964 c2 tiptronic (1991) betrouwbaar of waardeloos

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 c2 tiptronic (1991) betrouwbaar of waardeloos

• Maker
    Discussie
  • hallo,

ik heb een optie genomen op een 964 c2 van1991. Alles bevalt mij, kleur, prijs, km, staat etc. Echter…
    hij heeft een tiptronic. Ik rijd al 25 jaar met een manuele bak en zou dan nu plots gaan rijden met een automatic.

Is zo een tiptronic niet synoniem voor onsportief rijden ? (ik wil op niemand zijn tenen trappen)

Is dit een meerkost naar onderhoud toe ? Moet zo iets meer gesmeerd worden dan een traditionele bak ? Verslijt dat rapper ?

a lot of questions from a newbie !

for the record: de auto heeft 100.000 officiele km’s maar daar twijfel ik aan.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Ik denk dat je de 964 automaat wel kan vergelijken met de 993.
      Ik heb ook met beide gereden maar ben toch blij dat ik de schakelbak gekozen heb.
      Je zit achter een vrachtwagen en kan niet voorbij…plots heb je een mogelijkheid, maar de bak schakelt te laat terug en je kans is verkeken.
      Voordeel is wel…je kan niet verkeerd schakelen, en in file is het een juweel….maar wie rijdt er nu met een 964 naar de file :bounce:

ik had het advies van musch, maarten en deepee al opgevolgd en de auto dus laten staan. Ik zoek verder naar een manueel exemplaar, bedankt iedereen van de feedback.