964 als opvolger van m’n 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 als opvolger van m’n 911 SC

  • Maker
    Discussie

  • 911dream
    Deelnemer

      Hallo allemaal,
      Een tijdje geleden heb ik m’n 911 SC van de hand gedaan.
      Maar zoals ze zeggen “oude liefde roest niet”, begint het weer te jeuken om opnieuw een P’tje aan te schaffen.

      M’n voorkeur zou uitgaan naar een 964.
      Iemand zei me onlangs dat ik een bouwjaar 1991 of jonger zou moeten nemen.

      Ik heb proberen op te zoeken wat de reden zou zijn.
      Ik lees wel dat er eerst een C4 was en later een C2, maar zijn er anders nog dingen die de doorslag zouden geven om voor een bouwjaar 1991 (of jonger) te kiezen ?
      Is er dan technisch een belangrijke wijziging doorgevoerd ?

      Alvast bedankt.

    11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
      • bij een audi tot 4j kans op tussenkomst
        Bij een 964 niet meer hahaha

        Die boek is geld waard,ik heb m okkazie gevonden kort bij huis,direct gaan halen,staat alles in,tot in de details.
        2000€ voor een revisie?
        Mijn golf 1 1.8 4 cilinder blok koste al meer!
        Dus 4 get it

          [quote=”Gette” post=153971]Je kan natuurlijk ook een RS vliegwiel steken

          Ah,daarom heeft die van jou een RS vliegwiel, om van die dual massa rommel vanaf te zijn :bounce:
          Op mijn Audi is dat al het 3de exemplaar.
          Nu 128 K en het begint weeral te “rammelen” :what:

            Ik ben echt aangenaam verrast door de vele reacties die tot nu toe gekomen zijn.
            ‘k heb al wat stof tot nalezen.
            Hartelijke dank en ook blij om anderen hier iets bij te laten brengen.

              Alle 964’s waren 3.6, bahalve de turbokes daarvan waren de eerste met het 3.3 blok.
              De eersten hadden een enkel massa vliegwiel en vanaf modeljaar 1990 een dubbelmassavliegwiel dat al eens durfde zichzelf te ontbinden 🙄

              Vanaf 1992 standaard de vent-kit modif op de verdeler, al zou dit nu echt wel op alle wagens moeten ingebouwd zitten. De latere modellen gebruikten ook andere cilinders met dichtingen tussen blok en cilinder…. is het niet juist kenners 😳

              Je kan natuurlijk ook een RS vliegwiel steken en andere cilinders….. dan zijn de problemen ( even ) opgelost. Kost niet zo veel, volgens sommigen zijn er bedrijven die voor 2000 euro een 996 reviseren dus ik zou zeker daar eens gaan horen :popcorn:

                Thnx!

                  grote bestanden uitwisselen: hier vrijblijvend, gratis en meerdere mogelijkheden

                    Ik heb een Buyers guide in PDF formaat (3,2MB) waarin je zeker wat handige tips kan vinden.
                    Hoe bezorg ik je deze want het lukt me niet om deze te uploaden

                      Bedankt voor deze boektip, 17 euro voor een massa aan info. I’d rather be prepared than sorry. Per direct besteld

                        Heb 8 jaar een SC bereden en daarna 8 jaar een 964.
                        Vond de 964 een zwaardere auto met al de elektronica en de SC wat speelser en makkelijker handelbaar.
                        Weet niet hoe het bij jullie is, maar het aanbod in Ned. is niet erg groot en behoorlijk kostbaar.
                        Als het kan zou ik een late 964 nemen met airbag’s en een schakelbak en een C2.
                        Deze heeft standaard de modificatie en die mooiere spiegels maar dat is natuurlijk persoonlijk :salut:

                        Suc6

                          Adrian Streather boek kopen
                          964 compagnion,staat werkelijk ALLES in

                          C2 of c4 is puur voorkeur
                          ik dacht dat alle 964 3.6 was? (buiten turbo)
                          ikzelf heb een c4,nog geen moment sprijt van!

                            Ahums, dat verhaal lijkt me andersom te liggen, dat de jongere 964’jes dus kwalitatief ‘betere’ wagens zijn. Hier en daar wat andere minder snel stuk gaande onderdelen, zoals … ik dacht een hard plastic compartiment (lucht, koeling, olie ?) bij de motor dat nog al eens wil scheuren.

                            Hebben alle 964’s een 3.6 motor, of zijn de eerste versies met een lichtere motor uitgerust?

                            Dan nog wat details zoals de cup-spiegels op de later modellen.

                            Is mijn best guess hoor, van de klepel horen luiden. Er zijn er hier wel die het fijne ervan weten!

                            Dacht wel dat ze allemaal dezelfde versnellingsbak hebben. Dat het bij de series daarvoor nog wel eens mis ging rond de 80.000 km. Maar ja, mijn bak is ook vervangen rond de 85.000. Had wel het idee dat ik daar zelf in belangrijke mate aan heb bijgedragen, ietwat te veel gejakkerd de eerste jaren … :driver:

                          11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.