie binnen de perken blijft .
              Wat wij veel zien zijn de blokjes van 35 jaar oud met net geen 200 000 km zo worden ze toch meestal aangeboden in verkoop , als wij dan de meetklok in de cilinders steken kunnen wij met zekerheid zeggen dat er minstens 300 000 opstaan .
              Bij de 964 als de kulassen er afgaan zijn er minstens 2 die gescheurd zijn aan de kleppen geleiders zie foto , Kan hier bijna een boek over schrijven .
              Ga eens naar Rose Passion en stel daar eens wat onderdelen samen voor een blok je gaat schrikken van de prijzen en dat zijn geen Porsche prijzen hé .
              Als je wilt mag je altijd eens komen kijken hier liggen nog heel wat Porsche blokjes om te doen :happydance:

                [quote=”Bompa Lawijt” post=272223]Klopt helemaal 40 000 € maar dan bedoel ik ook een revisie vanop de krukas .
                Heb al meerdere blokken gezien die gereviseerd zijn met enkel nieuwe segmenten en de kleppen gerodeerd + nieuwe dichtingen dat noemen de meeste ook een revisie .
                :up:[/quote]

                Dat gaat er bij mij toch niet in zenne,
                je kunt alles zo duur maken dan je zelf wil,
                maar 40k voor een revisie 😯

                Revisie is toch gewoon alles wat niet meer binnen tolerantie valt vernieuwen?

                Anders ben je een nieuw blok aan het bouwen vanaf 2 carterhelften.
                Ja dan kan ‘t wel zo duur worden denk ik misschien..

                  Klopt helemaal 40 000 € maar dan bedoel ik ook een revisie vanop de krukas .
                  Heb al meerdere blokken gezien die gereviseerd zijn met enkel nieuwe segmenten en de kleppen gerodeerd + nieuwe dichtingen dat noemen de meeste ook een revisie .
                  :up:

                    Denk je dat een Porsche aankoopkeuring dit eruit zou halen?

                    Zelfs de koppeling en het vliegwiel zijn niet vervangen. in alle aankoopgidsen en fora lees je dat dit toch een zeker moet gebeuren.

                    Iemand ervarin hiermee?

                    tx

                      Dit is toch eerder uitzonderlijk niet?
                      Lijkt me bewuste misleiding dan.

                      Kan een aankoopkeuring bij Porche dit oppikken denk je?

                      Tx

                        Maar al die dingen die je leest in aankoopgidsen, forums en dergelijke dan? Ook de koppeling en het vliegwiel zijn de afgelopen 10 jaar niet vervangen. Misschien eerder maar daar heb ik geen aanwijzingen voor.
                        Blijkbaar zijn dat ook onderdelen die gevoelig zijn bij een 964.

                          [quote=”Godspeed” post=272206][quote=”DST” post=272205]40.000 euro voor een revisie?[/quote]
                          Daarvoor koop je een tweede 964 bij 😐 ;)[/quote]
                          Jawadde :wtf:

                            [quote=”DST” post=272205]40.000 euro voor een revisie?[/quote]
                            Daarvoor koop je een tweede 964 bij 😐 😉

                              40.000 euro voor een revisie?

                                Let toch maar op met die droge blokjes !!!!! neem iemand met kennis van zaken mee alvorens aankoop .
                                Zal voorbeeld geven : 196000 km verkocht met zogezegd droge blok op foto 1
                                1000 km later lag er 1 l olie onder het blokje Foto 2 .
                                Deze was ook steeds bij Porsche onderhouden en werd verkocht door een zeer gekende Porsche verkoper .
                                en +/- 40 000 € later was hij volledig gereviseerd .
                                Na grondig onderzoek bleek het droog blokje geen 196000 km te hebben gedaan maar 306 000 KM

                                  Dat hoeft toch geen probleem te zijn. Mijn 964 is ook nog niet open geweest en ook kurkdroog.
                                  Wees blij dat het zo is. Aanschaffen zou ik zeggen.
                                  BTW…moest je nog een stapje hoger willen….ik heb nog een 993 te koop.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.