964 c2 tiptronic

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 c2 tiptronic

  • Maker
    Discussie
  • Beste,

    Ik heb overlaatst een mooie 964 c2 automaat zien te koop staan.

    Heeft iemand enige ervaring met de eerste automaten?

    Ik overweeg er eentje te koop voor mijn vrouw, aangezien zij niet graag rijdt met onze Targa van ’85.

    Grts Fred

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
    • +100
      Ik zou het niet schoner kunnen verwoorden.

      Foost for President de de 964 tiptronic cabrio bezitters :first: :first: :first: :first:

        Mijn persoonlijk ervaring ( die nieuw was voor me) met de tiptronic in de 964 is de volgende :
        Tiptronic laat toe te kiezen uit volautomatisch rijden of handgeschakeld, je beschikt over 1 versnelling minder dan de volledig handgeschakelde versie waardoor van 0 tot 100 een fractie meer tijd neemt in vergelijking met de volledig handgeschakelde . In automaat stand beschikt de 964 over adaptieve eigenschappen die als het ware voelen welke rijstijl de chauffeur er op na wenst te houden. Ik kan je verzekeren dat de kick down ervaring in deze wagen enorm plezierig is. Een versnelling minder betekent ook dat je per versnelling over een “langere adem” beschikt – de wagen blijft maar gaan – blijft maar geven . Het is soms een beetje zoals op de kermis : willen jullie meeeer SUPERRR SENSATIE SUPERRRR ATRACTIE …Volgens mij is het meest gepaste koetswerktype voor een 964 tiptronic de cabriolet uitvoering. De Carrera coupé is dan weer voor maximale prestatie. Competitieve ingesteldheid bij de 964 betekend dus de coupé Carrera 2 handgeschakeld.
        De 964 Carrera 2 cabriolet tiptronic is voor mij de Decadance kermiservaring in automobiel uitvoering, haren in de wind 100 % propulsie , je wordt voortgestuwd ipv voortgetrokken? je hoeft over geen racepiloot ervaring te beschikken om zeker te zijn dat je altijd het gewenste koppel ter beschikking hebt in alle rijstijlcondities. Het openlucht gebrul van de luchtgekoelde 3.6 liter atmosferische flat6 cilinder motor is onvergelijkbaar bevredigend. Hell…ze ziet er zelfs uit als een coole atractie met haar iconisch design.
        Mnnnnja ik ben redelijk euforisch over mijn power cruiser lievelingetje….

          Mijn persoonlijk ervaring ( die nieuw was voor me) met de tiptronic in de 964 is de volgende :
          Tiptronic laat toe te kiezen uit volautomatisch rijden of handgeschakeld, je beschikt over 1 versnelling minder dan de volledig handgeschakelde versie waardoor van 0 tot 100 een fractie meer tijd neemt in vergelijking met de volledig handgeschakelde . In automaat stand beschikt de 964 over adaptieve eigenschappen die als het ware voelen welke rijstijl de chauffeur er op na wenst te houden. Ik kan je verzekeren dat de kick down ervaring in deze wagen enorm plezierig is. Een versnelling minder betekent ook dat je per versnelling over een “langere adem” beschikt – de wagen blijft maar gaan – blijft maar geven . Het is soms een beetje zoals op de kermis : willen jullie meeeer SUPERRR SENSATIE SUPERRRR ATRACTIE …Volgens mij is het meest gepaste koetswerktype voor een 964 tiptronic de cabriolet uitvoering. De Carrera coupé is dan weer voor maximale prestatie. Competitieve ingesteldheid bij de 964 betekend dus de coupé Carrera 2 handgeschakeld.
          De 964 Carrera 2 cabriolet tiptronic is voor mij de Decadance kermiservaring in automobiel uitvoering, haren in de wind 100 % propulsie , je wordt voortgestuwd ipv voortgetrokken? je hoeft over geen racepiloot ervaring te beschikken om zeker te zijn dat je altijd het gewenste koppel ter beschikking hebt in alle rijstijlcondities. Het openlucht gebrul van de luchtgekoelde 3.6 liter atmosferische flat6 cilinder motor is onvergelijkbaar bevredigend. Hell…ze ziet er zelfs uit als een coole atractie met haar iconisch design.
          Mnnnnja ik ben redelijk euforisch over mijn power cruiser lievelingetje….

            Interessante link naar een ver weg forum… Walter Rohr in een tiptronic (even doorbladeren en je vindt afschrift van het artikel)

            http://porscheforum.com.au/topic/4663-964993-tiptronic-information-and-discussion/

              boxster/cayman heeft de motor liggen waar bij een elfje de achterbank zit en de versnellingsbak tussen/achter de achterwielen om die aan te drijven. een 4×4 bestaat in deze types niet

                Inderdaad Deepee, alleen motortje voorin en 2x power op de achterwieltjes, van toen de boxsters nog bmw 323 ti compact heette. :mrgreen:

                Het rijgedrag zal best op dat van een boxster lijken, denk ik wel es, maar ik neem wel aan dat een Boxster een stuk strakker op de weg ligt (want verschil tussen bmw en wtl qua weggligging is enorm). Stomme vraag nog even, maar wat voor aandrijving hebben Boxsters eigenlijk, voor, achter of 4-wiel?

                Inkakken = Inslapen; dommelen; vast roesten; gebrek aan adrenaline; gezapig voorkomen. :sleep:

                Voila, c’est ca, to name a few!

                  [quote=”Mart” post=242303]… voor dagelijks gebruik weer in een 2,5lt 6 cil 1230 kg, belangrijkste reden, om niet structureel in te kakken qua rijgedrag…[/quote]

                  je rijdt dus dagelijks met een vroege boxster Mart? … en kan je voor ons Vlamingen dat Hollandse gezegde met dat k*kken verduidelijken?

                    In de Cabrio hoor je de motor beter brullen, vind het behoorlijk uitnodigend om daarin het gaspedaal te beroeren. Ofwel, in de Jeep automaat ben ik ook de schildpad zelve, maar in d’n Elf, die wil vooruit!! Ik rij nu voor dagelijks gebruik weer in een 2,5lt 6 cil 1230 kg, belangrijkste reden, om niet structureel in te kakken qua rijgedrag, waardoor de Elf me anders zou kunnen ontgroeien … :first:

                      Cabrio zet ook voor mij aan tot een wat rustigere rijstijl, en ook hier zal de leeftijd van de chauffeur wel een rol beginnen spelen. :mrgreen:

                        ikzelf rij met 964 cabrio,vind ik perfect met tiptronic,vooral om te cruisen,heb hiervoor een 964 coupe gehad met tiptronic,heb deze weg gedaan,daar ik er niet graag mee reed,vond toen ook dat de tiptronic niet leuk genoeg was om sportiever te rijden,ben ondertussen ook wat rustiger geworden qua rijstijl,

                          Het is zeker niet de bedoeling om de 85’er weg te doen, noch mijn vrouw :happydance:

                          Ze rijdt er niet graag mee omdat het nog echt werken is, geen servo, geen hydraulische versnellingsbak.

                          We hebben ook een sl380 met deze opties en daar rijdt ze graag mee.

                          Aangezien het geld op bank niets opbrengt en de liefde voor Porsche te groot is…

                            Voor mij was een manuele versnellingsbak absoluut een must. Als mijn 964 eruit komt (veel te weinig overigens), wil ik ook ten volle genieten van de rijbeleving en dat houdt voor mij in dat ik ook zelf kan schakelen. Ik erger mij blauw aan dat ‘nadenk’-momentje van de oude automaten omdat het in mijn ogen niet past bij het directe karakter van een sportwagen. Ik zou je zeker aanraden om met beide versies te gaan rijden en dan te beslissen of het bij je stijl past of niet. Voor mij zijn een 964 manueel en een 964 tiptronic 2 verschillende wagens en de laatste zou me niet kunnen bekoren.

                              [quote=”993″ post=242229]
                              Die automaten gaan niet gemakkelijk kapot, om de simpele reden dat je er niet mee kan mis schakelen.
                              Dus geen angst om een automaat aan te schaffen[/quote]

                              De automaten kunnen wel stuk hoor. En het kost ook nog eens een fortuin om te herstellen.

                              Wel zo is dat de motor niet over zijn toeren kan (idd door dat je in feite niet mis kan schakelen) dus deze slijten minder. En 9vd10 werd er met deze wagens ook rustiger gereden, wat slijtage in theorie ook verminderd.

                                Het grote verschil in rij ervaring tussen 85 en v.a. 91, is dacht ik, de abs en de stuurbekrachtiging.

                                  Rustig cruisen is inderdaad zalig, maar dat gaat even goed met een schakelbak hoor.
                                  Mijn vrouw wil gewoon geen automaat, en ik zeker niet….maar ieder zijn ding hé.
                                  Koop die waar je je lekker in voelt.
                                  Die automaten gaan niet gemakkelijk kapot, om de simpele reden dat je er niet mee kan mis schakelen.
                                  Dus geen angst om een automaat aan te schaffen

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.