964 c4

  • Maker
    Discussie
  • Hallo, ik sta op het punt om een 964 C4 te kopen van medio 1992. Minpuntje is de oliedrukmeter die niet werkt en een hoog ergerlijk geluid in het interieur als de motor stationnair draait. Weet iemand daar iets meer over?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Hopelijk vallen er geen skeletten uit de kast.

      Ik ben trouwens ook nog op zoek naar een 964 C4, dus als het niets wordt voor jou, mag je altijd je verslag uitbrengen en dan zie ik wel of ik er nog iets mee kan aanvangen. :drink:

        Minder problemen misschien wel, maar na 10 jaar warm/koud worden van het blok zijn de meeste dichtingen er alweer aan voor de moeite. Dus vroeg of laat lekken ze allemaal 😐

        Cilinders van een type 2 monteren of ringen laten frezen en de dichtingen plaatsen kan ook.

          Vanaf modeljaar 1992 zijn er geen problemen meer met lekkende cilinderkop want er steekt vanaf dan een pakking tussen, dus zou je minder problemen moeten hebben dan met een 1989

            De wagen staat bij een garagehouder, maar één met een goede reputatie, die zijn er ook. Morgen zullen ze hem zelf eens onder de loupe nemen, want ze hebben hem pas. Ik vertrouw er volledig op dat zij open kaart zullen spelen. Mijn beslissing hangt van hun bevindingen af. Zelf heb ik hem zeer grondig kunnen bekijken, maar er zijn natuurlijk de verborgen gebreken. Wat de meter van de oliedruk betreft, zei een werknemer me in vertrouwen dat die oliedrukmeter geen probleem is en makkelijk te verhelpen is. Ik weet hoe dit in jullie ervaren porsche oren klinkt, en zelf heb ik al een 964 C4 van 1989 gehad, eentje met veel problemen, vandaar dat ik er ook van wakker lig.

              geen idee maar beter goeie kenner meenemen en vragen of eigenaar bereid is een porschekeuring te laten doen…
              Good luck

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.