964 C2 of C4

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 964 C2 of C4

• Maker
    Discussie

• rudy
    Deelnemer

Ik ga mij een 964 aankopen , liefst een manuele C2 omdat ik een 3.2 van bouwjaar 84 heb gehad en deze dus achtertrek heeft wat een super gevoel gaf bij het rijden.
      Maar de C2 manueel is bijna niet te vinden en mijn vraag is of de C4 manueel eventueel in de nabijheid van de C2 komt op gebied van rijden?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • Ik heb met beide gereden maar telkens kort en niet in de omstandigheden waar je het verschil zal voelen. Maar het is wel zo dat een C4 in de 964 eerder onderstuur zal hebben in de bochten daardoor wat minder agiel kan aanvoelen. Bij de 993 was dat minder omdat het 4WD systeem simpeler (en lichter) was.

Als je gewoon wil cruisen en in alle omstandigheden extra marge qua grip, is een C4 zeker niet minder. Wil je dat agielere gevoel en ben je toch niet van plan in ‘4WD omstandigheden’ buiten te komen, zou ik eerder voor een C2 gaan bij een 964.

Ik verwijs ook even naar een post die ik vorige week op het forum gezet heb…

https://porscheforum.be/forum/60-porsche-te-koop/126570-te-koop-964-carrera-2-coupe-handbak-ca-66000km

Als je geïnteresseerd zou zijn, laat maar weten, eventueel met een privé bericht. Ik zal dan eens polsen bij mijn kameraad of hij er al uit is om ‘m te verkopen…

[quote=”rudyf” post=243075]Ik ga mij een 964 aankopen
          Maar de C2 manueel is bijna niet te vinden?[/quote]

Net enkele weken geleden de mijne verkocht :salut: :salut: :salut: , nooit met een 964 c4 gereden dus kan daar niks nuttigs over vertellen.
          Heb hier nog een 964 Targa c2 manueel staan, indien interesse laat maar weten. :driver: :driver: :driver:

Ik heb een 964c4 manueel gehad en dat reed heel goed. Nu heb ik een 993c2 manueel. Ik kan zeggen dat het onderscheid tussen een c2 en een c4 in de eerste plaats ligt in de baanvastheid en ook in het optrekgevoel. Bij een c2 duikt het achterste naar beneden waardoor je nog meer het gevoel hebt dat het vooruit gaat. Met mijn c4 reed ik wel op een besneeuwde rijbaan, wat ik met mij c2 niet zal riskeren.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.