964 3.6 turbo invoeren vanuit California ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 3.6 turbo invoeren vanuit California ?

  • Dit onderwerp bevat 11 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren geleden door 4s.
  • Maker
    Discussie
  • Forummers,

    Hoewel ik mijn 3.2 turbolook nog maar een paar maand geleden verkocht heb (omwille van de bouw van een huis) blijft het virus toch maar bijten. En dezemaal voor een echte droom. Ik ben al een tijd met iemand aan het mailen ivm een 964 3.6 turbo te kopen vanuit California. Deze heeft wel geen motor, geen interieur, geen bekabeling etc … eigenlijk is het alleen een rollend chassis.

    Uiteraard zou dit een project van lange adem zijn. Maar waar ik eingelijk benieuwd naar ben is jullie mening ivm zo’n auto ( in die staat ) in te voeren vanuit Amerika. Is daar reeds ervaring mee? En ga ik die wagen ooit nog op de baan kunnen krijgen?

    Alvast bedankt voor de reactie. Hier wat fotos 😉 )

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • 4s

      dergelijke wagen naar wens terug opbouwen is geen bijzondere waardevemeerdering voor de wagen

      hier op het forum heeft iemand reeds met een probleem gezeten met een motor die niet conform de wagen was … eigenlijk een groot probleem als je de wagen wenst te verkopen

      zelf naar eigen goestig de verschillende opties gaan invullen is ook geen goede zaak,

      waarde van een wagen wordt bepaald door het etiquetconforme

      code voor intereur is volgens etiquet zwart, dan moet het zwart zijn
      eveneens voor andere opties

      zulke wagen worden gekocht door mensen die veel geld overhebben voor die zaken, zij weten meestal wat ze willen en zijn toch op de hoogte van alles of laten hun bijstaan door specialisten

      dit geldt uiteraard enkel voor de verkoop nadien … wat je zelf wil is misschien anders

        Dit is idd een projectje waar met veel moed en een bescheiden startbudget aan begonnen word, dan beginnen de rekeningen zich op te stapelen en uiteindelijk gaat dit een projectje van lange adem worden dat halfafgewerkt en met veel verlies weer verkocht gaat worden…

        ik heb zo al verschillende projectjes gekocht van eigenaars die het einde niet zagen en uiteindelijk in onderdelen doorverkocht….

        Mijn raad (tenzij je er je levenswerk van wil maken) laten staan !

          de 3.6 is idd duur als je hem in orde moet kopen , maar dit project zou ik toch ook niet zien zitten….om te beginnen moet je al een oem motor vinden …en wat gaat dat kosten denk je???? en als je hem gaat opbouwen met niet 3.6 onderdelen , dan kan je evengoed een gewone kopen , want dan gaat de waarde nihil zijn… ik zou het zo laten…

          wat ik persoonlijk wel zie zitten , is een 911 kas nemen en er performantere motor en dito modern interieur in bouwen, met rolkooi en heel de shit…een bom!! 8)

            Ik zou deze zeker al niet kopen, het beste is er reeds af en voor deze in te voeren 😥

              [quote=”Kustom creations”:j54g3lvj]
              In de binnenkant zijn zelfs alle dempingsmatten eruit of stukgetrokken[/quote]

              En koen, kan ik voor die dempingsmatten en het interieur niet bij jou terecht 😉 😆

                De reden dat hij er zo bijstaat is dat hij is gestolen en zo terug vrijgegeven is door de politie in California.

                Dat dit veel geld gaat kosten spreekt voor zich denk ik. Maar om aan de prijs van een goede hier te komen moet je denk ik toch al je best doen … Je vind hier gewoon geen deftige 965 met een 3.6 motor voor onder de 50 000 euro … en dat is toch al een hoop geld om iets te restoreren hé. Of zie ik het allemaal net iets te rooskleurig :-S

                  Dit gaat veel geld kosten omdat terug in orde te zetten.
                  Ik heb het ooit ook gedaan en het kost als je veel nieuwe stukken zoals rubbers etc…
                  Je mag rekenen op een 1.5 a 2 keer zoveel tov hier een goede vinden en daar wat aanpassen.

                  In de binnenkant zijn zelfs alle dempingsmatten eruit of stukgetrokken

                    Is er een reden warom hij zo gestript is?

                    Aan de rechterkant heeft de wagen zelfs andere velgen…

                      Als ik een chassis numer heb, wat kan ik dan allemaal (laten) achterhalen hier in Belgie bv bij Dietern?

                      Km stand, opties van de wagen, historiek etc… zou wel handig zijn

                        True,

                        er zal inderdaad nog ( enorm ) veel geld inkruipen. Maar ik denk dat je zeker de kostprijs van een “kant en klare” 965 3.6 turbo niet mag onderschatten. Daar ze enorm weinig geproduceerd zijn maakt ze ineens 13 jaar later ook enorm zeldzaam en dus ook enorm duur.

                        Komt hier bij dat wanneer je een auto zelf opbouwt ( ook al duur dat een hele tijd) je de wagen exact kan maken zoals jij hem zelf wil ( exterieur, interieur , etc … )

                        Dat zijn uiteraard de possitieve punten hé 🙂 cry:

                        Wim

                          Als je deze van de foto’s moet gaan opbouwen, kun je beter een kant en klare kopen naar mijn idee, wat denk je dat daar in gaat zitten van euro’s. 🙄 Of je moet dezelfde wagen kunnen kopen die een ongeval gehad heeft, om zo alles over te bouwen.

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.