964 bumpers backdaten naar een carrera/sc

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 bumpers backdaten naar een carrera/sc

• Maker
    Discussie
  • Vrienden,

ik heb een rare vraag.

Weet er iemand of het mogelijk is om de bumpers van een 964 te verwijderen (zonder slijpen) en er bumpers op te zetten van een carrera of sc?

Ik ben vandaag naar een mooie en redelijk geprijsde 964 gaan kijken, ik val echter meer op de look van ne carrera of een SC. (zonder te zeggen dat ik de 964 lelijk vind)
    Waarschijnlijk denk je nu, waarom koop je geen carrera of sc ? Wel carrera’s zijn vrij moeilijk te vinden en meestal duurder van prijs dan een 964. Een sc is dan weer minstens 5 a 8 jaar ouder. Dit terwijl de 964 abs en stuurbekrachtiging heeft(ik weet het noem me maar een strandjanet).En volgens mij rijd de 964 ook gewoon beter.

Daarom was mijn idee, ik koop mij een 964 backdate hem naar ne carrera met okkazie bumpers en binnen 10 jaar zet ik hem terug in orginele staat met de originele stukken en smijt hem vervolgens op de markt.

that’s the idea.

maar de vraag is , is dit mogelijk.

Na wat opzoekingswerk heb ik gezien dat de bumper compleet anders bevestigd is op de 964 dan op de carrera, kan me iemand bevestigen of deze plaat demontabel is met bouten of dat die gewoon gelast is ?

bedankt voor jullie feedback.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • (ook van st-niklaas dus je kan bij ons altijd eens komen informeren naar de mogelijkheden 😉 )

0

Koop anders een 3.2 G50 en leg daar een 3.6 in, rommel wat met het onderstel en verkoop de originele onderdelen. Heb je ook een bak die strak stuurt, vooruitgaat en je kan zelfs onder de 40k blijven…

0

efkes rekenen,

aankoop wagen: 25.000
          backdaten : 10.000
          motorrevisie : 10.000 (binnen een jaar of 5)

totaal prijs : 45. k

verkopen binnen een jaar of 10, hopelijk met winst.
          back to originality + 10k (heb de oorsrponkelijke stukken dan nog)

totale kostprijs= 55 k

dus ik zou die wagen binnen een jaar of 10 moeten kunnen verkopen voor 55 a 60k om er geen verlies aan over te houden. Mij lijkt dit onwaarschijnlijk dat dit kan, ik heb mijn twijfels over de haalbaarheid van dit project.

als ik het zelf doe dan kan ik er mischien nog 3 k afdoen.

weten jullie wat ik denk:

wim, als ik hier met jou eens over wil praten en een offerte wil, kan ik dan eens langs komen ? Is dat op afspraak bij jullie of gewoon walk in ? Ik ben zelf van Sint niklaas , dus dat is niet te ver.

0

Zoals wim zegt idd ook nog de achterlichtblokken en reflectorbalk.

Doe daar ook nog maar een 250€/lichtblok en een 300 voor een reflectorbalk.

Dan idd ook nog het paneel tussen de achterlichten.

0

2e hands zou je de bumpersets wel moeten kunnen vinden rond de 600€,
              sideskirts rond de 250€. Motorkap is idd ook anders (geen uitklapbare spoiler)
              dus pakt nog een 250€ voor een klepje, kofferklep hoef je niet te wijzigen.

Spuitwerk/carrosseriewerk achterflanken/bumpers/klepje afhankelijk van je carrossier
              (niet alleen het gat voor de clips in de achterflank moet dicht maar onderaan mis je ook een deel)

Dan is het enkel nog kwestie van bumpersteunen te fabriceren en je bent
              vertrokken volgens mij.

0
              Wim

Je vergeet nog een paar onderdelen hoor. 😳

Ook de complete achterkant moet verlast worden, dus je hebt nog achterlicht units nodig, tussenbalk en bovenstrip.
                Motorkap is nodig als je echt alles goed wilt doen.

Om je een kleine prijsindicatie te geven inclusief het spuiten reken met laswerken en spuiten rond de 10K, en er dan van uitgaan dat je nergens iets rots tegenkomt.
                En wij waren toen voor de originele stukken van Porsche gebruikt en nieuw al 3500 euro kwijt.

0

Iedereen al bedankt van de reply’s. Het is blijkbaar mogelijk , maar zal idd veel geld kosten. Ik heb op de pelican parts een lijstje gemaakt van alle onderdelen die ik zou nodig hebben (om te beginnen met de voor- en achterbumper, de zijskirts waarnaar hellraiser verwees heb ik niet meegerekend. Ik kwam op een totaal uit van 2300 dollar aan stukken. Dit zonder uren en spuiten gerekend.

en

Ik heb geen bronnen waar ik een cataloog kan bekijken met europese prijzen dus daarom heb ik pelican genomen, weet ook niet of ze goedkoop zijn of niet.

@hellraiser
                  : bedankt van die tip van de skirts, ik had daar los overgezien. Bevestiging van die vin gebeurt blijkbaar met een clips, dus dat gat moet dicht. 🙄
                  @ wim, Bedankt voor het voorbeeld, blijkbaar nieuwe motorkap ook, is dit echt nodig ?

Misschien is dit jobke ietske boven mijn pet, ik ken wel iets van sleutelen maar dit ? I have my doubts, Laat ik het doen door pro’s wat zou ik dan kwijt zijn ? 4 a 5k of meer ?

0

Je gaat ook wel wat werk hebben aan de dorpels en achterflanken
                    vermits deze voorzien zijn voor de haaievin achteraan en er dus
                    een profiel inzit.

0
                    Wim

Wim is terug uit Goodwood hoor Eric, dus zal even een link plaatsen van een die wij gedaan hebben.
                      En er is meer nodig als men denkt van onderdelen en die zijn vrij prijzig, dus als je de 964 heel goedkoop kunnen kopen hebt is het te overwegen. 💡

klik hier

Voor de perfectionisten: hij had ook de originele Fuchsen, maar wilde eerst deze banden oprijden.

0

er staat (of stond?) een ge-backdate 964 bij onze forumsponsor Van Beurden in de showroom enkele weken geleden *luv .
                        van z’n uitleg afgeleid heeft hij die zelf gedaan. mss eens contact opnemen om wat oriënterende vragen te stellen.

0
                        ken

is volgens mij mogelijk.
                          enkele maanden geleden stond een 964 te koop die ze volledig hadden omgevormd naar een 911 van in de jaren 70 als ik het mij goed herinner

0

De alu binnenbumper die je ziet zit vast op bumpersteunen die je er op hun beurt gewoon kan afvijzen. Volgens Wim is een 964 gewoon een ouwe Porsche met een bodykit dus dat zal wel lukken, maar ik denk dat binnen 5 jaar de 964 onbetaalbaar is dan is jouw ombouw weggesmeten geld, ik zou een 964 zeker origineel houden maar wie ben ik :mrgreen:

Als wim terug is van Goodwood kan hij misschien toelichten wat voor werk daar mee gepaard gaat 💡

0

Eerlijk gezegd weet ik het niet, maar als ik zie hoeveel SC’s en 3.2’s er destijds zijn geüpdatet naar 964 kan dat toch zo moeilijk niet zijn :think:

0
                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.