964 bougie’s

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 bougie’s

• Maker
    Discussie
  • Kan men de bougie’s vervangen zonder de motor uit te bouwen??

groeten

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • dat de 964 Turbo soms foutief omschreven wordt als een ‘965’ is een foutje dat uit Frankrijk overgewaaid is. Het chassisnummer van de 964 Turbo’s begint effectief met het nummer 965, en om die reden werd door een Franse autojournalist de 964 Turbo ooit eens foutief omschreven als type 965, een fout die toen overgenomen werd door anderen, en aangezien veel van die Franse Porschemagazines à la Flat Six en dergelijk ook lang bij ons toonaangevend waren (wegens gebrek aan ander?)is die fout lang blijven nazinderen… Maar de echte 965 is inderdaad een ander prototype geweest, was het zelfs niet ooit oorspronkelijk bedoeld voor de Dakar??

De 969 ken ik idd als een soort 959

965 is nooit in productie genomen wegens problemen tijdens test.

is turbo motor dat klopt. achterkant lijkt op de 959.

de concept heette 969. de in-house code was 965

http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_969http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_969

is een denkfout waar ook ik me aan hab bezondigt tot de foto op de kalender van Porsche “Unikate” van 2010.

924carreragt schrijft:

Dat zal dan een 964 turbo zijn (GEEN 965 !! 😈 ).

Nu ben ik even in de war .
            Ik ging er altijd van uit dat een 965 een 964 nTurbon was doch nu wordt er blijkbaar beweert dat dit niet zo is .
            Waar ligt mijn denkfout ❓

Een gewone 964 heeft 12 bougies en 6 cilindes. Daarom

Anoniem

Franky
                Ik denk dat 924carreragt met 965 de turbo versie bedoeld van de 964 serie.

965? heb ik dat ergens gezet? 🙄 6cilinder?dacht dat een echte porsche altijd 6 cilinders had 😆

Dat zal dan een 964 turbo zijn (GEEN 965 !! 😈 ). Moeilijk om de bougies eruit te krijgen. Zijn er 6.

Je zult veel van het turbo systeem moeten verwijderen, zoals intercooler en darmen, uitlaat, enz…

Veel plezier. 😉

Heb de papieren hier niet bij me maar het is eenvoudig uitgelegd,een 911 met grote bumpers met een 3.3 turbomotor,,,,ben ik mis met 964??? 😳 .Is ook met airco,dus alles zit overvol 😉

Gaat het trouwens over een gewone 964 of een turbo??

Is geen probleem, veel demontagewerk van de beplating rond de motor en de uitlaat.

Wim

Ik heb daar al vele verhalen over gehoord.

Als je de motor er niet uithaalt, schijnt dat je bij 2 bougies slecht bij kan,en deze dan uit gemak niet gewisseld kan worden.

Maar schijnt wel te doen te zijn.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.