964 3.8

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Hallo ,

      Zijn momenteel bezig met revisie van motor , nu heb ik beslist om nieuwe cylinders te steken ipv oude terug te gebruiken. Rs vliegwiel en koppeling komen er ook in .Andere chip ,100 cell katalysator en cup exhaust enz heb ik al .
      Natuurlijk nu is het aanlokkelijk om er bij plaatsen van nieuw cylinders een 3.8 van te maken .
      Iemand hier ervaring mee ? Moeten dan ook de drijfstangen aangepast worden of knn deze blijven ? Want de ene verteld dit en de andere iets anders.
      Alvast bedankt voor eventuele reacties

        ik heb voor mijn 3.8L upgrade een offerte ontvangen met 2 mogelijkheden:

        3_8LengineUpgrade.jpg

          De reden waarom in de mijne geen 3.8 zit maar nog steeds een 3.6 is omdat er blijkbaar toch 1 en ander moet gewijzigd worden om deze zijn eten te geven.

          Bij mijn weten al zeker een grotere gasklep en aanpassing van de Motronic. De mens die mijn blok heeft laten bouwen vond dat de extra kosten de meerwaarde aan rijplezier niet konden verantwoorden en heeft een nieuw blok gemaakt met nieuwe 3.6 cilinders naar RS specificaties… Ik ben er zeker tevreden mee !

            geen grotere gasklep nodig, wel aanpassen motronic.
            de extra kosten blijven een meerwaarde hebben (als je alles goed documenteert) kijk maar eens welke prijzen er op autos plakken met een 3.8L blok af fabriek !!! daar is dus een markt voor en dat vertaalt zich in een blijvende restwaarde van zo’n upgrade met +40pk.
            voor mij is de vraag niet “if” maar eerder “when”.

              Beslissing is genomen . Ga de 3.6 ook behouden en wat wijzigingen laten aan uitvoeren .
              De man die mijn motor revisie doet sprak ook een beetje in de richting van veel geld en veranderingen voor miniem aan extra plezier.
              Toch allemaal bedankt voor de reacties.

              Allee misschien wat mis uitgedrukt . Hij bedoelt als je het vermogen (280pk ongeveer nu) nu al niet benut , heb je dan echt behoefte aan nog eens 35 pk extra en een toch redelijke extra meer kost?

                Een vriend uit UK die mekaniek is voor porsche heeft een 3.8 in z’n 964
                Toen ik het er met hem over had tijdje terug zei hij ”een 3.6 beetje aangepast en goed afgesteld gaat goed genoeg,de kost is erg hoog tov wat je ”extra” krijgt”

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.