964 als opvolger van m’n 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 als opvolger van m’n 911 SC

  • Maker
    Discussie

  • 911dream
    Deelnemer

      Hallo allemaal,
      Een tijdje geleden heb ik m’n 911 SC van de hand gedaan.
      Maar zoals ze zeggen “oude liefde roest niet”, begint het weer te jeuken om opnieuw een P’tje aan te schaffen.

      M’n voorkeur zou uitgaan naar een 964.
      Iemand zei me onlangs dat ik een bouwjaar 1991 of jonger zou moeten nemen.

      Ik heb proberen op te zoeken wat de reden zou zijn.
      Ik lees wel dat er eerst een C4 was en later een C2, maar zijn er anders nog dingen die de doorslag zouden geven om voor een bouwjaar 1991 (of jonger) te kiezen ?
      Is er dan technisch een belangrijke wijziging doorgevoerd ?

      Alvast bedankt.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
      • Is die paarse niet de teller van een tiptronic?

          Is die paarse niet de teller van een tiptronic?

            Maar die kilometerteller van het paarse interieurke, is ook niet 964 toch of wel? Vanaf wanneer zou je welke kilometertellers hebben?

            _IJS1516.jpg

              [quote=”Egothan” post=159449].

              voor de helft van de prijs steken ze in uw audi tegenwoordig een kit met terug een vast vliegwiel hoor..[/quote]

              Wel wel, daar had ik nog niet van gehoord ❓
              Ga daar zeker eens naar informeren, als het kan komt die dual rommel er niet meer in :bounce:
              Is wel een automaat, maar ik hoop echt dat een vast vliegwiel kan .
              Thx voor de info :up:

                [quote=”dirk l” post=154005][quote=”Gette” post=153971]Je kan natuurlijk ook een RS vliegwiel steken

                Ah,daarom heeft die van jou een RS vliegwiel, om van die dual massa rommel vanaf te zijn :bounce:
                Op mijn Audi is dat al het 3de exemplaar.
                Nu 128 K en het begint weeral te “rammelen” :what:[/quote]

                voor de helft van de prijs steken ze in uw audi tegenwoordig een kit met terug een vast vliegwiel hoor..

                    Orginele 965 *luv zal ook wel prachtige prijs hebben…

                      Gisteren een prachtige zwarte 965 te koop zien staan.

                        Nog eentje, …, de sluiting van de motorkap, daar zie je ook verschillen. Weet iemand daar het fijne van, wanneer de sluiting (het slot) is gewijzigd? Dus dat diepe ronde gat (oudere modellen?) versus de vlakkere haaksluiting (nieuwere modellen)? Had het al wel bij de generatie 3.2’tjes gezien, maar niet scherp dat de eerdere 964’s ook zo zijn uitgevoerd?

                          [quote=”cabrio wim” post=154071]Edde doar eun zonnebrilleke veur. :mrgreen:[/quote]

                          Foto afkomstig uit een ex-NL 911 Cabrio, ik d8 regio Hulst :happy:

                          Wim

                            Edde doar eun zonnebrilleke veur. :mrgreen:

                              Latere generatie dashboards is vanaf de komst van de airbagzzz gesloten beneden met ander kastje.

                                Zo weten we bij mekaar toch nog aardig wat! Met een paar boeken erbij komen we er wel. Maar als jullie wat ontdekken in die boeken, dan graag melden, is goed voor de leercurve.

                                Zit even naar het motorblok plaatje te kijken, die filter rechtsboven zit er bij mij op die plek niet in (of ziet er anders uit)… 1993’er. Het dashboard eerdere en latere 964’jes is volgens mij precies hetzelfde.

                                _IJS1479_2014-01-04.JPG

                                ken

                                  veel succes met je zoektocht!!

                                  er zijn inderdaad enkele aanpassingen gedaan tegenover de ‘eerste fase’.
                                  buitenkant: vanaf bestaan 964 (1989 tot ongeveer midden 1991) spiegels – velgen
                                  vanaf midden 1991 tot 1994: cupspiegels – cupvelgen (deze optie kon je ook al nemen op de eerste fase, maar ik weet niet vanaf welke datum)
                                  motor: vanaf midden 1991: kunststof inlaat (tegenover alu inlaat eerste fase – zie ook foto) koppakking (de meeste eerste fases zijn terug geroepen door Porsche)

                                  de tweede fase heeft ook airbags dat nu dan standaard – is er ook iets veranderd aan het dashboard

                                  de andere forumspecialisten zullen hier ook nog wel op inpikken

                                  in bijlage de foto van een 964 motor, zo zien 964 motors eruit vanaf midden 1991 als ik mij niet vergis (juist de luchtinlaat is anders hier op de foto)

                                  hieronderaan vind je de motornummers vanaf wanneer de motor zeker een koppakking heeft (gestoken door Porsche):

                                  Vanaf motornummer 62 M 06836, M64.01 voor de manuele 964
                                  Vanaf motornummer 62 M 52757, M64.02 voor de tiptronic 964

                                  Attachments:
                                  • motor964.jpg

                                    [quote=”Ibiz@ke” post=154008]2000€ voor een revisie?
                                    Mijn golf 1 1.8 4 cilinder blok koste al meer!
                                    Dus 4 get it[/quote]

                                    Vandaar de popcorn …

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.