964 Barn find

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 Barn find

  • Maker
    Discussie

  • J

      Een vraagje voor een vriend van me.
      Hij staat op een het punt om een 964 Carrera 4 van 1991 te kopen. Eentje die al 13 jaar stilstaat.
      215.000 km op de teller, donkergrijs, cup velgen, zwart lederen intereur, handgeschakeld..
      Altijd goed onderhouden geweest, ongevalvrij.
      En nu het leuke, de vraagprijs 23.000€
      De verkoper wil ook nog een beetje toegeven op de prijs om hem terug in orde te laten zetten…

      Nu vroeg hij aan mij waar hij op moet letten, want een wagen die 13 stilstaat heeft wel wat aandacht nodig.

      Ik dacht aan:
      -vloeistoffen en filters
      -rubbers.
      -leidingen allerhande (remmen, benzine…)
      -Koppeling en versnellingsbak
      -compressie testen/ leakdown (cilinder koppakking of het gebrek daaraan)

      Zijn er nog dingen waar ik niet aandacht en waar de meer technische koppen hier wel direct aan denken??

      Alvast bedankt mannen.

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
      • G-Man, ben benieuwd naar het vervolg van je verhaal…

        Al foto’s of meer nieuws?

        Groeten!

          Zo is mijn motor ook gereviseerd, weliswaar geen nieuwe cilinders maar toch alles vervangen wat vervangen diende te worden, na vaststelling van gebroken kopbouten, en ik was er ook vanaf met enkele duizendjes incl onderdelen. Motor is binnenin terug als nieuw. De man was een gepensioneerde met meer dan 40 jaar ervaring in een motorenrevisie bedrijf.
          Ik zal nooit zijn wijze woorden vergeten toen ik hem vooraf zei dat het wel om een Porsche motor ging. “En dan, denkt ge nu echt dat een Porsche motor zo moeilijk is, integendeel, zelfs nog geen moeilijke motor.”
          Vraag me niet naar zijn adres want dit kan ik niet geven op zijn vraag, hij doet dit enkel nog uit amusement.

            Forumlink

            Fotokes staan op pagina 3.
            Zoals je ziet spreek ik hier niet over auto binnen doen, betalen, auto afhalen. Ik demonteer alles zelf en doe ook bijna alles zelf, dat drukt de prijs natuurlijk enorm !
            Omdat ik veel vragen krijg naar dat heilige adres toch even het volgende vermelden; Die mens heeft geen garage, die reviseert en bouwt enkel motoren en versnellingsbakken afgeleverd en opgehaald bij hem thuis !

            Tim

              Ook hier niet meteen gevonden welke garage….PM?

                heb eens zitten googlen en op’t forum gezocht, niets gevonden gette van je fotookes van je boite:-) even PM mss…

                  Niet bij een OPC of andere grote Porsche specialisten. Wel bij iemand met bijna 35 jaar ervaring in luchtgekoelde motoren waar veel van voorgenoemde ook hun zaken binnen brengen als ze het zelf niet kunnen of willen doen. Deze persoon heeft 3 jaar geleden mijn SC boite volledig gereviseerd voor 1075 euro. Fotokes daarvan staan hier nog ergens op het forum. Met wat geGoogle vind je wel waar je moet zijn :salut:

                    [quote=”Gette” post=229825]
                    Ne goeie maat laat op dit ogenblik zijn 964 C4 Cabrio volledig reviseren tot op de krukas en die zal er met +- 7000 zeker vanaf komen.
                    Inclusief aangepaste cilinders met keringen en nieuwe kop omdat er 1 gebarsten was£[/quote]

                    Amaai waar is da???

                      Met wat geluk hoef je niet al te veel onderdelen te vernieuwen…MAAR : bij mn SC wat onaangename verrassingen gevonden : oliepomp aan vervanging toe, (vervangen door model 993), 2 cilinders uitgesleten (dus ineens alle 6 vervangen = +/- 3700euro), cilinderkopbouten afgebroken (vervangen door betere maar dus duurdere) wat plaatwerk, andere prullen enz enz => maw kan kostelijk worden !!! Maar die barnfind blijft een interessante zaa, dus kzou m meenemen !

                      James

                        40 per uur ex. BTW. indeed op factuur. Der is daar wel geen schone showroom met 45 soorten Nespreso en schoon madam aan de receptie. Dat scheelt al veel, geloof mij 🙄

                          Dat moet dan toch wel aan een lage uurprijs zijn

                            [quote=”bladerunner” post=229765]
                            Hier idem ditto, maar ja, er zijn er altijd die denken, “Als het niet duur is, zal het wel niet goed zijn” :think: [/quote]

                            Bij sommigen kost een revisie inderdaad min. 15K want Porsche onderdelen kosten veel geld.
                            Ne goeie maat laat op dit ogenblik zijn 964 C4 Cabrio volledig reviseren tot op de krukas en die zal er met +- 7000 zeker vanaf komen.
                            Inclusief aangepaste cilinders met keringen en nieuwe kop omdat er 1 gebarsten was.

                            Mijn eigen 964 blok is volledig rebuild in 2011 met alles nieuw (ook oliepomp en cilinders) voor +-8000 £

                              Zoals je de situatie schetst dat ze familie zijn en er geen slechte bijbedoelingen zullen zijn zou ik gewoon letten op lekkage van alle vloeistoffen en idd kijken voor rattekeutels en opgevreten kabels en hem takelen naar een garage waar ze hem na verversen van alles en een kleine checkup bvb kunnen starten, vanaf dan is het testen hoe alles nog werkt en kan het meevallen maar ook tegenvallen. Maar als de startprijs al goed is en je hebt goeie contacten, bvb FG Porsche voor een revisie of occasie onderdelen of dergelijke, dan komt dat wel goed! Keep us posted zou ik zeggen!

                                [quote=”G-man” post=229729]

                                Een rebuild van 15k lijkt me wel ferm kostelijk.
                                Ik heb mijn 3.2 en boite gedaan voor een pak minder.

                                .[/quote]

                                Hier idem ditto, maar ja, er zijn er altijd die denken, “Als het niet duur is, zal het wel niet goed zijn” :think:

                                In elk geval, ik volg de Gette ook, kopen die handel!

                                J

                                  Tis idd een koopje maar laten we even focussen op wat er nodig is om deze P terug op de baan te krijgen.
                                  De financien zijn te regelen tussen de verkoper en de koper.

                                  Ik wil gewoon nog een 911 de baan op krijgen.
                                  En nog iemand met een grijns elke keer hij de sleutel omdraait en gas geeft..

                                    +1 Gette :coolness: :coolness: :coolness: voor die prijs kom ik hem ook wel halen.

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.