964 Barn find

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 Barn find

  • Maker
    Discussie

  • J
    Deelnemer

      Een vraagje voor een vriend van me.
      Hij staat op een het punt om een 964 Carrera 4 van 1991 te kopen. Eentje die al 13 jaar stilstaat.
      215.000 km op de teller, donkergrijs, cup velgen, zwart lederen intereur, handgeschakeld..
      Altijd goed onderhouden geweest, ongevalvrij.
      En nu het leuke, de vraagprijs 23.000€
      De verkoper wil ook nog een beetje toegeven op de prijs om hem terug in orde te laten zetten…

      Nu vroeg hij aan mij waar hij op moet letten, want een wagen die 13 stilstaat heeft wel wat aandacht nodig.

      Ik dacht aan:
      -vloeistoffen en filters
      -rubbers.
      -leidingen allerhande (remmen, benzine…)
      -Koppeling en versnellingsbak
      -compressie testen/ leakdown (cilinder koppakking of het gebrek daaraan)

      Zijn er nog dingen waar ik niet aandacht en waar de meer technische koppen hier wel direct aan denken??

      Alvast bedankt mannen.

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
      • youyoustelefoonfotootjes202.jpg
        Ik weet ook een grot van Alibaba staan, schaars dat ze worden 😀

        youyoustelefoonfotootjes203.jpg

        youyoustelefoonfotootjes204.jpg

        J

          Het nieuws is dat Piessens het te druk heeft om er aan door te werken…
          dus voorlopig geen nieuws…
          Buiten dan dat ik de koper heb aangeraden om er een einddatum op te plakken.
          Tegen dan niet klaar, dan gaat hij naar iemand anders.

          Hoe goed een garagist ook is, het geduld van een 911 liefhebber heeft ook zijn grenzen.

            Is er nog nieuws? :popcorn:

              Ik heb begrepen dat het een familieprijsje is. Goede koop in elke geval. Mooi oppoetsen en hij is haast het dubbele waard.

                Onmiddellijk kopen, en bidden dat er nog niemand anders iets van opgevangen heeft. Al die mensen op de foto’s, weet je wie dat zijn ? Als dat nieuwtje de ronde gaat dan zou het kunnen dat er plots voor je het goed en wel beseft anderen mee weg zijn . Zeker pro verkopers zullen niet aarzelen om snel hun slag te slaan ….PAK DIE PRIJS :first:

                J

                  Nog niet.
                  Hopelijk deze week.

                    Nog vooruitgang met deze?

                    Het interieur ziet er op het eerste zicht toch al pico bello uit, in tegenstelling tot andere die te koop staan op www.

                      Dat dacht ik nou ook Herman, dat moet een feest zijn om die weer te laten blinken!! :wtf: :coolness:

                        als je dat toch zo graag doet Herman zal ik mijne achter een paar maanden eens langsbrengen :up: :up: :up: :driver: :driver: :driver:

                          Wow, send it to me, 2 dagen polierwerk en the beautie beast is back

                          J

                            Vervolg:
                            De P zag gisteren voor de eerste keer in dertien jaar terug daglicht.
                            Ik kon er spijtig genoeg niet bij zijn.
                            Na zijn lange winterslaap ging hij de takelwagen op richting Piessens in Antwerpen.
                            Blijkbaar voorzagen ze in Antwerpen geen uitzonderlijke problemen.

                            Volgende week meer nieuws!

                            image-2-3.jpeg

                            image-2-3-4.jpeg

                            image-2-3-4-5.jpeg

                            image-2-3-4-5-6.jpeg

                            image-2-3-4-5-6-7.jpeg

                            image-2-3-4-5-6-7-8.jpeg

                            image-2-3-4-5-6-7-8-9.jpeg

                              Foutje

                                Zonder reclame te willen maken maar als je met de mensen van Piessens werkt zit je zeker goed.
                                Ik ga er zelf ook met mijn 964 en ben echt super tevreden. Eerlijk en correct en ze denken met je mee wanneer je kosten hebt..

                                Er staan mooie tijden te wachten voor die vriend van je met zijn 9648 :driver: 😀

                                  [quote=”Gette” post=229825][quote=”bladerunner” post=229765]
                                  Hier idem ditto, maar ja, er zijn er altijd die denken, “Als het niet duur is, zal het wel niet goed zijn” :think: [/quote]

                                  Bij sommigen kost een revisie inderdaad min. 15K [/quote]

                                  Ik heb m’n 964 motor een paar jaar geleden helemaal laten demonteren, om te laten reviseren.

                                  Pas als het blok helemaal uit elkaar ligt, kan je een berekening van de kosten maken … daar je geen half versleten onderdelen terug zou moeten zetten.

                                  Ik zeg dus niet dat goedkope revisies niet in orde zijn, maar ken er ook die niet met € 20K klaar waren.

                                  Per saldo – hou rekening met de eerder genoemde € 15K voor een 964 motor.
                                  Valt het mee – doet het geen pijn.
                                  Valt het tegen, doet het maar een beetje pijn 😉

                                  Ter zijde: ik was € 7500 kwijt én dat tegen een uurloon van € 55,- excl. de BTW 😉

                                  J

                                    Over een paar dagen wordt hij opgehaald door de mensen van Racingshop Piessens in Antwerpen.
                                    Die kijken hem ook na en maken een offerte om hem terug in orde te zetten.
                                    Op die manier hebben we toch een beetje een idee van de kosten op voorhand. ( onvoorziene dingen niet inbegrepen dan)

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.