964 Barn find

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 Barn find

  • Maker
    Discussie

  • J

      Een vraagje voor een vriend van me.
      Hij staat op een het punt om een 964 Carrera 4 van 1991 te kopen. Eentje die al 13 jaar stilstaat.
      215.000 km op de teller, donkergrijs, cup velgen, zwart lederen intereur, handgeschakeld..
      Altijd goed onderhouden geweest, ongevalvrij.
      En nu het leuke, de vraagprijs 23.000€
      De verkoper wil ook nog een beetje toegeven op de prijs om hem terug in orde te laten zetten…

      Nu vroeg hij aan mij waar hij op moet letten, want een wagen die 13 stilstaat heeft wel wat aandacht nodig.

      Ik dacht aan:
      -vloeistoffen en filters
      -rubbers.
      -leidingen allerhande (remmen, benzine…)
      -Koppeling en versnellingsbak
      -compressie testen/ leakdown (cilinder koppakking of het gebrek daaraan)

      Zijn er nog dingen waar ik niet aandacht en waar de meer technische koppen hier wel direct aan denken??

      Alvast bedankt mannen.

    7 reacties aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
    • J

        De prijs is volgens mij goed omdat de verkoper er warmpjes genoeg bijzit en omdat de koper familie is.
        Moest er iets mis zijn met de P dan zou dit wel eerlijk gezegd zijn.
        Sowieso wordt de wagen wel degelijk nagekeken.
        Hopelijk komt wim ook nog langs met wat tips.

        Een rebuild van 15k lijkt me wel ferm kostelijk.
        Ik heb mijn 3.2 en boite gedaan voor een pak minder.

        Anyhow, zelfs met 10.000€ extra kosten erbij geteld is het nog een koopje.

          ik zou effe een rinkeltje geven naar bvb CCR en daar een prijsschatting vragen van een totaal rebuild in achtgenomen de typische pijnpunten, dus een worstcase prijs.
          Een rebuild van de motor draait zo rond en om de 15k, zal wel goedkoper zijn maar dan ben je zeker.
          Dus reken een 30k bovenop je aankoop en je hebt een collector die top is en waarvan je weet dat ie top is.

          Je kan em ook door de carwash gooien, nieuwe benzine met wa cleaner en hopen dat ie het doet en blijft doen….. das optie 2 :coolness: :happy: :first:

            Waarom staat zo een kar 13 jaar stil met 215k op de teller ?
            Ik denk dat de olie er uit kwam gelopen en dat die het 13 jaar geleden niet de moeite vond om die oude sleuren nog te maken.. tijden veranderen zekers 😉

            Voor die prijs kom ik hem wel ophalen als het interieur goed is, de rest is op te lossen :popcorn:

              ook al staat hij al lang stil dan nog stel ik me de vraag waarom die wagen aangeboden wordt voor slechts die prijs en er dan nog een toegeving mogelijk is :think:
              zeker een garagist die de lufties kent meenemen is de boodschap want voor hetzelfde geld is er meer aan de hand dan wat de verkoper gaat vertellen, en dan ben je hèèl ver van huis :bounce:
              als hij anderzijds nog wel ok is dan is het wellicht een gouden zaak voor jouw vriend en gaat die binnenkort kunnen genieten :driver:
              succes en hou ons op de hoogte :up:

                Sowieso ALLES wat met benzine te maken heeft vervangen: leidingen, benzinepomp, benzinetank etc…
                Oude benzine is echt vetzakkerij

                Benieuwd naar het vervolg hier

                J

                  Heb nog geen foto’s maar die komen nog wel.
                  Ik denk niet dat hij erg vuil is weggezet maar dat weet ik niet zeker.
                  Aangezien hij geen echte techneut is en een leek wat Porsches betreft, lijkt het mij een goed idee om een garagist mee te nemen. (dat zal waarschijnlijk Piessens in Antwerpen zijn)

                    Stilstand is achteruitgang 😐

                    Hoe is de staat van het interieur ?

                    Hoe is de staat van de koets … let dan met name op de holtes waar vuil kan blijven staan.
                    Als de wagen vuil is weggezet, heb je best kans dat er zich ergens rottigheid bevind 💡

                    Ik denk dat je naast de banden ook alle rubber leidingen kunt gaan vervangen.
                    Een flink aantal heeft een metalen bewapening – en met deze Km-stand én het lang stilstaan zal het metaal wel verroest zijn en daardoor de gehele rubberslang slecht.

                    Met de koppeling, versnellingsbak (en motor) zal niet zo veel loos zijn, als deze inderdaad goed onderhouden was, voordat deze weg is gezet.

                    Succes met de overpeinzingen, het onderhandelen en het opnieuw leven wekken in deze oude dame :coolness:

                  7 reacties aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.